hits

Fredagskt og lasagne p menyen

Det er fredagsettermidag og ukens fjerde styrkekt er i boks! I morgen blir det en velfortjent fridag, det kjenner jeg at kroppen har behov foretterdenne uken. Jeg har ikke helt skjnt at det har blitt hst enda heller, og har kledd meg litt for drlig til at det er oktober.Litt hvile, varm te og c-vitaminer frmeg nok tilbake til toppformraskt! Jeg fikk gjennomfrt engod kt pfavorittgymmet mitt i dag likevel, med fokus p overkropp. Beina mine er helt ruinerte etter den intensive kta jeg haddei gr, men det eringen som lider noen nd av vre litt stl innimellom. Dagens kt s slik ut:

Rotator cuffs4 x 10,3 kg

Militrpress 3 x 5, 40 kg

Sittende sidehev i kombinasjon med fronthev 3 x 8, 6 kg

Nedtrekk 3 x 10, 45 kg i supersett med

Sittende roing 3 x 8, 41 kg

Pullover p flatbenk med manual 3 x 8, 18 kg

Benkpress 3 x 8, 50 kg

Pushups med stikk 3 x 10

Jeg har blitt mer og mer glad i pushups i det siste - det er virkelig en undervurdert velse. I forhold til aktivering er det ogs en av de velsene som aktiverer brystmusklene i strst grad. For gjre velsen tyngre kan du kjre den med beina p benk, med vektskrive p ryggen, med vektskive hengnde rundt magen i smithmaksin eller med stikk. gjrevelsen med strikk er mer sknsomt for ryggen enn vektskiver/manualer - samtidig som det er enkelt gjre alene. Legg stikket over den vre delen av ryggen din og hold det nede ved legge det under hver hndflate. Husk velg en stikk som utfordrer deg i forhold til belastningen!

Tights fra 2XU (disse harkommet i flere fine farger n)/ topp fra Better Bodies / sko fra Inov-8 (reklamelenker)



F brystkassen helt ned til gulvet fr du skyter opp igjen. Jeg lurer forresten veldig p hva mannen i bakgrunnen tenker her, haha!

Over til noe helt annet - nemlig fredagsmenyen! Som alltid er det sunn og god mat som gjelder her i grden, og i dag er intet unntak. Speltlompelasagne har blitt en favoritt, det er bde lettvint og kjempegodt. Start med lag kjttsaus av 400 g karbonadedeig, 3 ss tomatpure, 1 finhakket rdlk, 1 presset hvitlk og 2 dl vann. Stek karbonadedeig og lk frst, fr du tilsetter vann og tomatpure. La det koke sammen noen minutter, og smak til med krydder. Jeg bruker salt, pepper og litt oregano.



Fordel noe av sausen i en ildfastform, fr du legger lagvis med speltlomper og cottage cheese. Gjenta slik at du bruker 4 speltlomper og en hel boks mager cottage cheese. Legg et lag med kjttsaus p toppen, og st over med mozarella. Sett i ovnen p 200 grader i ca 30 minutter, fr du kan ta den ut og nyte en sunn og god lasagne. Gjerne lag en salat og hvitlksdressing mens retten str i ovnen, s fr du tiden til g litt raskere. Jeg har vel nevnt det et par ganger allerede, men jeg har byttet ut mager kesam med mager gresk matyoghurt nr det kommer til lage dressinger. Jeg synes forskjellen i smak er ekstremt stor, det blir s mye bedre! Matyoghurten inneholder bare 8% og er proteinrik - s det er virkelig et tips dere br ta til dere :)




Ha en flott fredagskveld og riktig god helg!

4 kommentarer

Ser utrolig godt ut! :) Flinka! <3

Du er s flink, inspirerende og motiverende, Nora! :) Jeg virkelig beundrer deg! Ha en superfin fredagskveld, og god helg! :)

Elise: det var utrolig godt hre! Tusen takk for kommentaren din , n ble jeg glad :) ha en riktig god helg du ogs!

Hei! Bare lurer p hvilken velse rotator cuffs er? :) Jeg nsker trene rotator cuff'n min selv om lurer p hva jeg kan gjre? Hper du kan svare :) BTW du ser s bra ut om dagen!

Skriv en ny kommentar

bloglovin Matprat