Datenight & offentlig amming

I dag har vært en bra dag. Den startet med en økt nede i treningsrommet, før jeg gikk tur med ei venninne og avsluttet kvelden på Sushi Bar. Det går helt fint å spise sushi selv om man er gravid eller ammer, det er bare enkelte typer fisk man skal holde seg unna. Hai og fersk tunfisk er eksempler på fisk en ikke skal spise når man ammer, den hele listen finner dere inne på matportalens sider som dere finner her. Jeg og kjæresten delte et stort fat med sushi som smakte helt fantastisk, en god miks av kokkens favoritter. Det er så koselig å gå ut for og spise, Ulrik koste seg sammen med oss han også.

Innlegget inneholder sponsede lenker



På samme måte som vi var sultne ble Ulrik sulten under resturantbesøket han også, og da fikk han selvfølgelig mat. Det har vært en del diskusjoner på nett i det siste om offentlig amming, min mening er at amming er helt naturlig og kan skje overalt. På den andre siden så synes jeg ikke det er naturlig å vise frem puppene mine offentlig, og prøver derfor å dekke meg til så langt det går. Jeg synes også det er fint å vise litt diskresjon i forhold til andre, jeg har nemlig full forståelse for at alle ikke har lyst til å se mine svære, melkesprengte pupper. Jeg er altså 100% for offentlig amming, men jeg er ikke for free the nipple. Ikke min nipple i alle fall, hva andre gjør får være opp til de. Jeg har ammet på IKEA, på resturanter, på turstier og kommer til å fortsette med det så lenge jeg ammer. Jeg vet jo selv hvor sint jeg kan bli når jeg er sulten, og den følelsen unner jeg ikke den lille bebisen min. Da vil jeg heller gjøre alt jeg kan for at han skal være glad og fornøyd, hvor som helst og når som helst.

 

4 kommentarer
    1. Thumbs up for offentlig amming! Jeg er for free the nipple også da – men på den måten at jeg går uten BH – ikke at jeg går toppløs offentlig 😛 Du har veldig fint hår! Hvordan lager du den fletta som du pleier å ha? Den er så fin 🙂

    2. Klart du kan amme offentlig! Det går fint an å amme uten å vise fram “alt”, og hva er mer naturlig enn å gi barnet sitt mat? De som mener man bør gå på toalettet på kafeen for å amme babyen sin, kan ta med seg maten sin på do selv, så ser de hvor hyggelig det er 😉

    3. Fint at du fremmer amming i offentligheten! Har et annet spørsmål: hvor lange treningsøkter har du i det nye styrkerommet ditt? Altså, hvor lange er disse oppbyggingsøktene dine nå i barselsperioden? I forhold til ‘vanlige’ treningsøkter ellers?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg