Fylt paprika og reverse hyperextensions

Fylte grønnsaker er så utrolig godt, og du kan nesten fylle hva som helst. Squash, aubergine, tomat og sopp er alle gode alternativer, men i dag falt valget på paprika. Det kan nytes som tilbehør eller som hovedrett i seg selv. Gjerne server med en frisk salat ved siden av. Oppskriften er lekende lett, og ser slik ut: 

4 paprika

400 g karbonadedeig

1 løk

1 rød chili

1 kinesisk hvitløk

2 ss tomatpuree

2 ss creme fraishe

1 ts salt

Ost

Stek først karbonadedeig, før du tilsetter finhakket løk, chili og hvitløk. Tilsett tomatpure og creme fraishe og la det putre litt. Rens paprika og sett i en ildfastform slik at de står oppreist. Det som ble igjen av toppen på paprikaen hakket jeg også opp og lot set putre litt i stekepanna. Deretter fylte jeg alle paprikaene med kjøttblandingen, før jeg toppet med litt ost. Inn i ovnen på 200 grader i ca 30 minutter – og du har maten klar 🙂




Om et par timer venter dagens økt, men før den tid vil jeg vise dere en ny øvelse jeg tok i går, nemlig reverse hyperextensions. Her ligger man omvendt i en rygghev, og løfter føttene opp slik at rumpa må jobbe. Men for at øvelsen skal svi ekstra mye festet jeg et strikk nederst i i ryggheven og festet rundt anklene. Super øvelse for å avslutte ei beinøkt med, for denne svir! Jeg kjørte 3 sett med 15 repetisjoner på denne øvelsen.

Tights fra 2XU / t-skjorte fra Better Bodies / sko fra Inov-8 (sponsede lenker)


Det er onsdag allerede og vi er halvveis til helg. En ekstra god grunn til å gjøre det bra på trening i dag 🙂

3 kommentarer
    1. åååh! tusen hjeeertelig takk for den siste setninga i innlegget! 😀 Jeg sliter virkelig med å bestemme meg for å trene eller ikke idag, men nå har jeg virkelig bestemt meg! Helg snart = ekstra bra motivasjon for treningen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg