Laksegrateng & ekte Tinderkjærlighet

 
I dag har den flotteste gutten jeg vet av bursdag, og han ønsket seg laks til middag. Det fikk han selvfølgelig også, og dagens middag ble laksegrateng. Sunn, god og enkel – denne retten faller nok i smak hos både store og små. Her er ingrediensene du trenger for å lage denne retten:

2 store søtpoteter

1/2 kinesisk hvitløk

1 brokkoli

1 paprika

1 rødløk

1/2 boks gresk yoghurt

400 g laksefillet

Ost 

Basilikum

 Kok søtpotetene og fjern skallet. Mos med stavmikser, og tilsett presset hvitløk i søtpotetmosen. Fordel blandingen i en ildfast form, før du legger grønnsakene over. Fordel den greske yoghurten litt utover, før du legger over laksen. Helt til slutt topper du med ost, oregano og gjerne litt fersk basilikum. Stekes midt i ovnen på 220 grader i ca 30 minutter.  Server gjerne med en god salat til.


Nå er vi begge gode og mette, selv om nesten halvparten av forma er igjen! Det er nemlig en mektig rett, full av god næring. Bursdagsbarnet er godt fornøyd med middagen, og det er selvfølgelig kokken også. Jeg har ikke fortalt noen andre enn de nærmeste hvordan vi møttes, fordi jeg har vært så flau over det. Men sannheten er faktisk at jeg møtte drømmemannen min på Tinder! Påska i fjor skulle jeg egentlig til Loaded Cup i København for å være heiagjeng, men en heftig runde med omgangssyken holdt meg hjemme. Litt gøy måtte jo jeg også ha det i påskeferien selv om jeg lå hjemme alene, så jeg lastet ned appen. Der ble vi en match og noen uker etterpå dro jeg dødsnervøs på min første og eneste Tinder-date. Jeg avlyste faktisk 3-4 ganger med talentløse unnskyldninger fordi jeg var så nervøs, men til slutt kom jeg meg avgårde. Det er jeg overlykkelig for i dag, jeg har jo aldri hatt det bedre. Takket være Tinder har jeg altså denne fantastiske samboeren, og om 20 uker kommer babyen vår. Det må vel kunne kalles ekte Tinderkjælighet? 

Forresten tenkte jeg å spørre dere om tips, i bursdagsgave får han en tur til Gran Canaria som vi skal reise på før jul. Det blir jo mest sannsynlig den siste sydenturen vår alene på en god stund, så jeg vil at vi skal kose oss skikkelig. Jeg er lite kjent der, så hvis noen av dere har tips til byer/steder/hoteller jeg bør se på blir jeg supertakknemmelig ♥

30 kommentarer
    1. Las Palmas, meloneras(tror jeg det heter) eller maspalomas😊 (noe sånn i den duren). Noen av småbyene som er koselige ellers er det ganske slitt på den øya!

    2. Silje: Mange som sier at det er litt slitt, men det er liksom ikke så mange andre alternativer så sent på året desverre 🙂 Men jeg er helt sikker på at det blir deilig uansett 🙂

    3. Det var sånn jeg og traff kjæresten min! En dag på tinder, en date i Trondheim og vips så traff jeg drømmemannen 😉 Skal ikke kimse av Tinder :p

    4. Hei Nora! 🙂
      Dere burde absolutt reise en tur til puerto del Mogan, man kan enten kjøre dit eller ta båttaxi fra puerto rico! Veldig fin havneby! <3 Ellers anbefaler jeg gamlebyen i las palmas! 🙂 ønsker dere en litt spesiel opplevelse så ta også turen til stranden i maspalomas, der er det sand som er hentet fra ørkenen, en fin lang strand der de også har laget sanddyner! 😉 ønsket dere en riktig god tur! 🙂 klem Anette

    5. Jeg var i maspalomas ifjor med min far på 67 (da var jeg 29)!Vi storkoste oss med perfekt beliggenhet til Strand/fjell/treningssenter :):) Perfekt kombo for oss som er glad i å trene og liker å prioritere dette på ferie 🙂 På kveldingen tok vi joggeskoa på og gikk ned langs promenaden på 3-4km til vi kom til restaurantene -perfekt før/etter et bedre måltid.!Ellers gikk vi mye i fjellet der vi bodde og reiste til puerto rico og andre steder på aktiviteter.Eneste minuset med turen var at de andre som bodde i samme området var pensjonister!Hehe:):) Var meg & alle pensjonistene!

    6. Dra til playa taurito, princess hotell:) det er et hotell med aldersgrense 16 år. Der kan dere bare slappe av med all inklusiv 🙂 jeg og kjæresten var der i sommer! var superfornøyd med hele oppholdet! anbefales absolutt å dra dit:)

    7. Hahahah, jeg har vært på så evig mange tinder-dates at jeg har helt mistet trua, men utrolig gøy å høre at det faktisk er mulig, og på første forsøk da også! Kos dere masse:D

    8. Anbefaler deg å sjekke ut Instagrammen til martineegeland! Hun er på i Puerto Rico nå, og det ser veeldig fint ut! Aldri vært der selv da men:D

    9. Jeg ville dratt til Arguiniguin! Områder rundt Pata la Vaca og Anfi del Mar er veldig fint, der er det kort vei til både stranden og fjellet. Et nokså rolig område der det er mulighet til å få slappet skikkelig av. Har vært der selv flere ganger 🙂 Håper dere får en kjempefin tur!

    10. Jeg vil også anbefale suite princess i Taurito. Veldig flott hotell, lite sted, men veldig koselig! Var der i sommer.

    11. Yey, en i samme “bås” som meg/oss! Jeg og kjæresten møttes også på tinder, i februar i år. Allerede 2/3 dager etter vi startet å prate, så møttes vi, og jeg er så glad jeg bare hoppet i det 😀 Det klikket så fort og nå kunne vi ikke hatt det bedre 😀

    12. Lopesan Baobab Resort på Meloneras. Utrolig kult, afrikanskinspirert hotell! Ligger ikke så fryktelig langt unna Faro Meloneras.
      Veldig rolig og deilig hotell, massevis av bassengområder som er laget litt laguneaktig. Super service også. Vi ble oppgradert til suite da vi kom, men det trenger man virkelig ikke for å trives her. Var der i november i fjor!
      Hvis dere bor på Meloneras, er det jo også en mini-ørken like ved. Den var ganske kul, men man kan møte på et par naturister uti der 😉

    13. Kom nettopp hjem fra playa del Ingles, om dere ender opp der må dere prøve å spise på costa italy på stranda. Helt sykt god mat, og eneste stedet vi fant uten helt sinnsykt lang meny. Dere må også besøke sanddynene, men se opp for par som får turer nakne der. Og prøv ut kamelridingen, helt fantastisk natur på den turen.

    14. Haha, herlig historie! Synes ikke du skal være flau over det da det er vanlig å treffe hverandre via Internett/nettdating for tiden 🙂 Jeg har ikke prøvd nettdating, men traff mannen min takket være Instagram da 🙂 Veldig glad for det <3

    15. Bo på Gloria Palace ved Amadores. Jeg og kjæresten min bodde der i fjor, og det var så fint! Herlig frokost med masse sunn og god mat også. I tillegg ligger det nederst i fjellet, så da har du fantastiske løpemuligheter opp i fjellet hver dag, om du måtte ønske det 😉 Jeg og kjæresten min møttes forresten også på tinder, haha! Syns det er koselig jeg 🙂

    16. Tinder er topp! Det samme skjedde med meg;) 1 date og vært sammen nesten hver dag siden, nå skal vi flytte sammen <3

    17. Meloneras er et fantastisk sted, og absolutt et sted dere burde dra og besøke uansett hvor dere bor! Langs promenaden er det kjempekoselig, og et godt utvalg av restauranter! Kan spesielt anbefale den italienske 🙂 Ellers er det også bra shoppingmuligheter der hvis dere er ute etter det! Ellers er mogan, som nevnt over et nydelig sted – på dagtid! supert for en lunsjutflukt o.l, på kveldstid stenger mye tidlig, og det blir veldig “dødt”. Strendene på både anfi del mar og i Amadores er veldig bra! Jeg synes etter mange besøk det eneste som er verdt å se i Puerto Rico er en tur på kjøpesenteret der for “opplevelsens” skyld, her er det mange suvernir-butikker osv. Ellers er Puerto Rico litt stusselig og slitt synes nå jeg! God tur!

    18. Ser at ingen har kommentert oppskriften! Jeg prøvde den i dag, og det ble suuuper godt – elsker slike nye enkle gode oppskrifter 🙂 Jeg byttet ut gresk youghurt med kesam pga di ikke hadde det på butikken, og puttet oppi litt cottage cheese! Tusentakk for god oppskrift 😀

    19. Hei! Ser mange skriver Las Palmas, Mogan etc., men anbefaler Puerto Rico da det er der det er mest stabilt med tanke på været! Det kan være sol og varmt i Puerto Rico, samtidig som det er overskyet og kaldt i Mogan f.eks.
      Et lite tips. Hvis dere er i veldig glad i god mat så dra til Palm Garden. Liten, koselig restaurant som ligger 5 minutter unna med taxi fra Puerto Rico. Må nok bestille bord på forhånd, men det er det verdt 🙂 God tur!

    20. HELT samme TINDERhistorie her!! møttes på tinder i fjor like før påske. Flyttet sammen etter kun noen dager. Kjøpte leilighet etter noen mndr og i juli fikk vi en sønn! Go Tinder! 😉

    21. Så koselig! Møtte også min store kjærlighet på Tinder i fjor sommer! Og neste sommer blir det husbygging sammen 🙂 <3

    22. Anbefaler playa del ingles og hotellet sunprime. Jeg og kjæresten var der i sommer og det var virkelig fint! Hotellet var helt nydelig og det var ingeting å klage på:)
      Playa del ingles er også et nydelig sted med fin strand og mange fine restauranter. Perfekt tur før dere blir 3 🙂
      Klem fra Lina

    23. Skal teste denne i dag. Men fant ikke matyoghurt på en eneste butikk. Hvor pleier du å handle det? Tester med creme f i steet, og håper det blir bra 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg