Magien kan skapes selv

Innlegget inneholder sponsede lenker

Etter helt nydelige forhold i Åre i helgen skal jeg innrømme at det fristet å bli igjen en dag til. Det å være på hytte om vinteren er noe av det koseligste jeg vet, og heldigvis går det an å gjenskape noe av magien hjemme også. I kveld har jeg bakt rundstykker til meg og kjæresten, tent litt lys og snart skal vi dra frem kortstokken. Det skal ikke så mye til for å skape litt hverdagsmagi på hjemmebane heller. Om du er i humør for rundstykker er disse med havre og sesamfrø en favoritt. Oppskriften ser slik ut:

7 dl havregryn ♥ 2 dl sesamfrø ♥ 2 egg ♥2 dl melk

2 ss Fiberfin (eller annet mel) ♥ 1 dl vann ♥1 ts bakepulver ♥1 ts salt 

Bland alle ingrediensene sammen før du former til rundstykker. For å gjøre det enkelt lager jeg de ofte i muffinsformer, men du kan fint forme de med hendene også. Stek midt i ovnen på 200 grader i 20-25 minutter, før du tar de ut og lar de avkjøle seg på rist. Da har du åtte rundstykker du kan toppe med favorittpålegget ditt!

Helt det samme blir det kanskje ikke, for jeg er virkelig en person som elsker snø. Det blir så nydelige og lyst ute, og snøen er så herlig! Jeg kan nesten ikke vente til den slår inn for fullt her også, forhåpentligvis er det ikke lenge igjen før hele Trondheim ligger dekt av snø. I mellomtiden får jeg kose meg inne med kortspill og telys, og fantasere om skiturer og hvite snødyner. Ullklærne og jenta er i alle fall klare, så nå kan vinteren bare komme ♥

Ullsett med genser (-36%), bukse (-36%), lue (-25%) og votter (-25%) finner dere hos X-life 

6 kommentarer
    1. Hei, kan du skrive litt om mealprepping? Har du prøvd det og evt kan du anbefale noen oppskrifter? 🙂

    2. Hei 🙂 På dine styrkeøkter, kjører du tunge vekter med færre reps eller kjører du flere reps med lette vekter?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg