Trygghet & Lunsj

God morgen alle sammen! Det er morgen for meg iallefall, jeg har nemlig akkurat stått opp 🙂 Jeg har begynt å jobbe som dørvakt  og dette er den første helga mi på jobb. Holder Trondheim litt tryggere 🙂 To andre ting som gjør livet litt tryggere er refleks og voldsalarm. Det er synd at det skal være sånn, men etter alle overfall som har vært i det siste synes jeg det er ekkelt å gå cardio alene i mørket. Derfor har jeg alltid med meg en voldsalarm i lomma, og slike får du kjøpt på elektronikkbutikker for ca. 150 kr. Jeg føler meg iallefall mye tryggere med den, så det er en god investering. Og for all del ikke glem refleks!

Ut på tur – aldri sur! 

Nå blir det eksameslesing for alle penga, før trening og jobb i kveld. Det blir ei tung økt på forside lår, triceps og mage senere. Det blir godt! Siden jeg sov så lenge droppet jeg frokost i dag og gikk rett på lørdagslunsjen. Salat med stekt laks, agurk, rødløk, tomat, paprika, isberg og hvitløkskesam. Jeg liker å spise karben min i form av grønnsaker, og da snakker vi MYE grønnsaker altså. Ofte 500 gram grønnsaker til hvert måltid! Det er jo så godt, og jeg vil heller spise mye av noe jeg liker enn lite av noe jeg ikke liker 😉 

Nå roper skolebøkene på meg – ha en fantastisk lørdag da dere!

17 kommentarer
    1. Supert at du skriver om trygghet (selv om det er, som du sier, trist at vi må ta slike forhåndsregler nå om dagen)!
      Lykke til med lesingen og ha en fantastisk dag på trening og jobb! God helg 🙂

    2. Hehe. Moro med sånn alarm. Hadde en på vesken min, men den ble fjernet etter at den utløste seg selv da jeg skulle gå av bussen. Det var lite flaut skal jeg si deg! Hehe, piper jo som bare det vet du! Men ja, refleks er viktig 🙂

    3. Grattis med ny jobb =) Men svetter du ikke igjel hvis du går cardio med alle de klæra :O jeg klarer så vidt å ha på jakke 😉 hehe

    4. Jeg tenkte akkurat det samme som Marita over her, jeg dør bare jeg har på meg en tynn superundertøy-genser og en tynn treningsjakke når jeg går/jogger cardio, så boblejakke er utelukket :p Men jeg er ikke spesielt flink til å holde meg til lav intensitet, synes det er så kjedelig å bare gå, haha. Anyway, håper du får en finfin helg med jobb og eksamenslesing, eksamen har satt inn for fult her også, så det er pugging og trening helgen består av 🙂

    5. Jeg ser på innlegget under at du en gang for ikke så mange år siden har vært “normal” og det er utrolig motiverende! Hvordan gikk du fra å være “normal” til sånn du er nå? Jeg vil ikke personlig drive med bodyfitness, men jeg vil stramme opp MYE og få mye mer muskler. Men jeg har for lite kunnskap om kosthold og åssen jeg skal gå frem?
      Jeg har vært i god form for et år siden og løp 1 mil fire dager i uken og trente for lite styrke desverre pga frykt.
      Lille pinglete meg dukker opp i pumperommet med de andre stor gutta.. Men jeg har bestemt meg for at jeg SKAL endre meg og mine rutiner og vaner for å klare målet mitt. Jeg er 18 år, normal i størrelsen, litt valpefett rundt lår, rumpe, armer og mage og veier ca 55-57kg. Jeg spiser for mye sukker og for sjeldent, ofte to ganger om dagen. To havreknekkebrød om morgenen før skolen, to knekkebrød på skolen og middag. Spiser alltid grønnsaker til middag, men sjeldent ellers. Kanskje et eple på skolen om vi har det hjemme. Men spiser mye sunn middag, fisk, kylling, kjøtt, mye ren middag med salat til.
      Ville satt stor pris på om du kunne svare meg i et innlegg eller her i kommentar feltet hvordan du gikk fra å være “normal” til sånn du er nå? Åssen trening begynte du med og endringen av kostholdet? 🙂

    6. Hva hjelper den voldsalarmen da? Hva skjer om du trykker på den liksom, bortsett fra at den piper? 🙂

    7. Vits i å ha voldsalarm hvis du går med headsett/musikk på- du hører jo ikke noe om noen sniker seg innpå deg eller?!
      Ellers er det jo en viktig investering.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg