Om det å være på diett

Mange lurer på hvordan dietten min ser ut, så jeg tenkte jeg skulle skrive litt om det. Jeg spiser 6 måltider om dager, og hopper aldri over noen av dem. På denne måten blir jeg aldri sulten, og får derfor ikke cravings til å spise dritt. Jeg har en fast måltidsplan – og da følger jeg den, enkelt og greit. Jeg lager alltid maten min dagen før, så jeg har det klart til dagen etter. Failing to plan = planning to fail. En typisk dag kan se slik ut:

Frokost:
Havregryn
Whey protein

Måltid 2:
Kyllingfilet
Ris
Grønnsaker

Lunch:
Kyllingfilet
Ris
Grønnsaker

Snack:
Skyr

Middag:
Kyllingfilet
Ris
Grønnsaker

Kveldsmat:
Cottage cheese

For mange ser dette sikkert kjedelig ut, men det handler om å se muligheter i stedet for problemer. Jeg varierer med mye forskjellige krydder og grønnsaker, og går derfor ikke lei. Kunne aldri blitt lei av kylling uansett – det er jo det beste som finnes!!

 Foreløpig er det null problem å være på diett, og jeg har ikke merket underskuddet noe særlig. Nå er det tidlig i dietten ennå, og jeg vet at det kommer til å bli tungt etterhvert. Sånn skal det også være, det skal koste, og det jo mye bedre å oppnå noe når en har jobba dødshardt for det. Og jobbe det skal jeg, believe me! Jeg skal bokstavelig talt jobbe ræva av meg, og jeg gleder meg til det. Skal bli så godt å komme i FORM! 🙂

Du blir hva du spiser. Spiser du bra, føler du deg bra og spiser du dritt – så føler du deg som dritt.



28 kommentarer
    1. Når du spiser dette, hvor mye får du i deg av kcal og hvor lite er det i forhold til din hvileforbrenning? Kunne trengt litt veiledning om hvor mye det er lurt å ligge under..

    2. Det er jo å prøve å tenke at mat er næring, og ikke kos. Så får man heller kose seg med andre ting – som trening og te. 😉 Hehe! 😀

    3. Miichaelsen: Viktig å ha ting man liker på dietten ja, ellers går det ikke 🙂
      benedictestrening: Det er planen 😉
      silje’s fremgang: Det er bra det er flere som har skjønt det !
      Maria T: Takk skal du ha!
      Connie Michell Klæboe: Godt å høre 😉
      mylifeaskris: Selvfølgelig 🙂 Bare å si i fra om det er noe mer du har lyst til å høre om!
      marathondream: Hvor mye kcal en bør spise er veldig induviduelt, og det er utrolig vanskelig for meg å veilede deg på hvor mye du bør ligge under. Det er iallefall utrolig viktig å ikke ligge for lavt, så pass på at du får i deg nok kcal iløpet av en dag – og ekstra kcal de dagene du trener
      Drea: Jeg tenker iallefall ikke sånn – koser meg med cottage cheesen min og kylling 🙂 Men jeg ser IKKE kosen i å spise f.eks chips, så det er vel forskjellig for oss alle 🙂

    4. “Du blir hva du spiser. Spiser du bra, føler du deg bra og spiser du dritt så føler du deg som dritt.” Er jeg veeldig enig i. Bra skrivd;)

    5. Hei! Det blir gøy å følge det framover mot konkurransen 🙂 Spiser du ca hver 3 time? De dagene du for eksempel sover litt lenger, klarer du fortsatt å få inn 6 måltider på en dag? Jeg spiser veldig likt som deg, men føler at de dagene jeg står opp litt senere får jeg liksom ikke plass til alle de 6 måltidene, hehe.
      Lykke til!

    6. sv: hehe det er jeg så absolutt enig i : )
      vil ha en tekst på håndleddet som kanskje går oppover i steden for bortover om du skjønner 🙂 Og der skal det enten stå: “why choose failure when sucess is an option” eller “be the change you wosh to see” – er litt usikker enda, bare vet jeg skal ha begge tekstene på meg, bare vet ikke hvor :p hehe

    7. Jeg misunner deg når det gjelder kyllingen! Jeg kan ikke spise det hver dag, en gang for dagen, i en uke en gang. Da blir jeg så lei. For ett år siden kunne jeg, men ikke nå. Blir skikkelig kvalm om jeg må spise kylling hele tiden, noe som er kjempe kjedelig :/ men det har blitt litt bedre nå da, nå som jeg er flinkere å krydre forskjellig 🙂

    8. Jeg kunne levd på kylling, det er noe av det beste jeg kan spise 😀
      Kanelknekkebrødet kjøpte jeg i sverige da jeg var på harrytur!

    9. laaa: Det er jo sant 🙂 Spiser du masse sjokkis føler du seg slapp og kvalm, spiser du masse kylling blir du glad og lykkelig 😉
      lovelyliller.com: Tusen hjertelig 😉
      Ingunn’s trening: Takk! 🙂
      Lina: Det blir ca. hver tredje time ja. Står sjelden opp seint, så jeg bruker å få inn alle måltidene. I helgene står jeg noen ganger opp for å spise om morningen, og så går jeg i senga igjen. Det er så godt 😀
      Miichaelsen: Det blir sikkert kjempefint, bra sitater iallefall! Gleder meg til å se!
      Marianne Monsen: Det er SYKT mye en kan gjøre med litt forskjellig krydder, blir som forskjellige retter 🙂
      Martine: Da er vi enige 😉 Det må jeg prøve å skaffe meg en gang, hørtes digg ut!
      riktigvekt: Tusen takk for det 🙂
      Merethe: 🙂
      Drea: DU nei, din tullebukk 😀 Et par dråper mandelessens sa jeg jo, ikke 5 😉 Mihi 😀

    10. Jeg skal selv begynne på diett og fikk en nesten helt lik plan fra en PT jeg kjenner, men jeg syns det virket som veldig mye mat OG dyrt med all den kyllingen! Jeg har fått beskjed om å spise 350 gram kyllingfilet om dagen, og er litt redd for at jeg ikke får råd rett og slett.
      Er det sånn at man skal spise mye for å få igang forbrenningen? Og hvor mange gram kylling spiser du da til f. eks. middag?
      Håper på svar 🙂

    11. Meg: Jeg legger aldri ut gram da det er individuelt 🙂 Men din PT har helt sikker oversikt over hvor mye du trenger. Om det blir dyrt kan du spørre om å f.eks bytte ut noe kylling med tunfisk – det er en billig og god erstatning 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg