Alkohol + trening = usant

Det nærmer seg helg med stormskritt, og takk gud for det! Kjenner at kroppen trenger å få slappet av litt, og lade opp batteriene til ei ny uke. For mange er det ikke akkurat avslapping som forbindes med helg, men heller fylla og fargeglade drinker. Jeg synes for min del ikke at trening og alkohol hører sammen. For det første blir dagen etter en bytur totalt ødelagt, og drinkene er proppfulle av tomme kalorier. Jeg har lånt Fitnessbloggen sin tabell over verstingene:  

Drikke Energiinnhold pr glass
Strawberry daiquiri 220 kcal
Mojito 242 kcal
Mint julep 472 kcal
Pina Colada 650 kcal
Mudslide 820 kcal
Margarita 850 kcal

To margarita inneholder altså 1700 kcal, som er mer enn jeg spiser på en hel dag. Da velger jeg heller maten min, for å si det sånn 😉 Jeg sier ikke at en er nødt til å unngå alkohol helt, man dævver tross alt ikke av en utepils. Jeg synes personlig at både øl og vin smaker dritt, og derfor gidder jeg ikke å drikke det heller. Det finnes også utrolig mange gode alkoholfrie drinker, og du kommer langt med en blender, Schweppes, isbiter og  friske bær 😉

http://adsfac.eu/link.asp?cc=SWP001.109068.0&creativeID=135125

 

http://adsfac.eu/trk.asp?cc=SWP001.109068.0&creativeID=135125&ord=[timestamp]

12 kommentarer
    1. Sant det du sier.. Jeg var en ‘helgefyllperson’ fra jeg var 18 til 24.. Man så hvordan det gikk.. Siden den 17. Desember 2010 har jeg ikke rørt alkohol. Det var også rundt den tiden jeg bestemte meg for å gjøre noe med kroppen min. 🙂 Jeg har det MYE bedre uten alkohol, faktisk! Men vi får se, jeg har snakket om å ta en Guinnes på Aker Brygge i solsteiken… men tviler egentlig på at det blir noe av. Folk kaller det gjerne ‘kultur’. Vel.. vet ikke helt lengre jeg, altså.. ^^

    2. Helt enig! Jeg spiser mye heller god mat enn å helle ned med alkohol… 🙂 Man kan velge mellom trening, sunt kosthold og en sunn frisk kropp.. eller byturer i helgene med alt for mye alkohol.. Selv holder jeg en knapp på det første:) Drakk litt vin i helgen, for første gang siden nyttårsaften.. og kjenner egentlig at jeg fint kunne vært foruten!
      Har forøvrig fulgt med på bloggen din siden du startet den.. og den er virkelig inspirerende! Syntes det er kjempe spennende å følge utviklingen din mot NM:)

    3. Forsåvidt enig i det du skriver, men jeg teller ikke kalorier 😉 Også er jeg en livsnyter, og glad i en god, fyldig rødvin, et glass sprudlende champagne også disse daquiriene da…! 😉 Men det er kun i helgene, og ikke for å bli full, men for å kose seg!
      Uansett, alt med måte! 🙂

    4. SV;
      Det er digg med masse sykkling og nå er styrketreningen virkelig tilbake også:)
      Mye drittvær til utetrening ja, men har vært heldig med været hittil i år når jeg har sykklet. Men har vært noen dager med plaskregn og det er scary :-s
      Synes foresten at bloggen din er ganske interressant og inneholder masse gode treningstipsmetoder:) Så blir sikkert å følge med den!
      Og med trening og alkohol så er jeg ganske enig med deg. Greit nok at folk vil drikke i helgene og det gjør vel ganske mange egentlig, men i forhold til trening går du et lite steg tilbake så det er litt viktig å tenke gjennom det hvis man vil satse på trening.

    5. Smart av deg 🙂 Jeg prøver også å holde meg unna, men herregud for et drikkepress det er der ute! Både fra venner og jobb, jeg begynner seriøst å bli lei og vurderer å ta et hvitt år rett og slett… Dessuten er det utrolig lett å skli ut i kostholdet dagen etter en fyllekule…

    6. fun2run: Enig med deg, har det mye bedre uten! Men hvis du liker smaken av Guiness, så skader ikke så utrolig mye om du tar deg èn på Aker Brygge for å kose deg 🙂
      Lina: Takk 🙂
      Anne Marthe: Ikke sant! De få gangene jeg drikker, så angrer jeg alltid i etterkant. Kjempegøy at du følger med på bloggen :))
      opaldiva: Det er lov det, spesielt når du liker det. For min del, som ihele tatt ikke liker smaken av det, spiser jeg mye heller god mat istedet 😉 Men rett har du, alt med måte!
      Kåre: Håper på finvær her også nå, så jeg får tatt fram raceren 🙂 Så hyggelig, alltid moro med nye lesere?
      Marit og Gunilla: Herlig å høre!
      Helene Drage: Det er sant, nattmat blir det ofte også 😉

    7. Synes det var flott at du skrev om dette. Personlig så trener jeg ikke på samme måte som deg, men skal være forsiktig med kalorier. I en alder av 21 er det nesten litt forventet at jeg skal hive meg på “flaska” når helgen kommer, så blir utrolig glad når jeg ser/leser om andre som ikke gjør det selv om resten gjør det 🙂 Synes du er ett flott forbilde! 😀 Lykke til, synes det er utrolig spennende å lese om veien din til NM, både på bloggen din og gjennom fitnessbloggen 🙂

    8. Lena: Det er virkelig det, og det er så mange som ikke tenker over det 🙂
      Amanda: Vet hvordan du har det, ble akkurat 22 selv! 🙂 Men jeg tar på meg høye hæler, drikker redbull og danser likevel!
      Anna: Jeg aner faktisk ikke. Jeg spiser det coachen setter opp til meg, og det varierer litt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg