Den første av mange

Årets aller første økt er i boks og det føles bra! I det siste har jeg blitt utrolig glad i sirkeløkter, det er så effektiv og og god trening. Jeg vet at det er flere enn meg der ute som sliter med tidsklemma, og som synes det er vanskelig å få tid til trening i hverdagen. Det beste tipset jeg har å gi dere til et sprekere 2017 er å huske på at all trening er bedre enn ingen trening- Har du 20-30 minutter kan du få til ei skikkelig god økt, det kan jeg skrive under på. I dag kjørte jeg ei økt på 25 minutter, og jeg var så svett at jeg kunne vri opp genseren min etterpå. Jeg kjørte 45 sekunder på hver øvelse, med 15 sekunders pause før jeg gikk direkte videre til neste øvelse. Jeg valgte ut 5 øvelser jeg kjørte i sirkel, og gjennomførte hele sirkelen fem ganger. Har du ikke tid til å dra på treningssenter er dette også helt supert å gjøre på stuegulvet eller i hagen, du kommer garantert til å bli svett! Den første øvelsen jeg tok i dag var sleggeslag på dekk, og det var utvilsomt den tyngste av alle. Her må virkelig hele kroppen jobbe, og jeg virkelig ta i på hvert eneste slag.

Etterpå ventet to øvelser i slynge, først roing og deretter pikes. Pikes er en av mine favoritter for magen, start i pushups-posisjon i slyngen før du trekker beina mot hendene samtidig som rumpa går opp i været. Gå rolig og kontrollert tilbake til utgangsposisjon, før du gjentar øvelsen igjen.

Stakemaskina er relativt ny for meg, men likevel kan jeg si at dette er en svettefremkaller av de grader. Hele overkroppen får jobbet godt på en og samme maskin, midt i blinken på dager man har dårlig tid.

Prowleren ble den siste øvelsen for i dag, den er en sikker favoritt på hver eneste økt! Husk at intervaller som dette fint kan gjennomføres med bare kroppsvekt, spentsthopp, burpees, bearsquats, pushups og gående utfall er tips til øvelser du kan gjøre hjemme. Har du tid/mulighet til å stikke innom gymmet bare en halvtime også, så gjør det! Du angrer nemlig aldri på en treningsøkt ♥

Denne typen intervaller er mitt beste treningstips for 2017, del gjerne deres beste tips i kommentarfeltet også!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg