hits

"Hvordan har du forberedt deg til halvmaraton?"

Jeg mtte trekke litt p smilebndet nr jeg fikk sprsml om hvordan jeg har forberedt meg til halvmaraton denne gangen. Det er knappe tre uker siden jeg bestemte meg for lpe, ettersom skuldra mi ikke er i stand til gjennomfre Toughest akkurat n. Sist gang jeg lp halvmaraton var i april 2014, da forberedte jeg meg flere mneder i forveien. Etter det ble jeg bitt av lpebasillen, og lp mye frem til jeg ble gravid i mai 2015- Med oppkast og bekkenlsning p menyen ble lping lagt p hylla, og det ble heller ikke gjenopptatt noe srlig etter fdselen. Hvis jeg skal tippe lp jeg mellom 5-10 ganger i hele 2016. Sett bort i fra de siste tre ukene har det ikke vrt noe mer s langt i 2017 heller. Derfor kunne forberedelsene utvilsomt ha vrt bedre, men snn ble det denne gangen. Grunnen til at jeg bare hopper i det er fordi jeg virkelig elsker gi kroppen min nye utfordringer. Selv om jeg ikke har lpt noe srlig de siste to rene har jeg gitt kroppen en hel drss med nye ting bryne seg p, og jeg fler meg mer gjennomtrent enn p evigheter. Kanskje mer gjennomtrent enn noen gang, og jeg fler virkelig at kroppen min er i stand til f til det meste. Jeg har nok aldri i livet trent s variert som jeg gjr n, fordi fokuset mitt ikke ndvendigvis er bygge mest mulig muskler for enhver pris. S selv om forberedelsene virkelig kunne vrt bedre, s tror jeg at det kommer til g helt fint. Det aller verste som kan skje er at jeg fr en drlig tid, og selv om jeg hper at det ikke blir tilfellet s er det ikke jordens undergang om det skulle skje. S prv gjerne noe nytt du og, og ikke tenk at du m vre verdensmester for bli med p en konkurranse! Alle har startet et sted, og jeg tror de fleste av oss har godt av komme litt ut av komfortsonen noen ganger. Her er den siste lpeturen fr lrdagens halvmaraton gjennomfrt, og sommerfuglene er p plass i magen. Det er meldt sol og bl himmel over Trondheim, s en fin tur blir det uansett. S skal jeg gjre alt jeg kan for at tiden jeg kommer i ml p blir fin ogs!

8 kommentarer

Hei!

Jeg skal ogs lpe halvmaraton i r, for frste gang. Har trent opp et par mnd n uten ha vrt god p lpe tidligere, derfor er jeg bare fornyd med gjennomfre. Selv om jeg har et hp komme i ml p under 2 timer og 15 min. Har du et ml p tid? Du hadde ganske god tid p mila s jeg.

Veldig god blogg foresten! Du er inspirerende. Eneste bloggeren jeg flger fast 😊

Hei! Jeg hopper i det jeg og, var litt impulsiv da jeg meldte meg p. Har faktisk ikke lpt lengre enn 5 km-distanser det siste ret, og n har jeg vrt syk i en uke. Hahaha, tror jeg m gjennomfre dette halvmaratonet p ren viljestyrke!

Lykke til!:)

Nora: Herlig da er vi i samme bt! Masse lykke til til deg ogs :D

Masse lykke til p lrdag :)

Hvordan legger du opp siste dgnet fr lpet? I forhold til mat og aktivitet?

Maja: jeg tenker ikke ha noen som helst aktivitet p fredag jeg :) Bare jobb og slappe av om kvelden, i forhold til mat s kommer jeg nok til spise helt som normalt :)

Hei!

Jeg lurer p hvordan du kombinerer / prioriterer lpetrening og styrketrening? :-)

Jeg skal ogs delta p halvmaraton i morgen :)

Hvilken pulje starter du i? Ser deg ikke p deltagerlisten :)

Masse lykke til!

Andrea: S gy! Jeg kjpte av en annen person, det er nok derfor :) Jeg starter i pulje 3, hva med deg?

Skriv en ny kommentar

bloglovin Matprat