hits

Bakt potet og bakkeintervaller

Intervalltrening er en av de beste treningsformene som finnes. Det hjelper bde p utholdenheten og oksygenopptaker, samtidig som det er en av de mest effektive treningsformene for fettforbrenning. Jeg nsker veldig gjerne f tilbake den gode kondisjonen min, men n m jeg starte p scratch. Da er bakkeintervaller et enkelt valg, det er et slit mens det str p men s er det s godt etterp! Denne typen intervaller tar det ogs kort tid gjennomfre, noe som er motiverende i seg selv. Alt du trenger er en passe lang bakke med jevn stigning. Gi alt du har oppover, fr du jogger rolig/ gr ned igjen. Deretter gjentar du det hele p nytt igjen. Start gjerne med 4-6 spurter den frste gangen, og jobb deg oppover til du klarer 10-12. Jeg lp 7 drag i dag og jogget litt rolig etterp for f ned pulsen.



Kompresjonstights og genser fra Craft / sko fra Adidas (adlinks)

Etter kta var jeg virkelig helt utslitt, det er tungt som fy med bakkeintervaller! Jeg kjenner det fort i leggene nr jeg lper oppover, og tok med derfor tid til tye litt ekstra etter kta. Lr- og setemuskulatur fr ogs kjrt seg p denne typen intervaller, s ty gjerne litt ekstra p de ogs etter kta.




Jeg smiler ikke s mye mens det str p, men etterp kommer smilet fort frem igjen! Rett inn i dusjen og inn p kjkkenet, bakt potet ble dagens middag. Start med vaske to store poteter og sett de i ovnen p 180 grader i ca 45 minutter. Ta de ut og skjr ut en dypt snitt av hver potet, og legg et tynt lag med tomatpure innsiden. Deretter fyller du potetene med mais, paprika, strimlet skinke, og ost til slutt. Sett inn i ovnen igjen til osten har smeltet, s er middagen klar! Tips til variasjoner kan vre bruke philadelphia eller kryddersmr i stedet for tomatpure, og kylling/karbonadedeig som fyll istedet for skinke. Her er det bare fantasien som setter begrensninger, dette var nemlig kjempegodt!




N er jeg klar for litt kveldsjobbing med flinke PT-kunder, god og mett etter denne middagen. Velfortjent med noe ekstra digg, det er jo tross alt lillelrdag!

10 kommentarer

Du er s inspirerende, Nora! Det klare vre s positiv, og klare jobbe seg gradvis tilbake etter en skade er imponerende!! Syns ogs at det er gy at du blogger s mye om dagen, i tillegg til at du har disse forskjellige "matukene", masse ideer hente;) lurte forresten p hvor lang bakken du lp under dagen intervaller var, eller ca. Hvor lang tid du brukte p hvert drag? St p videre Nora, fiber bare R sterk!!!

Anette: Tusen takk for det! Mindre tid brukt p trening har gjort at jeg prioriterer bloggen litt mer, gy hre at du liker det :) Jeg aner ikke hvor lang bakken er, men dragene var p ca 45 sekunder. Litt lengre tid p de siste da kanskje :)

Du ser s oppblst ut. Spiser du mye usunt og mye hveteprodukter? Det er vertfall stor forskjell p deg n og fr (nr du stilte i konkurranse). Men for all del! Du virker ut som ei sporty og flott jente :-)

Hei! Ville bare stille sprsml om pstanden om at intervaller er en av de beste formene forbrenner fett p? Har du forskning som backer dette opp? Slik jeg har forsttt det vil roligere trening p ca. Terskelniv forbrenne like mye fett som intervaller med hy intensitet. Totalforbrenningen vil der imot vre strre ved intervaller, da forbruket av kg fra glykogenlagrene kes. I og med at terskelkter kan vare opp mot 90 min vil man jo totalt forbrenne mer fett enn ved en kort intervallkt?

Anonym: haha, nei ca alt jeg spiser ligger her p bloggen s da ser du vel at alt er sunt og ingen hveteprodukter :) stor forskjell mellom konkurranse og resten ret er det, men det skal det vre ogs :)

Herlig vr idag! M jo bare bli superhappy av det!! :D Har jo sett p bloggen at du bor like ved meg, og synes jeg drar kjensel p Ladestien?? hvor p stien? M komme i gang med lping p en sknsom mte selv etter en skade, og sliter med holde tilbake, men vet jeg M for ikke delegge forbedringen! Greit med tips :) digger at du prver med budsjettkosthold! hamstret inn tunfiskbokser og seiblokk (8 kr p rema) for spare inn litt, og idag ble det omelett med rester av spinat, tomat, agurk og noen skiver kokt skinke fra rema sin billigpakke :) + dro p fruktkorga i byen og hamstret store poser med billig rent krydder som gresslk, gurkemeie, pepper, chili :)

M: herlig! Det er s mye man fr for en billig penge hvis man bare er kreativ! Jeg lp p Ladestien i dag ja, men akkurat disse bildene er tatt i en av bakkene ved festningen :) jeg bor p mllenberg, s det er litt lettere enn ta med kameraet til lade :)

hvor lang tid bruker du p en intervallkt? og hvor lang er bakken?

Takk for en super blogg, men fine tips bde Nr det gjelder trening og kosthold! Godt hre at du blir bedre og bedre med ryggen. Men tenker du stille til hsten eller str du over i r? Ogs lurer jeg p hvor lang tid du totalt bruker p bakkeintervaller? For meg tar det vanligvis kun 20 min utenom oppvarming og nedtrapping da. Men det er full spurt 12 ganger og da er jeg d etterp. Burde jeg holde p lenger?

Ha en nydelig dag😊

Skriv en ny kommentar

bloglovin Matprat