Kyllingwok med kokosmelk og ingefær

Dagens middag ble enkel, men likevel sunn og god. Akkurat sånn jeg liker det med andre ord! Wok kan varieres i det uendelige, og denne varianten smaker ikke bare godt men er ekstra god nå om høsten. Den inneholder nemlig ingefær, en gammel medisinplante som kan hjelpe mot forkjølelse, influensa, og kvalme. Pluss at den gir god smak selvfølgelig! Det du trenger for å lage denne woken er:

3 store kyllingfileter

1 brokkoli

1/2 rød paprika

1/2 gul paprika

1 løk

1/2 squash

1 stor gulrot

1 ss finhakket ingefær

2 finhakkede hvitløksfedd

Kokosmelk (ikke light)

Stek først kyllingfileten sammen med ingefær og hvitløk. Bruk gjerne krydder for mer smak, jeg brukte salt, rød pepper og litt chili. Kutt opp grønnsaker i ønsket størrelse, og tilsett sammen med kyllingen. La det steke litt sammen før du tilsetter kokosmelken, jeg bruker kun den stive delen. Nettopp derfor er det viktig at du ikke kjøper light-variant av kokosmelk. Ved å kun bruke den stive delen blir woksausen kremete og god, jeg elsker den konsistensen! La det putre i noen minutter, og smak til med krydder. Jeg serverte med fullkornsris, nudler hadde nok også vært kjempegodt.

Lenkene i innlegget er sponset




I dag har formen min faktisk vært bedre enn lenge, og jeg håper virkelig at den holder seg slik!  Helt tilslutt har jeg også en super rabattkode å dele med dere blogglesere fra X-life! Bruker dere rabattkoden BLOGG20 får dere 20% avslag på alle ordinære priser i nettbutikken. Koden er kun gyldig ut dagen, og dere finner nettbutikken full av nye varer her:

4 kommentarer
    1. Hei!
      Kjempe fin blogg!!! Kom over denne bloggen i dag og jeg har endelig funne tilbake til motivasjonen jeg har manglet i fleire månder :_) Så spennende med speltlompechips ! Men hvordan lager du hvitløkskesam og salsa ? Gleder meg å prøve 🙂

    2. tuva: salsa kjøper jeg som oftest ferdig 🙂 Men hvitløkskesam er rett og slett en boks kesam, blandet men en hel presset kinesisk hvitløk samt litt salt og sukrin. Enkelt, men så fantastisk godt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg