Proteinpizza og hverdagsglede

Sånn her startet jeg dagen min, ute sammen med Guapo. Det fristet litt å ligge under dyna i dag, men noe av det fine med å ha hund er at man faktisk må opp. For det er virkelig ingenting som slår følelsen av frisk luft mot ansiktet, spesielt nå om høsten. Jeg er så glad for at det er så mange fine steder å gå i nærheten, sånn at jeg og Guapo får nyte naturen. Det er så godt for både kroppen og hodet, og jeg kommer alltid hjem igjen med et smil uansett hvor vanskelig det var å stå opp. Hverdagsglede tror jeg det heter.

Helblått antrekk med lue og genser fra Kari Traa / tights fra Luciaven (lenkene i innlegget er sponset)



I går kveld hadde jeg lyst å noe skikkelig sunt og godt til middag, og pizza var det som fristet mest. I dag er jo tross alt lillelørdag også, så da passer jo denne oppskriften godt! Pizzaen ble virkelig en proteinbombe som både smakte godt og mettet veldig. Bunnen lager du av 250 g havregryn, 2 egg, 1 scoop easybake, 3 dl vann, 2 ts bakepulver og1 ts salt. Sett den inn i ovnen på 220 grader i ca 10 minutter. I mellomtiden steker du ca. 500 g kyllingfilet sammen med en presset hvitløk, chili og paprika. La det steke seg godt sammen før du tilsetter 3 ss tomatpuree, 2 ss pesto og ca. 1 dl vann. La det surre seg sammen til den tykner og blir til en god pizzasaus. Ta ut pizzadeigen og la den avkjøle seg litt før du legger på fyllet. Avkjølingen er viktig for at fyllet ikke skal trekke inn i bunnen, for da blir den fort litt slapp. Når fyllet er fordelt jevnt utover topper du med mozarella, og setter inn i ovnen igjen i ca 15 minutter eller til osten har smeltet. Jeg toppet med dressing av lett gresk matyoghurt, blandet med en presset hvitløk, en ss sukrin og litt salt. Hele pizzaen inneholder da ca. 2200 kcal, med hele 219 g protein, 158 g karbohydrater og 73 g fett. Virkelig en proteinbombe!


Energien fra denne pizzaen skal jeg ta med meg i dag, og har virkelig troen på at dette blir en bra onsdag. Jeg skal ha tre PT-timer selv, før jeg skal jobbe med online coaching og avslutter med å være PT-kunde selv! Det vil si, vi har fått en ny PT på gymmet og hun skal ha en økt med meg. Jeg gleder meg skikkelig til det, det blir veldig gøy med et rollebytte!

7 kommentarer
    1. Skal du stille til våren? Hvilken klasse Bikini eller BF? 🙂
      Når begynner du med konkurranse oppkjøring, kunne du skrevet noe om det?
      Og hvilken team og sånn stiller du for? 🙂

    2. Da blir vi i samme klasse ja! Så moro, blir spennende 😀
      Du er en stor inspirasjon, så blir en glede å stå ved din side på scena 🙂
      Stikk gjerne innom min instagram: Fitness_Sigrid

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg