Lemon coconut bliss balls

I dag har jeg fri, det er strålende sol og Ulrik er hos mamma og pappa på Frøya. Jeg sov ut, gikk en god tur med Guapo i finværet og da vi kom hjem var jeg virkelig i bakehumør. Relativt sulten var jeg og, så valget mitt endte på bliss balls. Hvis noen har noen god oversettelse på norsk blir jeg glad, Proteinkuler med sitron & kokos var det beste jeg kom på – men det klang liksom ikke like godt. Uansett, dette er en enkel, sunn og fantastisk sommersnack i sola som dere må teste ut!

1,5 dl mandelmel ♥ saften og skallet av en 1/2 sitron

30 g vaniljeprotein ♥1 ts vaniljepulver ♥ 1 ss kokosolje

Bland mandlemel, vaniljepulver og vaniljeprotein godt sammen. Bruk gjerne en juicepresser for å få med all saften fra sitronen, har du ikke det vil jeg anbefale å presse saft fra litt mer sitron. Finrasp skallet på sitronen, og tilsett i røra. Til slutt smelter du 1 ss kokosolje og tilsetter og rør alt godt sammen. Du skal nå ha en litt klissete og noe smuldrete deig, som skal være enkel å rulle sammen til kuler. Disse kulene ruller du igjen i kokos, og de er klar til å nyte! Jeg synes de er ekstra gode om de får stå litt i kjøleskapet, da blir den en kald og perfekt liten sommertreat!

Nå skal resten av fridagen nytes, i kveld blir det både sushi, joggetur og kveldsbad med kjæresten så da er det virkelig ingen grunn til å klage!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg