Du er hva du spiser!

Jeg er hjemme fra en fantastisk tur med ti fantastiske jenter, og jeg har spist fantastisk mye dritt.Og hvordan føler jeg meg? Som dritt. Man er nemlig det man spiser!  Spiser du bra så føler du deg bra, og spiser du dårlig så føler du deg dårlig. Enkelt og greit. Etter å ha spist godis til den store gullmedalje endte jeg opp med både kvalme og mageknip i går kveld. Å spise sunt er jo så utrolig mye bedre, både for kropp og sjel! Derfor skal jeg ikke spise noe godteri frem til jul, er det noen fler som blir med på den? 😉 


Helgens krampaktige forsøk på å være sunn…


Som selvfølgelig gikk galt 😉

Nå gleder jeg meg som en liten unge til å trene – for jeg har MYE energi som skal brukes! Forside lår og triceps står på planen, og jeg har store planer om å kjøre TUNGT på beinpress idag. 8 reps på 293 kg er målet, wish me luck 😉 Veldig gøy å se at jeg blir sterkere nå etter dietten, for på slutten følte jeg meg som ei pingle. Jeg måtte stadig gå ned i antall vektskiver, og det er jo helt feil vei å gå! Skal en ha fremgang må man øke belastnigen etterhvert, ellers kommer en ingen vei. Husk det neste gang du plukker opp en manual, og plukk heller opp den som er hakket større enn den du vanligvis tar!


Helgens krampaktige forsøk på å trene! Knebøy 😀

Nå drar jeg for å kjøre virkelige knebøy på gymmet istedet – digg! Ha en fortsatt fin søndag, og nyt det siste av helga 🙂

38 kommentarer
    1. Hehe, jeg sliter jo max med den snopen 😛
      Men har kutta ned til kun på helg da. Målet er kun en dag i helga.. Hehe, så kutte helt ut tror jeg nåkk ikke at jeg klarer 😉
      Ha en fin søndag!

    2. Jeg har også starta godtestopp! Hadde satt meg mål til 1. desember, men utvider til jul jeg også nå:D håper å se deg til uka <3

    3. Det er bare et problem, når det skal være sosiale sammenkomster er det ofte chips, snop og andre godsaker som blir lagt fram. Hva kan man gjøre i slike situasjoner? Vil jo være sosial uten å se på den fristende godteriskålen.

    4. Haha, har akkurat skrevet på et innlegg om akkurat det samme, med samme målet om å holde meg godtefri frem til jul. Fint jeg ikke er alene =)

    5. Hei Nora! kan godt være med på den dealen men da må du først gjøre en ting for meg å det er å definere ka e godteri og ikke godteri for deg? hehe.. gi meg din definisjon på godteri 😉

    6. Er med på den ja! Spiser som regel kun godteri på lørdager, og det ender som regel opp med mageknip og en sukkerbakrus dagen derpå. Bestemte meg derfor for å kutte ut lørdagssnopet etter igår – neste helg blir det heller en ekstra god middag! Ha en super søndag 🙂

    7. Ja, kan spise godt først =)
      Håper du kanskje kan komme med tips til hva man kan spise i stede =) I går for eksempel spiste jeg vanlije kesam med bær. Vet det er litt sukker i kesamen, men den er et bedre alternativ enn en god del andre ting som vaniljesaus.

    8. Godtestop har aldri funket spessielt godt for meg, for jeg er av typen som; får jeg ikke spise det, så er det det eneste jeg vil ha!. Så hvis jeg bare lever normalt og koser meg på lørdager så funker det bra, spessielt nå som jeg ikke har noe valg.. hehe..
      Høres ut som du hadde en koselig tur da, godt å reise bort litt med venner 🙂

    9. Jeg har ikke spist snop siden nyttår, så jeg er såklart med på til jul også 😀 Føler meg mye bedre når jeg ikke “doper” meg med snop og trash food ass 😛

    10. Ser ut som en bra helg! Kos deg på trening 🙂 Jeg er med på den jeg også, har ikke spist godteri på leeeenge og sånn blir det helt sikkert frem til konkurransen 😉

    11. Jeg burde også bli med på denne. Får se an litt! Jeg er generelt sett veldig matlei (og ekstremt blakk), så matlaging (og matlyst) er en stor utfordring om dagen. Jeg er lei av mine gamle favoritter kyllingfilet og karbonadedeig, så hva gjør man da? Lurer på om jeg må på Rema for å handle en dunge torsk og brokkoli i mårra. :p Kom gjerne med tips om du har noen! 🙂

    12. Jeg har allerede startet med det 😀 Har ikke spist godteri eller drukket brus på 2 uker og skal holde det sånn til 1.desember! De sier at de første 2 ukene er de verste, og det har gått helt fint!

    13. Jeg bestemte meg den niende oktober for å ikke spise godteri fram til jul, og jeg er glad for at jeg bestemte meg for det! ENERGIIIIIIII og en sunn følelse i heeele meg! 😀 Hihi, jeg unner meg en kopp med hjemmelaget kakao på lørdagskveldene da, men i mitt hode telles ikke det som godteri 🙂

    14. Kjenner meg veldig godt igjen med det å føle seg dritt når man spiser dritt!
      Og ikke noe godteri før jul skulle jeg gjerne blitt med på, bare blir vanskelig siden jeg skal til Belgia til torsdag! Hva er vel Brussel uten belgisk sjokolade og vaffel?

    15. jeg blir med på den!, jeg har faktisk hat satt med et på om og holde meg med godteri frem til nyttår,nå har jeg holdt med HELT uten godteri i 10 måneder men i fjord holdt jeg meg i 6 måneder, så det bli sammenlagt 1,5 år helt uten godteri 😀 HÆRLIG kaller man det ;)… neste år blir det brusen som bli `glemt’

    16. Jeg er helt ødelagt i humør og kropp etter helga. Altfor mye brus, godteri og junkfood! Blir nok ikke helt godterifri fram til jul, men sterk redusering og kun lørdag, ikke søndag også som det pleier å bli for min del gitt…

    17. Kult<3 Kjempe kul blogg! er fast leser! Vil du gå inn på bloggen min? hvis du liker den hadde det betydd mye om du anbefalte den! men du må ikke altså...
      Ha en fin dag <3<3

    18. Jeg er med på godteristopp! Føler meg ikke noe bra og blir slapp ved inntak av snop, så en pause vil nok bare gjøre godt 🙂

    19. Jeg bestemte meg for godis og brusnekt frem til julaften for ei uke siden, og det føles godt! Selv om jeg hadde tidenes abstinenser i dag… Rome wasn’t built in a day! :p

    20. Jeg er SÅ med på godtestopp. Lover å skrive her om jeg sprekker! 🙂 Jeg trenger en stopp frem til jul for å bli kvitt en liten og ny “avhengighet” som har oppstått.
      Deretter kan jeg heller ha en fast snopedag igjen. Litt greit med noen strengere perioder også!
      PS: Jeg tok med en versjon av “Under Dusken” hjem fra skolen i dag. Så fint å lese om deg på papiret også!

    21. Har akkurat startet på en sukkerfri periode frem til jul selv! Var så lei av å føle meg dritt etter for mye godteri stadig vekk! Føles digg allerede etter 4 dager! 🙂 Ingen tvil om at man blir hva man spiser!

    22. Du er sykt motiverendes Nora!!! Hver gang jeg begynner å miste motivasjonen ang trening og sunt kosthold, titter jeg bare innom bloggen din, og får en helt ny giv!
      I det siste har jeg slitt veldig med å holde meg unna søppelmat, men nå skal jeg ta meg sammen igjen 😀
      Så jeg er med på godterinekt frem til jul, sign me up!
      (Jeg adder deg som venn og, så kan jeg lettere følge med på bloggen din :))

    23. En stk jente her som er lei godterispising, sunn mat er jo egentlig sååå mye bedre! (og får meg til å føle med bedre) Godteristopp, jatakk!

    24. Jeg har faktisk sluttet med godis selv for et par uker siden – og jeg var verdens værste godtegump! =) Jeg “må” fortsatt ha noe søtt etter middag eller på kvelden, men nå spiser jeg heller et par skiver brunost (!), en smoothie eller bær med litt vaniljesaus.. =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg