Søndagschallenge og fruktfest

God søndagsmorgen! Sola skinner, jeg har vært ute på tur med Guapo og litt senere venter ei treningsøkt på bein. Jeg elsker å trene i helgene, jeg har mer energi og det er om regel mye mindre folk på gymmet. Liker å ha hele lekeplassen for meg selv! Jeg lovte jo å komme med en liten trenings-challenge, og jeg kan på forhånd advare om at denne svir. Det fine er at det er over på under 5 minutter, så motivasjon er lett å hente! Utfordringen ser slik ut:

24 air squats

12 utfall fremover høyre ben

12 utfall fremover venstre ben

12 hoppende utfall

12 jump squats

Utfordringen er å gjøre alle øvelsene etter hverandre, så fort som mulig. Alt under 3 minutter godkjennes, selv brukte jeg 1.38 på å gjennomføre. Det var riktignok etter at jeg hadde trent en hel benøkt, så utfordringen ble virkelig en syrefest! Jeg liker å avslutte styrkeøktene mine med supersett eller høyreps til vanlig for å få ut det aller siste, så denne utfordringen passer perfekt sånn sett. Gleder meg til å høre tidene dere får når dere prøver også, jeg regner jo med at dere tar utfordrignen på strak arm. Jeg kjenner jeg er supermotivert til dagens økt, knebøy, strakmark, gående utfall og masse annet snacks i vente.

Anti-shake tights i råsa finner du her (annonselenke) 


Glade og svette jenter etter gjennomført økt!

Over til det som har blitt min favoritt-snacks denne sommeren, fruktsalat med mager kesam og cashewnøtter. Så godt, så enkelt og utrolig sunn snacks som metter. Som sjokoladeelskeren jeg er kommer det ofte også litt sjokoladeprotein på toppen, og dette stiller virkelig søtsuget på alle mulige vis. En skikkelig fruktfest med eple, pære, appelsin, vannmelon, banan, jordbær og blåbær havnet i skåla i går og jammen tror jeg at jeg går for det samme i dag. Nå skal jeg hive meg rundt – gleder meg til å høre hvordan challengen gikk 🙂


16 kommentarer
    1. Den fruktsalaten så ikke annet enn helt himmelsk ut! Det er så digg med noe lett, friskt og ikke minst sunt i varmen! Også er det jo så lett å slenge sammen, det er jo det beste av alt 🙂 Håper søndagen din er fin, strålende Nora! 🙂

    2. Hei Nora! Håper du kan gi meg et greit svar på spørsmålet mitt.
      Eat clean er jo den nye trenden, og det er jo en haug med matvarer å velge mellom, og endrer jo sitt behov etter energiforbruk og hensikt/mål med trening. Jeg er en glad mosjonist, som ikke har mål om hverken vektnedgang eller å bygge kropp. Likevel ser jeg verdien av å ha et godt kosthold, men det er noe jeg ikke forstår. Ris, kylling/karbonadedeig og grønnsaker blir sett på som en typisk eat clean middag. Men når jeg lager f.eks fiskesuppe, ved å surre løk (med liiiitt smør), tilsetter hjemmelaget fiskekraft, grønnsaker, lettmelk, noen t-skjeer med mager kesam, krydder og urter, et egg for å få den kremet og laks og reker, så blir ikke det sett på som en like sunn og næringsrik middag. Alt jeg putter oppi er jo ja-mat. Det eneste man kan diskutere, det er meierismøret, men det kommer jeg ikke til å slutte med. Jøss, dette ble rotete, men jeg håper du skjønner hva jeg spør om 🙂

    3. Åh, det så godt ut!
      Har et spørsmål om BCAA. Bestilte akkurat det i smaken cherry siden du likte den så godt, men falt ikke helt i smak hos meg.. Har du noen tips til måter å få den i meg på? Noe annet jeg kan tilsette eller noe sånt?
      Klem fra meg 🙂

    4. Tiden min ble 2:20… Tok den etter noen runder med styrkesirkel! Så det svei! Arti med utfordringer!! 🙂

    5. Hei, hvilket proteinpulver bruker du? Jeg har nettopp kjøpt meg et proteinpulver(whey protein isolat) med smak av “chocolate cream”, og det er nesten så jeg kaster opp av det…
      Har du noe å anbefale? 🙂

    6. Alise: Hvem er det som mener at fiskesuppa du lager ikke er “ren” og næringsrik…? Jeg hadde valgt den før ris og kylling/karbonadedeig når som helst! 🙂 Meierismøret må du også beholde med god samvittighet!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg