Bakeglede

Jeg er elsker å bake, eller rettere sagt elsker jeg å SPISE det jeg har bakt 🙂 Når jeg lager ting fra bunnen vet jeg akkurat hva jeg putter i kroppen min, noe som er viktig for meg. Noe av det beste jeg vet er hjemmelagde knekkebrød med masse godt pålegg på. Søndager er perfekt for baking, derfor lagde jeg disse i tillegg til en veldig usunn sjokoladekake sist søndag. Oppskriften på kaken dropper jeg,  og skal komme tilbake til sunn baking i helga. Må jo teste alle de nye sortene proteinpulver jeg har fått! Tipper peanøttsmør & sjokoladeprotein kommer til å bli kjempegodt i muffins! I mellomtiden deler jeg mer enn gjerne oppskriften på knekkebrødene mine 🙂 Grove, gode og sunne. I like!

3,5 dl solsikkefrø

1 dl linfrø

1 dl sesamfrø

1,5 dl gresskarkjerner

2 dl kruskakli

1 ts salt

5 dl vann

Bland alt i en bolle, og smør utover bakepapir. Inn i ovnen på 150 grader i ca. 1 time – så er de ferdige. Utrolig enkelt og ikke minst godt 🙂 



Nystekte knekkebrød med egg, serranoskinke, okserull, agurk og paprika.

Akkurat nå lader jeg opp til trening, før jeg skal belønne meg selv med en tur på Bluebox etterpå. Proteinkaffe, N.O Xplode, eple og BCAA gjør meg klar for ei økt på bakside lår og biceps. Det kom kanskje frem av motivasjonskildene mine i forrige innlegg at jeg har bestemt meg for å fokusere på å bygge muskler. Kroppen må ha mat for å bygge muskler, og derfor ligger jeg i overskudd nå om dagen. Da legger jeg naturligvis på meg, og jeg skal ærlig innrøme at jeg ikke er helt komfortabel med kroppen min enda. Det har tatt litt lenger tid enn jeg forventet å omstille meg fra “konkurransekropp til vanlig kropp.”  Det gjør liksom noe med hodet ditt å se ekstreme forbedringer fra uke til uke, for å så se at det går motsatt vei. Jeg savner blodårer og mageruter, men nå er det engang sånn at man ikke bygger særlig med muskelmasse ved å ligge i underskudd. Eat to grow sier jeg bare 🙂 Gymmet kaller – håper dere har en herlig torsdagskveld! 🙂

19 kommentarer
    1. så flink du er 🙂 jeg er litt på samme stadie som deg, har gått ned en del i fettprosent siste året, og har endelig fått markert mage osv, som jeg var ute etter. nå vil jeg bygge mer masse generelt over hele kroppen, men er ikke så glad i å ligge på overskudd. er ikke lett å velge mellom å bygge, og det å ha lav fettprosent!! jeg er 54, 55 kg. 164 høy. du er vel noe i samme dur? hva ligger du på i kcal? jeg føler der er greit å spise feks litt over 2000 kcal når jeg trener styrke (fire dager i uka), men jeg har litt problem med det de dagene jeg har styrkefri. må man vere i overskudd HVER dag eller? er det nok at jeg da ligger på 1800 feks, og styrkedager på rundt 2000?

    2. Hei. Har en annen oppskrift du kan prøve. Denne er enda enklere.
      2,5 dl. hver av solsikkefrø, sesamfrø og linfrø.
      1 ts. salt
      50 gr. hakkede valøtter
      5 egg
      Bland alt sammen. Smør utover 2 brett. Stekes et av gangen på 190 grader i ca. 18- 20 min
      Rutes opp etter va. 8 min i ovnen. (tas ut, rutes opp og settes inn igjen i ca 10 min.)
      Kjempegode. 🙂

    3. Hei! Ser noen av dere som stilte sammen for kalibergym har skrevet flere innlegg om bodyfitness som er vinklet veldig negativt. Hadde du mange negative opplevelser nå og i ettertid? eller tror du dette er veldig individuelt. Kan du ikke skrive et innlegg om det?:-)

    4. Maria: jeg regner ikke kalorier – jeg bare veit at jeg ligger i overskudd 🙂 Finn det som passer for deg, synes du 1800 er nok så ligger du der eller så kan du gå opp til 2000 hvis det passer din livssituasjon bedre 🙂
      Anonym: Det må være EKSTREMT individuelt, jeg hadde nesten ingen negative opplevelser på diett :)) Derfor er det veldig lite å skrive innlegg om også, siden jeg ikke har noe å nevne ^^ Det eneste “negative” jeg har opplevd er at det er litt vanskelig å legge på seg nå i ettertid, men det går seg snart til 🙂

    5. Dem så alt for gode ut, at jeg måtte prøve det ut! Når jeg tok dem ut av ovnen, delte jeg dem opp med en gang og nå venter jeg på at dem skal avskjøle seg. Men nå har det brukt alt for lang tid på å avskjøle seg, og dem er fortsatt litt myke… skulle fordele det på mer enn ett brett, og skulle det være midt i ovnen ? Har fulgt oppskriften helt 🙂 Klem Astrid!

    6. Såg oppskriften på knekkebrødene og måtte bare prøve selv. Nam!:)
      Jeg har også lagt ut oppskriften på bloggen min, men jeg har referert til din blogg.
      Håper dette er greit for deg?:)
      Ser du har mange kjekke oppskrifter her. Nå må jeg bare innta kjøkkenet og prøvebake!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg