Komfortsonen

Endelig er det fredag igjen 🙂 Det skal bli så godt med helg, selv om jeg skal slave over bøkene hver dag. Når det er helg spiser jeg akkurat det jeg har lyst på – og så mye jeg vil av det. Helg er helg 🙂 Men før det blir helg må jeg på skolen noen timer, før det blir ei ryggøkt i ettermiddag. Og guess what – jeg har overkommet frykten min om å få bred midje, så idag skal jeg ta markløft for aller første gang! Gøy å tenkte på at jeg kommer til å perse uansett hvordan det går 🙂

Jeg nevnte i går at jeg ikke er helt komfortabel med kroppen min nå om dagen – men med det mener jeg absolutt ikke at jeg er misfornøyd. Det er bare en tilvenningsprossess som ikke er helt ferdig enda. Når jeg ser på bildet under er jeg mye mer fornøyd med formen i dag – selv om jeg veier nesten 10 kg mer enn når jeg stod på scenen. Beina mine er nesten så tynne at det ser ut som de skal til å knekke, sikkert derfor coach Gunnar har så bekymret blikk 😀

Jeg har trent mye bein siden NM, og synes allerede at jeg har fått resultater! Ikke bare har jeg blitt sterkere, men jeg er sikker på at lårmusklene har vokst også. Mulig det bare er ønsketenkning men 😉 Jeg har ikke hatt noe lyst til å poste “off-season” formbilde, men jeg skal ta ett i helga. Må bare tvinge meg selv litt ut av komfortsonen – det er nemlig viktig å gjøre det noen ganger. Det trenger for all del ikke å være å poste halvnakne bilder av seg selv, men for eksempel på trening. Plukk opp en manual som det ikke er behagelig å løfte i dag, trening skal nemlig gjøre litt vondt 😉 Pain is temporary – pride is forever.

Ønsker dere alle en herlig fredag! 🙂

20 kommentarer
    1. Jeg tenker at det må være en stor utfordring med sporten, å få med seg hodet i de store forandringene som skjer med kroppen mellom konkurranse og off-season. Syns det er imponerende å ikke bli sugd inn i noen litt forskrudde tanker. Du er tøff Nora!

    2. 10 tøffe kg mer 😉
      Bra at du er så bevisst på disse endringene, og jobber for å takle de best mulig.
      God fredag til deg, og 😀

    3. Så fint design du har fått på bloggen din!
      Jeg skal roe ned markløften litt etter å ha lest at den bygger midje. Har ikke ambisjoner om å ta 270 kg (overdriver bare litt) lenger, for å si det sånn! Jeg har det ikke travelt om å bli råsterk i knebøy av akkurat samme årsaken… Ikke at jeg noensinne kommer til å bli sterk i knebøy, suger virkelig i den øvelsen. :p
      Jeg håper du får en fantastisk fin helg! 😀

    4. Jeg skjønner veldig godt redselen for å legge på seg, spesielt når du har jobbet knallhardt i mange måneder for å komme deg dit du var under konkurransen. Jeg var selv veldig slank og muskuløs da jeg gikk langrenn 3 ganger i uka i tillegg til ridningen hver dag, veide meg aldri men synes jeg så veldig bra ut, passet perfekt i alle klær, følte meg vell osv. Det skal sies at jeg mest sannsynlig var undervektig, jeg ble fortalt mange ganger at jeg burde legge på meg, men jeg tenkte ikke så mye over det da. Så tok tenårene slutt og jeg la på meg omtrent 10 kg som følge av mindre aktivitet, mer matlyst, fester osv. You know the deal.. Poenget mitt er at jeg nå får masse kommentarer om at jeg ser så flott ut, at jeg kler å ha kjøtt på beina osv. mens jeg selv ikke føler meg vell i det hele tatt. Så jeg skjønner hvor frustrerende det kan være når man selv føler seg “tjukk” (i mitt hode) mens alle andre mener at du burde holde deg på den vekten du har nå og gjerne legge på deg enda mer. Samtidig er det veldig lett å se seg blind på seg selv, man klarer ikke helt å se hvor tynn (eller tjukk) man selv er, og trenger kanskje synspunkt utenfra for å få et realistisk bilde av seg selv. Okei, dette ble tidenes lengste og mest rotete kommentar, ville bare prøve å si at jeg skjønner litt hvor vanskelig det kan være å gå opp i vekt, selv om man kanskje trenger det 🙂

    5. Kan tenke meg at det er en vanskelig situasjon. En er i kanonform når en står på scenen, men det er jo egentlig ikke en sunn form. Personlig synes jeg det er finere med litt mer fett på kroppen også.
      I bunn og grunn handler det vel om å trives med seg selv, for den en er. Men det er lettere sagt enn gjort 😉

    6. Du ser superbra ut så du trenger ikke bekymre deg for kroppen din. Husk at det sannsynligvis er den kroppen du skal ha 99% av livet ditt så jo fortere ut av komfortsonen jo bedre 🙂

    7. Kjempeflott design du har fått. Det er viktig å unne seg noe godt når en har helg og skolebøkene står som hovedaktivitet på agendaen 🙂 Håper du får en fantastisk flott helg

    8. Så bra at du har overvunnet frykten din!
      Har fulgt bloggen din siden Silje Mariela presenterte deg på sin blogg og er nå en fast leser.
      Lykke til med markløften i dag, og ha en fantastisk helg! 🙂

    9. kan du legge ut bilde av hele kroppen, rett forfra på avstand ?
      Jeg vil også starte og trene slik som du gjør, å har utrolig lyst på sånn kropp som du har, så jeg har lyst å se hvordan den ser ut forfra ! 😀

    10. Kan jeg spørre hvor mye du løftet i markløft? Jeg er nemlig ca. like høy og veier ca. like mange kilo enn du.

    11. hei:) lurer på hvordan du kan trene så hard styrke på beina, lårene, og fortsatt ha så tynne bein? jeg har veldig mye muskler i lår, men blir bare større des mer jeg trener de, og det vil jeg jo ikke, ønsker at de skal bli “smalere”. heeelp?

    12. Hei, du er utrolig flink med trening og kostohold!
      jeg lurer på en ting, tenker du på metabolismen når du kan spise så mye du vil 1 dag i uka? og hva spiser du?

    13. Anonym: Ikke enda iallefall, jeg er som sagt ikke helt komfortabel med kroppen min enda 🙂 Men det blir vel etterhvert!
      Eva: I går ble det kun en prøverunde, 4 x 10 reps på 50 kg 🙂 På mandag skal jeg løfte tyngre 🙂
      🙂 : Jeg prøver så hardt jeg kan å få de til å bli større, hehe. Men det er jo sånn at lårene vil vokse når du trener mye bein. Ingenting er så fint som stramme og sterke lår synes jeg! Den eneste måten å få de “smalere” på er å redusere fettprosenten 🙂
      Lone Nordås: Nei, jeg gjør det fordi det er viktig å slippe tak noen ganger 🙂 La hjernen/kroppen få akkurat det den har lyst på. jeg spiser akkurat det jeg har lyst på og så mye jeg vil av det i helgene 😉
      Kristine Mowmow: hehe, jeg vet 🙂 Pingle vet du! Masse god helg til deg også!

    14. Heei! 🙂 jeg ønsker meg veldig tynnere lår, og har begynnt å trene masse styrke i det siste, for har røket leddbåndene i anklene, så kan ikke belaste de for mye med løping, men etter jeg begynnte med styrke har de bare vokst, har du noe tips mot dette? hva må jeg trene for at de skal bli tynnere? Er ikke noe spesielt stor eller noe, veier 47-48 kilo og er 159 cm, men har du noe tips for hva jeg må trene for at de skal bli litt tynnere? 🙂 elsker foresten bloggen din og leser den hver dag, stor inspo kilde!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg