Lifesavers på diett pt. 2

Mange assosierer diett med lite og kjedelig mat. Men bare en er litt kreativ kan en trylle frem nydelig mat, selv på konkurranse-diett 🙂 Mine aller beste tips er krydder og Stevia! Når det kommer til krydder så anbefaler jeg å kjøpe disse på Asia-butikker, mye større utvalg og smaker MYE mer. Det er utrolig mange spennende smaker å velge mellom, og alltid noe nytt å prøve i hyllene. I dag gikk jeg for to klassikere, ingefær-biff og tandori-kylling, begge med karri-ris. NAM!

Og Stevia – hvordan skulle jeg overlevd uten? I grøt, te, kesam, ris, kaffe, cottage cheese og kesam er det magisk! Jeg kjøper de på Iherb, og hvis du bruker koden SIV084 får du 5 dollar i rabatt på første bestilling. Gjør diett-tilværelsen mye enklere, jeg spiser jo så mye godt 🙂 Nå er det klart for en protein-iskaffe før trening, selvfølgelig med Stevia! Spice up your life 😉  

16 kommentarer
    1. Om du bestiller stevia fra f.eks iherb så er det relativt billig, fun2run 🙂 trenger jo så veldig lite av det av gangen, så det varer lenge. Jeg liker søte ting og bruker som regel 1-2 teskjeer i kaffen (rørsukker). Med stevia bruker jeg kanskje 1/6 (det er ikke overdrevet engang!) eller mindre pr kopp 🙂

    2. Stevia er også en av mine favoritter:):) Den er selvskreven på diett! Hvem er din favoritt? Jeg har ikke smakt alle!

    3. Fortell gjerne om steviafavoritter;) Har kun vanilla og english toffee. Tenker på å bestille flere:D
      Tror absolutt du må finne på gode løsninger når du er på diett, men dette ser ikke ut til å være noe problem for deg;) Du er superflink!

    4. De krydderene er kjempebra å ha i hustanden 🙂
      Har hatt Rajah Chili Powder i hus i snart 10 år. Funker til alt.
      Men det som toppet alt var et vorspiel jeg hadde. Litt ut på kvelden når folk hadde fått i seg 3-4 øl skulle jeg ta frem potetgull. Åpnet en pose paprika potetgull, helte nedi to spiseskjeer med chili og rista den litt. Fylte en skål og serverte…. 🙂
      Folk måtte sloss om vannkrana etterpå 😛 Prøv det!

    5. fun2run: Man bruker veldig lite, så jeg synes ikke det er dyrt i det hele tatt 🙂 LETT verdt det 😉
      Mette: Favoritt? Wæh, vanskelig! Jeg er avhengig av alle, men kanskje toffe er den jeg hadde slitt mest uten ;P
      Tonje: Jeg bruker hvit ris, basmati eller jasmin 🙂

    6. Hvordan får du kjøpt det på iherb? De sender ikke til Norge? Hvertfall så fikk ikke jeg til å skrive inn Norge på shipping adress…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg