"Hvordan har du forberedt deg til halvmaraton?"

29.08.2017 - 20:51 8 kommentarer

Jeg måtte trekke litt på smilebåndet når jeg fikk spørsmål om hvordan jeg har forberedt meg til halvmaraton denne gangen. Det er knappe tre uker siden jeg bestemte meg for å løpe, ettersom skuldra mi ikke er i stand til å gjennomføre Toughest akkurat nå. Sist gang jeg løp halvmaraton var i april 2014, da forberedte jeg meg flere måneder i forveien. Etter det ble jeg bitt av løpebasillen, og løp mye frem til jeg ble gravid i mai 2015- Med oppkast og bekkenløsning på menyen ble løping lagt på hylla, og det ble heller ikke gjenopptatt noe særlig etter fødselen. Hvis jeg skal tippe løp jeg mellom 5-10 ganger i hele 2016. Sett bort i fra de siste tre ukene har det ikke vært noe mer så langt i 2017 heller. Derfor kunne forberedelsene utvilsomt ha vært bedre, men sånn ble det denne gangen. Grunnen til at jeg bare hopper i det er fordi jeg virkelig elsker å gi kroppen min nye utfordringer. Selv om jeg ikke har løpt noe særlig de siste to årene har jeg gitt kroppen en hel drøss med nye ting å bryne seg på, og jeg føler meg mer gjennomtrent enn på evigheter. Kanskje mer gjennomtrent enn noen gang, og jeg føler virkelig at kroppen min er i stand til å få til det meste. Jeg har nok aldri i livet trent så variert som jeg gjør nå, fordi fokuset mitt ikke nødvendigvis er å bygge mest mulig muskler for enhver pris. Så selv om forberedelsene virkelig kunne vært bedre, så tror jeg at det kommer til å gå helt fint. Det aller verste som kan skje er at jeg får en dårlig tid, og selv om jeg håper at det ikke blir tilfellet så er det ikke jordens undergang om det skulle skje. Så prøv gjerne noe nytt du og, og ikke tenk at du må være verdensmester for å bli med på en konkurranse! Alle har startet et sted, og jeg tror de fleste av oss har godt av å komme litt ut av komfortsonen noen ganger. Her er den siste løpeturen før lørdagens halvmaraton gjennomført, og sommerfuglene er på plass i magen. Det er meldt sol og blå himmel over Trondheim, så en fin tur blir det uansett. Så skal jeg gjøre alt jeg kan for at tiden jeg kommer i mål på blir fin også!

8 kommentarer

Kaja

29.08.2017 kl.21:14

Hei!

Jeg skal også løpe halvmaraton i år, for første gang. Har trent opp et par mnd nå uten å ha vært god på å løpe tidligere, derfor er jeg bare fornøyd med å gjennomføre. Selv om jeg har et håp å komme i mål på under 2 timer og 15 min. Har du et mål på tid? Du hadde ganske god tid på mila så jeg.

Veldig god blogg foresten! Du er inspirerende. Eneste bloggeren jeg følger fast 😊

Nora

30.08.2017 kl.07:33

Hei! Jeg hopper i det jeg og, var litt impulsiv da jeg meldte meg på. Har faktisk ikke løpt lengre enn 5 km-distanser det siste året, og nå har jeg vært syk i en uke. Hahaha, tror jeg må gjennomføre dette halvmaratonet på ren viljestyrke!

Lykke til!:)

Fitnessnora

31.08.2017 kl.12:36

Nora: Herlig da er vi i samme båt! Masse lykke til til deg også :D

Maja

30.08.2017 kl.19:34

Masse lykke til på lørdag :)

Hvordan legger du opp siste døgnet før løpet? I forhold til mat og aktivitet?

Fitnessnora

31.08.2017 kl.12:36

Maja: jeg tenker ikke å ha noen som helst aktivitet på fredag jeg :) Bare jobb og slappe av om kvelden, i forhold til mat så kommer jeg nok til å spise helt som normalt :)

Lone

31.08.2017 kl.13:06

Hei!

Jeg lurer på hvordan du kombinerer / prioriterer løpetrening og styrketrening? :-)

Andrea

01.09.2017 kl.07:58

Jeg skal også delta på halvmaraton i morgen :)

Hvilken pulje starter du i? Ser deg ikke på deltagerlisten :)

Masse lykke til!

Fitnessnora

01.09.2017 kl.21:02

Andrea: Så gøy! Jeg kjøpte av en annen person, det er nok derfor :) Jeg starter i pulje 3, hva med deg?

Skriv en ny kommentar

hits