Trening gir mening

Jeg har akkurat våknet, etter en utrolig gøy kveld med jentene. Dagens form er ikke like gøy, og jeg kjenner at jeg er glad for at jeg drikker sjelden 😉 Derfor skal jeg ta det helt med ro og komme meg til hektene igjen frem til trening ikveld. Ingenting får meg til å droppe trening, for i mine øyne er en dag uten trening en dag uten mening!

Det nye treningsprogrammet mitt er en 4-splitt som ser slik ut:

Dag 1:Forside lår + triceps

Dag 2: Rygg + bakside skulder

Dag 3: Bryst + skuldre

Dag 4: Bakside lår + biceps. 

Jeg trener styrke to dager på rad før jeg har en dag fri, etterfulgt av de to siste øktene. På denne måten får jeg trent de ulike muskelgruppene oftere enn på 5-splitten jeg hadde tidligere. Dagene jeg har fri kjører jeg cardio, hvor annenhver gang er enten langkjøring eller intervall. Dette er all cardioen jeg gjør fast, så legger jeg inn morgencardio eller kveldsturer på dager jeg har lyst til det. Og for dere som lurer på hva cardio er, så er det bare et mer fancy ord for kondisjonstrening 😉 Mine cardiofavoritter for tiden er rask gange, ellipsemaskina og spinning.

Jeg har vært gjennom programmet for første gang denne uka, og liker det allerede svært godt! På de fleste øvelsene ligger jeg mellom 12-20 reps, bortsett fra den siste øvelsen på hver muskelgruppe. Da kjører jeg 7 sett med 12 repetisjoner, og kun 30 sekunders pause mellom hvert sett. Dette er for å få best mulig pump i muskelen, og er kjent som FST-7. Disse settene svir som faen, men no pain no gain 😉

Hvordan trener du? 

33 kommentarer
    1. Gratulerer så masse med en fantastisk form og fremgang! 😀 Du er motivasjon til tusen – og etter å ha fulgt din vei mot scenen er drømmen om det samme større enn noen gang før! 2012 blir mitt debut-år;)
      Jeg trener også styrke 4 dager i uken.
      Overkropp – Underkropp – Fri – Overkropp – Underkropp – Fri – Fri. Cardio på fridager, og hvertfall èn intervalløkt i uken, 4×4 eller 10×2.
      Trener Myo-reps på styrkeøvelsene og jeg kan skrive under på at pain = gain! Tung styrke er digg:)
      Ha en fin søndag, Nora!

    2. Man skal vel egentlig ikke trene dagen etter man har drukktet alkohol… Kroppen er sliten (selv om man føler seg i god form også), og det kan gå utover musklene man vil bygge, det kan faktisk gå andre vegen.. Bedre å slappe av å ta treningen neste dag 😉

    3. Tror det kan være litt individuelt. Heller høre på kroppen sin, alle er forskjellige. Min mening er at det er en dårlig unnskyldning å ikke gå på trening fordi man var ute dagen før om man er i stand til å gå på trening. Er kanskje en grunn til hun går på trening på kvelden 🙂

    4. Jeg trener 2 split overkroppen ene dag, og bein/rumpe andre dag. For øyeblikket trener jeg overkroppen 3 dager i uka, og bein/rumpe 2 dager (forrige program kjørte jeg motsatt). I tillegg trener jeg cardio 5 dager i uka.

    5. Herlig! tenkte å prøve meg på 5-splitt med en muskelgruppe hver dag. deilig å prøve noe nytt etter alt for lang tid med 2-splitt;)

    6. Jeg trener etter noe som heter body for life. Det vil si overkropp 2 ganger og bein en gang. Neste uke 2 med bein og 1 overkropp. Styrkefri dager går jeg eller trener spinning. Skal kjøre dette i noen uker og se hvordan det går 🙂

    7. Morro! enig med deg, trening gir mening!
      Kjører en 2 splitt nå, med 4 dager i uka med fokus på baseøvelser;) jobber i 1-5 rep, med 5-8 sett, stort sett 😉 Tenker å begynne litt mer, med 6 dager i uka, eventuelt 5, bare fordi det er så gøy 😀

    8. Jeg trener som regel en stor muskelgruppe før en mindre. En dag kan se sånn ut; Rygg + biceps. en annen dag, bein + triceps. Varierer litt når jeg trener hva. Hender av og til jeg trener rygg to dager på rad om jeg føler at jeg har overskudd til det 🙂

    9. Hei Nora:)Synes du er super tøff og har egentlig mange spørsmål jeg kunne tenke meg å stille, men får nøye meg med noen få om gangen. Jeg trener også 4-splitt, men lurer på om man får mer volum i musklene av å “løfte” 6-15 rep eller å ta ut max på 5-6 rep? hadde ca 12 rep på de fleste øvelsene, men prøvd nå å ta 5-6 rep(med mere kg da;)) men synes jeg hadde størt framgang med 12 -15 rep…
      hva tror du?

    10. Trening gir hverdagen en ny mening 🙂 Gleder meg til å ta fatt på en ny uke. Har skadet ankel og hæl så må droppe en del kardiobasert trening, så denne uken skal jeg satse ekstra mye på styrke. Det skal bli deilig 🙂
      Ha en fin dag!

    11. Hei Nora;))
      Lurte bare på om du hadde oppskrift på sånn eggehvite fluff? Og har du eggehvite i havregrøten din og er eventuelt det bra/godt?;))

    12. Ikke på noen måte ta dette spørsmålet frekt.
      Men, når man ser deg i bikini, så ser man jo en utrolig trent kropp, og man kan ikke dy seg selv for å stirre nedentil. Vel, det jeg vil frem til er at jeg vet selv at mitt private ikke ser slik ut i bikinitruse. Og mest sannsynelig ikke noen av venninnene mine heller, så. The big question is: Er du fortsatt den samme nedentil? På bilde kan jeg på en måte se noe som minner meg om en penis, og det har jeg sett på alle bikini bildene dine. Så, er vagninaen din den samme før du begynte å trene?
      STÅ på

    13. Lene Hvidtgaar Nielsen : Hvor ser det ut som en penis henne? jeg forstår det ikke? Altså, ikke alle jenter er helt flate nedentil. De fleste er IKKE. Så forstår ikke helt hvordan du kan si at det ligner på en penis. Kanskje du skal kjøpe deg boken venus, så kan du studere kjønnsorganer til jenter, så forstår du nok at alle er ulike der nede. variere i tykkelse og lengde, ulik form osv.. 🙂
      Jeg synes du er flott Nora! 🙂

    14. Hei! Jeg lurte på om du hadde noen spesielle gode råd til kjære meg som ønsker å få strammere lår og strammere armer. De bare henger, høres helt fælt ut men ser ikke bra ut syns nå jeg. Vil gjerne få strammere og fastere mage og. Håper virkelig du kan ta deg tid til å svare på denne kommentaren.
      Mvh Madeleine

    15. Svanhild: Hvis du føler du hadde større fremgang med 12 reps synes jeg du burde fortsette med det 🙂
      Linn: Det er rett og slett pisket eggehvitte med sukrin 🙂 Tilsetter kakao/proteinpulver for ønsket smak.
      Lene Hvitgaard Nielsen: Jeg må bare le! Ikke at du har noe med hvordan jeg ser ut nedentil, men JA den er akkurat likedan som før jeg startet å trene. Det er jo en selvfølgelighet, underlivet endres ikke at å trene vekter 😉
      maddepadde: Da vil jeg anbefale styrketrening og oppryddig i kosthold 🙂 Sjekk f.eks linken jeg la ut til release your potential 🙂

    16. Hei hei ^^
      syns du er ei flink og flott dame!
      eneste jeg syns er litt synd er hvordan bikinitrusa legger seg på bildene 🙁 for det er jo ikke sånn ellers i de andre klærne du har…meget synd, for overdelen var til å DØ for ;D bikinitrusa ble litt for vågal for min smak da men. Hadde den dekket litt mer så hadde det ikke vært meg i mot å ha den også 😀
      stå på!
      også lurte jeg på noe….jeg begynte å jogge regelmessig (5dager i uka) for 4 uker siden. Utrolig nok har jeg klart å opprettholde dette uten å tenke at det er et evig mas, men jeg skulle gjerne hatt noen gode mageøvelser som kan hjelpe litt på magemusklene kan du si…så om du har noen tips så del de gjerne (a)

    17. Elise: Ingen vits å hakke ned på andre for å føle seg bedre. Kjøp boken venus, så ser du at ikke alle er like nedentil. Idiot.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg