Bursdagskake med banan

 Onsdag allerede, dagene går så fort! I dag har jeg hatt styrkefri, men heller kjørt litt mer cardio. Jeg rakk ikke å løpe i går så det tok jeg i dag, sammen med 30 minutter spinning. I går ble det nemlig mer enn nok med styrketreninga, økta tok ovr 1,5 time og det er mer enn nok for denne jenta! Det ble både rumpe, bryst og skuldre i går og øvelsene som ble gjennomført var glutebridge, ettbeins hipthrust med kjetting, pull-through, reverse hyper, dips med ekstra vekter, benkpress, enhånds skulderpress, sidehev i kombinasjon med fronhev, sidehev i kabel og facepull. Dere skjønner kanskje at økta tok litt tid med alle de øvelsene? Jeg skal straks få nytt program, men akkurat denne uken har jeg bare kjørt etter lyst. Da blir det fort litt lengre økter, jeg har jo som regel lyst til å trene alt!

BottomUp tights fra Luciaven / vest fra Better Bodies / kompresjonssokker fra Reebok / sko fra Inov-8 (lenkene i innlegget er sponset) 



Ser dere hun snikfotografen i bakgrunnen? Det er Siri, hun er ikke bare en super løftepartner men også en av mine beste venninner. Hun skal feire bursdagen sin ikveld og spurte om jeg kunne bake en sunn kake i anledningen. Jeg sa faktisk først nei, fordi jeg har hatt en travel dag og egentlig ikke hadde lyst å stå med nesa ned i en kakebolle når jeg ikke kan smake. Men jeg snudde fort på svaret da jeg fant ut at jeg hadde igjen en ferdig kakemix fra Funksjonell Mat i skapet. Den er så genial, mye sunnere, sukkerfri, glutenfri og kan brukes til hva som helst! Du kan lage kokoskake, krydderkake, gulrotkake eller eplekake av den – eller banankake som jeg gikk for og ferdigmiksen kan du kjøpe her. Bland posens innhold med 12/ boks mager kesam og 4 egg, 3 moste bananer og 3 ts kanel. Bland det hele godt sammen, sett inn i ovnen på 180 grader i 35-40 minutter. La den avkjøle seg før du legger på glasur, denne er laget av to moste bananer, 60 g vaniljeprotein og 3 ss sukrinmelis. Hakk litt nøtter og legg på toppen, gjerne i kaka også hvis du vil og NYT 🙂



Nå skal jeg komme meg ut på tur med Guapo før vi skal feire bursdag, håper dere har en like fin lillelørdag også 🙂

3 kommentarer
    1. Det såg herlig ut! Deilig at det finst ferdigmiksar når ein ikkje kan bruke så mykje tid på å trylle fram sunne godsaker 😀 Kos deg!

    2. Jeg elsker banankake. Jeg forslo for min elsker Johan Olof Axenlöv at vi skulle ha det som bryllupskake, men han bare “tårta, jag gir fanden i tårta. Jag vill bara ha dig Erik.” Og så endte vi sengen mens han mase-negeren stod og tittet på.
      Men, men.
      Bare noe jeg tenkte på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg