Chocoholic

Jeg er sikkert tidens søtmons! Elsker alt som er søtt, og jeg regner med det er flere enn meg der ute som har det på samme måte. Å spise sunt betyr absolutt ikke at man må kutte ut alt som er søtt og godt 🙂 For tiden har jeg skikkelig dilla på sjokolade, etter peanøttsmør har vært tingen ganske lenge nå. Jeg begynner allerede til frokosten, hvor jeg blander sjokoladeprotein inn i havregrøten min! Sjokogrøt <3


Havregryn, proteinpulver og vann – inn i mikroen. Topp med masse stevia og kanel. Verdens beste frokost!

Før trening drikker jeg alltid proteinkaffe med sjokoladesmak. Etter trening er det shake med sjokoladesmak, og jeg pleier ofte å bare ha litt vann i shaken for å få den til en tykk masse. Enten spiser jeg den med skje, elles smører jeg den over riskakene som “sjokopålegg.” Dette smaker superdigg!


Rakk ikke å ta bilde av riskakene før de var forsvunnet ned i magen! Slenger likegodt med et bilde av noen av de nye klærne jeg fikk fra Better Bodies. Elsker limited edition buksa, ny favoritt 🙂 
 

Jeg er ikke ferdig med sjokoladespisinga enda heller, kan jo ikke gå en hel kveld uten noe digg! Til kveldsmat blir det ofte eggefluff, selvfølgelig med sjokoladesmak nå om dagen 😉 Jeg er hekta! Sjokofluff er superenkelt, supergodt og this is how: 


Pisk eggehvitter stive før du tilsetter kakaopulver og stevia. Jeg brukte 3 eggehvitter og 1 toppet ts med både kakaopulver og stevia.


Jeg bruker raw kakaopulver i fluffen og topper med kakaonibs. Du kan også bruke 100% kakao som du finner på vanlige butikker 🙂


NYT! 

Hvem sa det var vanskelig å være sunn? 😉 

 

31 kommentarer
    1. Det ser jo kjempedigg ut, sånn selv om jeg syns det høres litt nasty ut å spise stivpiskede eggehviter 😛 Kommer nok til å prøve det en gang fordetom, for jeg elsker jo kakao og sjokoladesmaken 😀

    2. Da er det bestemt, eggefluff er kveldsmat i kveld. Når jeg tenker egg til kveldsmat tenker jeg stekt eller kokt… DET er ikke vits når jeg kan lage meg dessert til kvelds! 😀

    3. Cecilie lykke: nei, jeg bruker vanlig stevia i pulverform 🙂
      Anonym: ja det kan du, men stevia er mye søtere enn sukrin og derfor bør du nok øke mengden litt! Stevia kjøper jeg på iherb eller på helsekosten 🙂

    4. Du må prøve denne proteinshaken – beste ever! Litt melk eller mandelmelk (kanskje 250 ml. ikke mer enn det i hvert fall, kan også kjøre mindre!), knust is, sjokladeproteinpulver, et scoop med peanut butter og en halv banan. kjør alt i blenderen til det blir en tykk konsistens. Mmmmm 🙂 Btw: hva er proteinkaffe?

    5. Åååh, eggefluff <3<3 :p Akkurat spist en maken til din, men med bananbiter i. "Post Work-out meal", love it 😉

    6. Hei. Må si den eggefluffen med sjokolade så fristende ut. Vet du ca kalori innhold på den? Vil du anbefale det som kveldsmat for ei overvektig jente som driver å slanker seg?

    7. Hei. Den eggefluffen med skjokolade ser kjempe god ut, jeg er en skjokoholiker og det er bra det går ann å få i seg skjokolade på en sunn måte. Du er en stor inspirasjonskilde når det gjelder jenter og styrketrening 🙂

    8. Jeg har vurdert å lage eggedosis som snacks når jeg får skikkelig godtesug, men det er jo en god del mer kalorier i det siden man bruker eggeplommen også. Er dette dumt dersom man vil ned i vekt? Vet jo at ditt alternativ med bare eggehviter er bedre, men bør man styre unna eggeplommene om man vil bli kvitt noen kilo?

    9. Madeleine: Uten nibsene er det ca. 72 kalorier i skåla der så det er bare å spise 🙂
      Charlotte & Mia: på http://www.iherb.com!
      Kine: Ca 72 uten nibs, kan sjekke nibsene sitt innhold en dag også 🙂
      Christine: http://www.iherb.com
      Anja Lindgaard: Tja, sunt fett må du jo ha i de uansett om du velger å få i deg dette via eggeplommen er det jo ok 🙂 Men om du vil ha et snacksalternativ som er mindre kalorier ville jeg absolutt ha gått for en slik variant!

    10. Hvor kjøper du sjokolade protein pulveret? 🙂
      dette såg kjempegodt ut!
      hva er nibsene? ser du har kommentert enn kommentar ovenfor, der skrev du det var 72 kcal i skåla utenom nibsene. så lurte litt på hva det var 😛

    11. Heisann, herlig blogg! Liker treningsentusiasmen din! 😀 Men jeg lurte på en ting, du sier du drikker proteinKAFFE? eller noe i den duren, kan jeg spørre hva den består av og hvordan du lager den?
      For jeg er avhengig av kaffe så det hadde vært perfekt for meg i forbindelse med trening 😀
      Håper på svar! 😀 ha en flott dag 🙂

    12. Sjoko-jenta! 😀 Sjokogrøt er SÅ digg!! Og sjokofluff/sjokomousse! Fikk bestilt meg NN Peanutbutter chocolate og Vanilla Ice protein når de la ut noen av de nylig, gleder meg til å få de hjem og teste de ut! ;D Ha en super dag, Nora =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg