Hurra for høydag!

Uka mi har starta fantastisk! Våknet til strålende sol og skolefri, morgencardioen fløy forbi med god musikk på øret. Cappuccino-grøten gikk ned på høykant, før det var klart for en liten shoot med Fitnessbloggen. Så bar det rett på butikken for å kjøpe søtpotet, det er så godt! Å være på diett har lært meg så utrolig mye, både når det kommer til min egen kropp og måter å lage mat på. Så mye digg en kan spise 😀 Søtpotet-båter er blitt min absolutte favorittkilde til karbohydrater. Skjær de opp, krydre godt og sett i ovenen på ca. grader i 20 min, gjerne server med biff og salat som meg 🙂

Intet mindre enn tre slike måltid har blitt spist i dag, som gir mye overskudd og energi. Det har blitt brukt på ei god beinøkt på Lillesand. De har åpen uke med gratis trening og masse spennende timer, så jeg anbefaler alle som har muligheten til å ta en tur! I morgen skal jeg dit og prøve både Zumba og Corebar for første gang, det blir gøy 🙂 Beina mine er tunge etter økta idag, og siden jeg har høydag ble det BÅDE riskaker, rosiner og shake etter trening. Lykke 🙂

Med masse karb i systemet spretter blodårene frem, noe jeg alltid synes er gøy! Miljøskada, sa du? Jeg innrømmer det gjerne, man blir litt rar i hodet av denne sporten her. Så rar er jeg at jeg bestillte meg 30 (!) proteinbarer idag. Jeg klarte nemlig ikke å bestemme meg for hvilken bar jeg ville spise etter Stavanger Open, så jeg bestillte like gjerne alle smakene for å ha noe å velge mellom. Om 4 uker får jeg svaret på hvilken det blir, haha 😉 Nå er det tid for kveldsmat som blir gele av Funlight, mager kesam m/ Stevia og jordbær.

Jeg elsker høydag!!! 🙂

17 kommentarer
    1. Det er så motiverende å lese bloggen din! Gleder meg skikkelig til å komme i gang med treninga igjen, etter å ha vært syk i nesten en måned. Stå på 😀

    2. SV: Hihi, okay, du får si fra når du vil komme på besøk, da! (Jeg lager forresten noen “mean” gode bananpannekaker 😉
      Åååååå, søtpotet er så himmelsk godt! Det er lenge siden jeg har spist nå…skal definitivt lage noe med det senere i dag. Har liksom blitt så hekta på grøten min at jeg har glemt alt annet, hehe. Men fordelen jeg har, er at jeg jobber så godt jeg kan med å legge på meg, og derfor kan spise begge deler. Moahaha! Huff, nå var jeg slem. You go, girl! 😀

    3. Heia Nora!
      Det er så morsomt å lese bloggen din. Blir alltid inspirert og i et godt humør. You make me happy. Og du har gjort utrolig stor fremgang.. Er veldig morsomt å se hva Hard styrketrening og riktig kosthold kan gjøre.
      Men kan du svare meg på hvordan du lager gele av funlight? Du har sikkert skrevet det før, men finner det ikke noen plass.. Har så lyst å lage det selv! :D:D
      Mvh. Fast leser 🙂

    4. Silje S: Så gøy å høre :)) Geleen lager jeg ved å varme opp 1 liter væske ( 3 dl saft & 7 dl vann) sammen med en pakke gelatinplater. Ikke kok blandingen, bare varm om til platene har løst seg opp. Sett i kjøleskapet noen timer, og du har 1 liter gele 😉

    5. Er det en grunn til at du velger søtpotet i steden for vanlig potet? Nypoteter har jo lavere kaloriinnhold og karb innhold enn søtpoteter.. 🙂

    6. Henriette og Ann Kristin: Den har høyt karbinnhold, og derfor spiser jeg søtpotet istedet for ris 🙂
      Marie: Takk det samme! 🙂 Ble ikke bootcamp, armøkt istedet 😉 Jeg får ta det igjen seinere!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg