Intervalløkt

Hei dere! I dag tidlig var jeg på løpebanen på Øya for å løpe noen intervaller. I fjor på dette tidspunktet løp jeg halvmaraton, det hadde jeg ikke klart nå for å si det sånn. Delvis kan jeg skylde på ryggen, men mest av alt handler det om at jeg ikke har trent så mye kondisjon i det siste. Så nå er det virkelig på tide å sette i gang igjen, spesielt med tanke på at jeg ikke trener så mye styrke. Økta i dag ble ei sprintøkt, hvor jeg løp 200 meter 10 ganger. Mellom dragene har jeg 30 sekunders pause – og selv om det ikke er så langt blir jeg supersliten av å kjøre 10 slike. Etterhvert skal jeg øke til å ta flere slike drag, jeg vet jo at kondisen kommer til å bli bedre etterhvert!

Kompresjonstights fra 2XU / genser og pannebånd fra Kari Traa (adlinks)


Bildene over er hentet fra en annen dag, det regner skikkelig her i dag så da egnet det seg ikke å ha med kamera. Jeg så ut som ei drukna katt da jeg kom hjem i en blanding av regnvann og svette, ikke akkurat like friskt som på bildene over. Jeg ville derimot ha noe friskt påfyll, og valget falt på cottage cheese blandet med litt kokosmelk. På toppen hadde jeg jordbær, granateple og mandler – supergod kombinasjon!


Nå skal jeg fikse litt mer saker her i leiligheten, annonsen på Finn kommer mest sannsynlig ut i morgen og jeg gleder meg masse til å vise den frem til dere! Ha en super onsdag 🙂

12 kommentarer
    1. Hei😊 Hvor kjøper du mandler hen? Er umulig å finne det i butikkene. Kun til jul det er tilgjengelig.

    2. Lisbeth: rema, Kiwi, Bunnpris, obs, meny – alle butikkene jeg handler på har mandler 🙂 løsvekt har de vel bare på meny, men ellers i poser sammen med andre typer nøtter og ingredienser til baking 🙂

    3. Så flink du er!!! Og ihvertfall på en regnværsdag. Jeg løper veldig mye (8-10mil per uke) og skal stille i mitt andre maraton i mai, men jeg hater intervall. jeg vet at jeg må gjøre det for å forbedre tidene mine og generelt variere litt mer men det er så vondt:) Men nå ble jeg litt motivert og inspirert av deg. Kanskje det blir invertvall på meg i morgen?;)

    4. Ca hvor mye cottage cheese beregner du til en porsjon? Ikke at jeg har tenkt til å følge dine porsjonsstørrelser slavisk (haha!), er bare nysgjerrig. Føler egentlig selv at jeg kan spise mye mer av det enn jeg gjør….

    5. Anonym: jeg spiser som regel en liten boks er porsjon! De inneholder vel 250 gram 🙂 Når de hadde større bokser spiste jeg 300 gram, det er liksom så enkelt å spise en boks i slengen 🙂

    6. tips til egentrening jeg kan ha i gymtimen? jeg har valgt kondisjon trening og lurte på om du har noen øvelser vi kunne ha , hadde vært til stor hjelp

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg