Dislikes på diett

Nå har de fleste innleggene mine vært positive, for det er en sånn person jeg er. Men dette innlegget kommer til å være negativt, just so you know 😉 Det er en del ting som skjer med kroppen, rent fysiologisk, når man går ned mye i vekt og får så lav fettprosent som jeg har nå. Kroppen er en komplisert maskin, og derfor skjer det mye rart med den for tiden! Jeg føler egentlig ikke at jeg har rett til å klage ettersom dette er 100% selvvalgt, men her kommer uansett mine største dislikes på diett:

  • Jeg har blitt en frossenpinn. Kroppen har ikke like mye fett for å isolere, og jeg blir derfor fortere kald og fryser lett. Kroppen prøver å “beskytte” meg mot frysinga, og produserer derfor mer kroppshår for å holde meg varm.

 

  • Mengden kroppsfett hos oss kvinner avgjør hvor mye østrogen man har i kroppen. Lite kroppsfett er altså lik lite østrogen, og dette har en rekke virkninger på kroppen. Eksempler er bortfall av mens, uheldig for beinbygging, null seksualdrift og er ofte uheldig for hud, hår og negler.

 

Jeg er altså en hårete, aseksuell frossenpinn! Og før det hagler inn med bekymringsmeldinger så vil jeg presisere at alt dette vil stabilisere seg når dietten er over og jeg skal opp i vekt igjen 🙂 Så no worries! Men kult er det selvfølgelig ikke, så da gjelder det å finne noen triks i mellomtiden. Superflinke Elin er mitt triks 🙂 Jeg var på behandling hos henne i dag på Klinkikk Stokkan, og jeg er superfornøyd! Permanent hårfjerning med laser og produkter for å holde huden min frisk og sunn fikk vi fikset i dag. I bodyfitness skal man jo se nettopp sunn og frisk ut – så det passet perfekt! 22 dager igjen til konkurranse nå – og jeg knuser på hele veien inn!

34 kommentarer
    1. Du er så FLINK Nora!! 😀 Nå er det ikke lenge før du står på scenen i sparkly blå bikini for å vise hele verden hvor godt du har jobbet det siste året. Stå på! 😀

    2. Phu! Så du er et normalt menneske du også? 😉 Så fint at du er åpen om at den fantastiske kroppen din også har noen “bakdeler.” Og btw, du ser flott ut på bildet! Better bodies treningsklær…?

    3. Aaah, og så JEG da, som akkurat blogga om deg og din treningsiver! …bra jeg ikke dro meg opp fra kjøkkenstolen likevel da, hehe – vil jo ikke bli en hårete aseksuell frossenpinn! 😉 Men steikiiii, du er GOD!!! 😀

    4. Opaldiva: Helt vanlig, alt kan jo ikke være en dans på roser heller 😉 Klærne på bildet er fra Better Bodies ja1
      Randi: No excuses!!! 😀
      Anyonym: Time will show!

    5. Herregud Nora du er helt vill 😀 Vi skal ha fest hjemme hos meg i USA og følge deg live i NM så du må huske og poste linken!! 🙂
      Elsker og følge bloggen din 🙂 Savner deg og den positive utstrålingen din <3

    6. Gleder meg SÅNN til vi skal kose oss når du er ferdig på konkurransen. 😀 Blir så gøy! Og gleder meg selvfølgelig sykt til å se deg i konkurransen også da, bestis. Og du – det ER lov til å klage litt i blant også altså! 😉

    7. Du er rå! Gleder meg til å se endelig form på konkurransen! Spennende!
      Hva studerer du forresten? 🙂

    8. Flinka! Kan tenke meg at det er endel ting som kicker inn på dette hardkjøret, men heldigvis ikke lenge igjen for deg 🙂

    9. Så flink du er.. Jeg heier på deg og gleder meg til å se resultatene fra når du skal stille.. FØlger bloggen din hver dag, får mye driv selv til å fortsette trening! Selvm jeg ikke har slike mål som deg.. 🙂 Lykke til!

    10. Wow, du inspirerer meg skikkelig. Har trent mye styrke i det siste, med personlig trener som er bodybuilder. Hadde vært utrolig gøy å stille i body fitness en gang..

    11. Helle: Det skal jeg! Savner deg også, middagspartnern min! <3
      Kristin: Jeg studerer økonomi og administrasjon på Trondheim Økonomiske Høgskole 🙂

    12. Du er så utrolig flink og inspirerende:) For et go på mod!!!
      Hvad er din fedtproocent og vægt da nede på nu?
      You ROCK!!!!

    13. Thanx Nora, nå vet jeg hvor de håra kommer fra…. :/ Ikke at kroppen min på noen måte er sammelignbar med din altså… 😀 Du ser jo helt sinnsykt rå ut nå!
      Sitter og nyter DEN proteinpannekaka etter ei heidundrande styrkeøkt for overkropp.. Tok litt av idag med pannekake av myomocca protein og knuste bannabiter… (+eggehvite, melk og kaffe) 😀 Sammen med sol og blå himmel ble det en PERFEKT start på fredagen min! Håper din er likeså! God helg! :-))))

    14. Hoho, der vet jeg faktisk hva du snakker om. Økt kroppshår = ikke ok. En av mange ulemper. Da jeg var syk (som kanskje ikke heelt kan sammenlignes) hadde jeg masse ekstra dun i ansiktet og på ryggen. Men som du sier – det blir borte. Ingen tvil om at dette ikke er helt sunt for kroppen.
      Tør vedde på at det blir godt når dette er over. Da kan du lage deg et kakebord som på bildet du kommenterte hos meg ;D
      Synes forresten det er bra at du er litt negativ også, for både din og leserne sin skyld. Så får man et litt mer korrekt bilde av det med lav fettprosent og diett.

    15. Kjenner igjen det med frysing og hår. Satser på laser jeg også, har holdt på med behandlinger et par måneder nå. Har ikke lav nok fettprosent til at det påvirker sexlivet (ennå?), heller motsatt. Tror kanskje det er fordi jeg er mye, mye mer fornøyd med kroppen min nå 🙂

    16. Vet du, jeg ble rett og slett GLAD av dette innlegget, jeg. Call me crazy, haha, men det er greit å høre litt fra begge sider også.. Selv her er du jo positiv, for ja, det vil gå over, og når du har et så godt perspektiv på ting, så blir det heldigvis også lettere å takle!
      Bra du har funnet løsningen på et av problemene hvertfall 🙂 Fortsatt lykke til, ikke lenge igjen nå!!

    17. Hehe, jeg er fortsatt der at jeg ikke helt forstår at dere klarer å gjennomføre ting som dette;) Men om ikke annet er det en imponerende viljestyrke!
      Er det ubehagelig å fjerne hår med laser? Og vet du om det er noen risikoer forbundet med det?

    18. Hei Nora! takk for en super blogg. Naar jeg “deffer”og faar mindre ostrogen, faar jeg kviser (fader).. Er det dette du mener med uheldig for huden? Jeg har alltid trodd jeg var alene, men da er vi to! 🙂

    19. JA! Kan bli med deg på treningsøkt. Passer det på kvelden, torsdag??? Da skal du få!!! Hehehehe :p Nei, forresten… Jeg tar med meg et videokamera og et pressekort i stedet for proteinshake og pannebånd jeg, tror jeg 😉

    20. jeg skulle gjerne hatt en treningsøkt med deg!!:DD hadde vært kult hvis du kunne hatt en konkurranse av noe slag, hvor premien var en PT-time med deg! (a) ^^ hihi. Ellers må jeg si at jeg virkelig beundrer(!!) “stå på”-viljen din! Tar hatten av for deg:)

    21. WOW! Må bare si at jeg ble helt FASCINERT av bloggen din! Sykt for noen muskler du har! Stå på, og jeg skal fortsette å ‘følge’ deg! 😀

    22. Maria: Jeg ANER ikke, men jeg tipper at den ikke er så høy 😉
      KristineLOVES: Selvfølgelig er det verdt det, no pain no gain! 🙂 Kos å se deg idag!
      Tone: Jeg synes ikke det var ubehagelig i det hele tatt, og er veldig fornøyd 🙂 Digg å ikke være hårete 😉
      Karoline: Ja, det stemmer. Og vi er nok mange flere enn to 😉

    23. Så glad jeg ble for å lese dette innlegget. Har lenge lurt på om du hadde tenkt å holde den lave fettprosenten etter konkurranse tid. For jeg syns ikke akkurat at den lave fettprosenten du har nå er så veldig vakkert til å være hverdagselig. Men du har fått mye fram gang, og jobbet deg til utrolig mye bra. Og jeg gleder meg til å se slutt resultatet og premieringen. Heier på deg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg