Trening gir mening

Da var det fredag igjen! Nesten skummelt hvor fort tiden går, snart er det jo jul! Jeg elsker jula, og skal også i år lage masse sunt & godt juledigg. Havremakroner, peppernøtter, eggesalat, tunfiskrøre… gleder meg bare av å tenke på det! Men før jeg kan sette igang med dette må jeg gjennom noe jeg ikke gleder meg like mye til – eksamensperioden. Alt for mange dropper trening i eksamenstiden, men dette er kanskje det dummeste en kan finne på! Trening gjør nemlig godt for både kropp og sinn 🙂 Etter mange timer på lesesalen har kroppen godt av et avbrekk med trening, så er hjernen bedre rustet til ei ny leseøkt etterpå også. Om ikke pensum gir mening, så gjør iallefall trening det!

Jeg skal på gymmet å trene bryst og skuldre om ikke så lenge, herlig! Oppsettet for i dag kommer under og favorittøvelsene her er dips og skulderpress 🙂

Skråbenk manualer 4 x 15-20

 Dips 4 x Max

Cable crossover 7 x 12

External rotation 2 x  15

Internal rotation 2 x 15

Skulderpress 4 x 15-20

Upright rows 4 x 12-15

Sidehev 7*12


Hva er dine favorittøvelser for bryst og skuldre?

25 kommentarer
    1. I eksamentiden trener jeg litt kortere økter, men litt trening er bedre enn ingen trening! Og en halvtimes økt av god kvalitet gir masse energi til lesingen=)

    2. Åh, for et flott bilde!
      Jeg trente bryst og skuldre igår, og yndlingsøvelsene for bryst er skrå hantelpress og cable crossover, uten tvil! Til skuldre liker jeg arnoldpress best 🙂
      Kos deg masse på trening i dag!

    3. Skulle ta ei kjapp økt i dag tenkte jeg (søss fikk forbud om å trene pga ei vanskelig visdomtann som er trekt og det ble litt mer enn hun ha venta), men i dag våkna jeg med en knall vondt korsrygg.. + at det kribler og prikker og stråler nedover i høyre bein.. Lurer på om det er av og til en nerve som kommer i klemme, fikk det etter sist svangerskap. Men har faktisk holt det i sjakk etter at jeg ha begynt å trena. Men i natt har jeg vel ligget i en merkelig stilling da shø..
      Så da satser jeg på at jeg blir bra til søndagen, for da er det treningsdag igjen.
      Har for kort treningsfart tid til å funne noe favoritt enda 😉 Men det blir vel.

    4. Favoriiten var skulderpress, frem til skuldra poppet ut gitt!:P Ja tiden går fort!!Men YAY for jula!! blir nok muligens litt baking her også selv om jeg foretreker å helelr spise enn å bake ;P Ha ens trålende helg frøken !:)

    5. Hvor får du all motivasjonen fra? Jeg har så lyst til å begynne og trene, trente kropper er det peneste og se på, har det kjempe gøy når jeg er i trenings studioet, men det er det og komme seg dit. Har du noen tips fra når du begynte og trene? Syns du personlig trener er ett bra tiltak? 🙂
      Håper på svar 🙂

    6. Kan du legge ut hvor mange kg du tar i de forskjellige øvelsene? Du er en stor inspirasjonskilde 🙂

    7. En dag uten trening er en dag uten mening 🙂 må jo ha fri av og til, men da klatrer jeg på veggene 😉 ha en super helg Nora! 🙂

    8. Hei! Har bare noe jeg lurer på, og håper ikke det oppfattes negativt (for det er ikke ment sånn). Er heller det at jeg ikke vet. Det jeg lurer på er: Hvor funksjonell er treningen du gjør nå for dagliglivet? Å ha så stor muskelmasse, går det ut over for eksempel utholdenheten, og det å eksempelvis ta seg en lang fjelltur? Ett tilleggspørsmål: Har du vært plaget med skader/trener du skadeforebyggende? Jenter med muskler er kult!

    9. Fin blogg!
      Lurer på en ting: liker godt å trene på morgenen før frokost. Har nå tenkt å intensivere styrketreningen min og lurer da på om du mener det er viktig å spise før trening, eller kan jeg fortsette med å trene før frokost?

    10. Heihei! Nå kom jeg nettopp hjem fra å ha løpt mila, ja på en fredag kveld klokken 23, og det er din fortjeneste om det er slik jeg kan skrive det. Tidligere i kveld med en Ben&Jerry’s i hendene fant jeg bloggen din, jeg startet å lese, og etter bare 2 minutter hev jeg i alle fall Ben&Jerry’sen fra meg, og satt konsentrert å leste meg nesten gjennom hele bloggen din på litt over 3 timer. Jeg må virkelig si med hånden på hjertet at dette er den beste bloggen jeg noen gang har lest! Det finnes nok av jenter som blogger om trening, men det er få av disse jentene som klarer å gi motivasjon videre, noe du helt klart gjør! Jeg ble så ivrig her jeg satt at jeg måtte trene med en gang på en eller annen måte.
      Hadde vært supert om du kunne lagt ut flere treningsvideoer, treningprogram (gjerne med litt forklaring om hva ting er), kostholdstips osv.
      Ha en super helg!:)

    11. Kjære Nora 🙂
      Jeg var igjennom en brystoperasjon igår, hvor jeg la inn proteser over brystmuskelen. Jeg er klar over at man må bruke sunn fornuft, og ta det med ro, men jeg lurte på om du hadde noen tips for å beholde formen? 🙂

    12. Kan du lage en fane på bloggen som er en typ øvelsesbank på de forskjellige områdene på kroppen? Trener mye styrke, og hadde vært kjekt med litt inspo og nye, kanskje mer effektive øvelser. Vet mange synes det samme. Leser bloggen din nesten hver dag, stå på Nora!

    13. Hei, kan du legge ut link til en side med mange treningsprogram? Du gjorde det før en gang men nå finner jeg den ikke igjen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg