Ukens siste økt

Endelig fredag igjen! Ukene går så fort synes jeg, og i dag er det klart for ukens siste styrkeøkt.  Det å trene styrke tre dager er veldig overkommelig, og ikke minst er det mulig å få gode resultater. Mange tror at de er nødt til å trene hver dag for å oppnå resultater, men også på trening er det viktigere med kvalitet over kvantitet. Mange av kundene mine både på HIT og gjennom Strongbody har styrkeporgrammer som går over tre dager, og leverer kjempegode resultater! Så hvis du har lagt styrketreninga litt på hylla fordi du tror du må sette av alle kveldene dine, da bør du virkelig revurdere. Trener du tre ganger i uken anbefaler jeg å trene gjennom store deler av kroppen hver økt, min trening ser slik ut i dag:

Rumenske markløft 3 x 5-8

Lårcurl + hipthrust på ball 3 x 10-12

Utfall bakover fra step 3 x 8-10

Rygghev 3 x 8-12

Sittende skulderpress 3 x 5-8

Sidehev i kombinasjon med fronthev 3 x 6-8

Facepulls 4 x 8-10

Jeg er så glad i sidehev kombinert med fronthev, det er en tung øvelse men den trener store deler av skuldra. Jeg fant noen gamle bilder av av utførelsen, som dere kan se under. Start med en vanlig sidehev, før du fører manualene direkte frem i en fronthev og trekker godt tilbake igjen før manulalene senkes. Da har du gjennomført en repetisjon. På grunn av at du holder vektene oppe så lenge av gangen kan jeg love at den svir, men jeg kan også love at den funker!

Favoritt-tightsen finner dere på tilbud her (sponset lenke)



Formen er ikke helt på topp enda, så treningen får vente noen timer til. Jeg har i alle fall fått i meg litt mat, og det er ikke verst bare det! Jeg hadde lyst på noe friskt, og da ble løsningen en boks cottage cheese, jordbær og eple. Med en god og varm kopp mangote på siden ble det en veldig god frokost. Jeg har troen på at treningsøkta blir bra også, og da kan jeg ta helg med verdens beste samvittighet.


Ha en fantastisk fredag og god helg alle sammen! 

9 kommentarer
    1. Nam det så kjempe godt ut! Må bare si at jeg syns dette er den beste bloggen, av de bloggene jeg leser! Takk for mange gode matips også!:) God helg til deg, og den lille i magen!

    2. Tøft og kledelig antrekk! Ikke mye gravidmage ennå selv om du vel er kommet halvveis i svangerskapet? Bruker du mager eller vanlig cottage cheese?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg