Før-under-etter

God morgen! Det ei ny uke med nye muligheter, og jeg har troen på at dette blir ei BRA uke. Jeg klarte 8 x 293 på beinpressen igår, og saster derfor på å krysse 300-grensa neste trening. 7 kilo til må jeg da vel klare?! Jeg skal klare det, uansett hvor mye lårene mine protesterer 😉 No pain no gain!

Det er mange som spør hva man bør spise før/etter trening. Det er veldig viktig at du får i deg næring i forbindelse med trening, men det er ikke alltid så lett å vite hva man bør spise. Det finnes ikke noe fasitsvar på dette, men slik ser mitt oppsett ut:

Før trening: 

15 g whey protein,  5 g BCAA, kreatin og 1 eple.


Proteinkaffe med vaniljeprotein og Stevia English toffee.

Under trening:

MYE vann og Jack3d eller N.O Xplode


 

Etter trening:

30 g whey protein, 5 g BCAA og 40 g riskaker/rosiner


Whey cooler, rosiner og riskaker etter trening.

Whey protein ( eller myseprotein på norsk) har en svært bra aminosyreprofil, som gjør at kroppen kan utnytte det på en veldig effektiv måte til muskeloppbygging. Whey protein tas veldig raskt opp i kroppen, og denne typen protein er derfor perfekt for rask restutisjon etter trening. Her bør du også ha en kilde til raske karbohydrater sammen med proteinet, og jeg velger riskaker eller rosiner. 

Hva spiser du i forbindelse med trening?

18 kommentarer
    1. Nå har jeg akkurat spist 1 appelsin og “sjokolademousse” bestående av 2 stivpiskede eggehviter, MyoMocca-protein, kanel og kardemomme. Digg og velfortjent ettertreningsmåltid idag, etter ei herlig økt på overkroppen. Ettertreningsmåltidene går mye på div “MyoMocca-mat” for tiden 😉 Før morgentrening blir det typisk frokost med 1-2 knekkebrød med tunfisk og Cottage-cheese oppå. Ingen tilskudd. Ha ei herlig treningsuke Nora, det skal jeg;)
      (Og btw; Hadde jeg hatt det nydelige smilet ditt, ville jeg nok gått rundt å smile til meg selv hele tiden, for en motivasjkon jeg ville fått da!)

    2. kan du vise hvordan du tar beinpress, for jeg tar over 310, men jeg kan umulig gjøre det riktig når du er så god og jeg er bitteliten.

    3. Skjønner ikke at du klarer så mye i Beinpress. På spenst går ikke maskinen opp til mer enn 260kg engang!
      Gleder meg til proteinpulverene fra nordicnutrition kommer nå, så kan jeg faktisk prøve ut alle oppskriftene har du på bloggen 🙂

    4. Nå fikk jeg skikkelig lyst på rosiner :O
      Jeg spiser enten 35g havregryn med skummetmelk og en frukt eller 2 knekkebrød med magert kjøttpålegg. Pluss kreatin da. Etter trening er det prot.shake og frukt/riskaker og kreatin.

    5. Charlotte: Isogold Vanilla bruker jeg!
      Astrid: Så utrolig hyggelig! Håper du har en flott uke 🙂
      Anette: Jepp, det gjør jeg 🙂
      Kristina: Hammerstrength! 😀

    6. Passer på å få i meg noe ordentlig mat innen en time etter trening. Før trening pleier jeg å kanskje kaste innpå en proteinshake, kommer ann på hvor lenge siden det er siden jeg har spist.

    7. Tilskudd som bcaa, jack 3d og n o explode, er det noe poeng i å bruke det når man er litt over nybegynner? har begynt med ryp nå..

    8. Hei! Håper du kan svare meg på dette:) spiser du enten 40g riskaker, eller 40 g rosiner.. eller begge sammen?:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg