Sunday morning

Først og fremst; gratulerer med farsdagen verden beste pappa! Vi feiret farsdag litt på forhånd med en bedre middag ute. Det er helg og da er det absolutt lov å kose seg litt ekstra. MEN – pass på at det ikke blir for mye av det gode.  Hvis målet er å gå ned i vekt spiser en lett opp et kaloriunderskudd som er opparbeidet gjennom uka hvis man tar helt av i helgene. La magen bestemme når det er nok og ikke øynene 🙂 Magen min var iallefall mett etter farsdagsmiddagen!



Mett og glad etter å ha spist verdens beste trefjøl med pappan min 😀

Jeg må jo selvfølgelig komme med et litt sunnere måltidstips til dere også! Dette er jo tross alt en blogg om sunn mat og trening 🙂 Dagens frokost var proteinpannekaker med smak av vanilje som var supergode. Fulle av protein og en god opplading til dagens treningsøkt. Her kommer den enkle oppskriften: 

2 eggehvitter

1 egg

60 g havremel

1 scoop Iso-gold vanilje

0,5 dl vann ( alt etter hvor tykke du vil ha de)

Noen dråper Stevia Vanilla Cream

Sukrin/Kanel

Bland alt i en bolle, og stek de på lav/middels varme på panna. Jeg bruker ikke olje, derfor er ei god teflonpanne viktig. Næringsfordelingen blir da ca 45 g protein, 35 g karb og 15 g fett. Jeg toppet de med sukkerfritt syltetøy, og de er garantert gode med brunost også! Nå skal jeg bake en sunn kake til papsen, før det blir trening etterfulgt av sushi ikveld. Perfekt søndag 🙂  

Nyt den siste dagen av helgen kjære lesere!

 

 

 

20 kommentarer
    1. Fristende å prøve de pannekakene, har prøvd de fra proteinfabrikken, men synes ikke de var gode i det hele tatt.. Men hvor får du kjøpt ingrediensene? Som feks stevia vanilla cream og iso-gold vanilla..

    2. Hanna: Vi var på Graffi. Grillfesten deres er noe av det beste som finnes! 🙂
      Martin: Den gikk kjempefint 🙂 Kos deg kjempemasse i dag du også!
      Malin: Stevia får du kjøpt på iherb.com, men du kan fint bytte den med vaniljeessens 🙂 Iso-gold kjøper du på nordicnutrition.no 🙂
      Herrgeek: Tusen takk for det 🙂 Ha en fin dag du også, og det er bare å legge meg til!

    3. Åååh! Må snart ta meg en tur til Tr.heim for å spise der igjen. Spiste meg alt for mett på den der i sommer. Mye fett og carbs om man skal smake på alt, men fy så godt! Viktig å unne seg litt ekstra innimellom 🙂

    4. kan jeg få spørre deg om en ting? hva er greia med morgenkardio ( gå en time f eks), når man bare kan spise så mange kalorier mindre enn det turen forbrenner i løpet av dagen? er det noe her jeg ikke får med meg?

    5. Må bare si at jeg elsker bloggen din! men også lurte jeg på om du kunne legge ut noen sanger du bruker på å høre på når du trener? også lurer jeg på hvordan du startet å trene for å se sånn ut som du gjør nå? digger det!!

    6. Anonym: For det første vi alle godt av fysisk aktivitet i stedet for å kun fokusere på forbrenning. Men hvis vi skal sette det på spissen; si at jeg spiser 1500 kcal om dagen. Skal jeg kun gå ned i vekt ved å kutte matinntaket kan jeg maksimalt få et kaloriunderskudd på 1500 om dagen. Hvis jeg i tilegg går 2 timer og forbrenner 500 kcal har jeg oppnådd 2000 i underskudd. Nå er dette et helt søkt eksempel, men det forklarer poenget 🙂
      Anonym: Så hyggelig! Det kan jeg gjøre, poster noen på facebook innimellom 🙂
      Jeg skiftet fokus fra konsdisjon til styrke, og la om kostholdet !

    7. Jeg bare lurer på.. sånne pannekaker som du lager noen ganger.. Er det sunt for oss “andre” som ikke trener like mye som deg? Jeg kan vel si at jeg slanker meg/prøver å holde meg stabil i vekten, og prøver å spise mye grove knekkebrød, fisk og salater osv.. men sånne proteinpannekaker.. Er det sunt hvis man ikke trener så veldig mye? Går man opp i vekt? Fordi jeg vil veldig gjerne gå ned litt til.. og sånne pannekaker ser jo så godt ut!!

    8. Du skjønne Nora:) Jeg lurer på en ting. Jeg trener ganske mye, og har begynt med tyngre vekter. Målet mitt er å få mer markerte muskler. Jeg er flink å spise proteinrik mat etter trening osv, men lurer på dette med proteinpulver. Er det nødvendig? Har hørt så mye forskjellig om det. Noen sier man får mere nok proteiner i seg gjennom kostholdet.
      Og bare så du vet det, du er forbildet mitt! Og sikkert mange fler der ute. Stå på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg