Grove horn med ost og skinke

Jeg elsker fylte horn – og denne oppskriften ble jeg virkelig fornøyd med! Derfor må jeg bare dele den med dere så fort som mulig, slik at dere også kan prøve den. Oppskriften er enkel, og er virkelig verdt å prøve. Hornene er supre som lunsj eller kvelds, og kan også fryses. Jeg tror disse kommer til å gå så raskt unna hjemme hos oss at det ikke er noe vits i å fryse, så jeg for heller bake enda en porsjon slik at jeg har på lager. Det du trenger for å lage hornene er dette:

4,5 dl vann

50 g gjær ( evt 1 pakke tørrgjør)

400 g cottage cheese

4 dl havregryn

6 dl sammalt hvete fin

2 ss sesamfrø

2 ss sukrin

2 ts salt

Rør ut gjær i lunkent vann, og tilsett cottage cheese. Tilsett resten av ingrediensene, og rør godt sammen. Dekk bollen med plast eller et kjøkkenhåndkle og sett på et lunt sted i 30 minutter. Etter den har hevet elter du den godt sammen, og deler den i tre. Kjevle hver del så rundt du får til, og med omtrent samme tykkelse. Del i trekanter, jeg fikk totalt 20 av denne oppskriften. Som fyll bruke jeg ost, skinke og oregano på den ene halvparten, mens den andre fikk et lag med Philadelphia med smak av gressløk på i tillegg. Jeg synes sistnevnte ble aller best, men begge variantene er en fest for ganen! Rull trekantene sammen fra den brede siden, og sørg for at spissen ligger ned på stekeplata. La de etterheve i 20-30 minutter, før du pensler med egg og strør litt sesamfrø over. Sett inn i ovnen på 225 grader i ca. 15 minutter.

 

La de avkjøle seg på rist, og deretter er du klar for å nyte disse hornene. Fulle av god næring og virkelig mettende, denne oppskriften kommer nok både store og små til å sette pris på!


9 kommentarer
    1. Jeg skal bake kanelboller med kjæresten i kveld (det usunne slaget) så da tror jeg sannelig jeg skal prøve meg på hornene dine samtidig! Det er så godt å ha noe sånt liggende, særlig nå i eksamenstiden hvor matlaging ofte ikke er første prioritet…
      Ha en super lørdagskveld! 🙂

    2. Går det fint Ann å spise to bananer iløpet av dagen? Mange sier at det finnes så mye sukker I bananer🙈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg