Pull through og power bowl

God morgen! Dagens styrkeøkt er allerede i boks og det er uten tvil den beste starten på dagen i mine øyne. Jeg spiser som regel bare et eple og BCAA før trening, og sørger heller for godt påfyll etter økta. I dag kjørte jeg bein, og i tillegg til store baseøvelser som knebøy, utfall og strak mark liker jeg å kjøre isolasjonsøvelser som tar mer på setemuskulaturen. En av favorittene mine for nettopp dette er pull through, da jeg føler jeg får veldig god kontakt på denne øvelsen. Her kjører jeg lettere vekter med høyere antall repetisjoner, med mer fokus på kontakt. Jeg tar øvelsen i cabel-cross stativ og fester håndtaket med et tau i langt ned. Deretter går jeg 1-2 meter frem, står med beina i ca. hoftebredde og holder tauet mellom beina. Jeg tenker at rumpa skal settes så langt bak jeg klarer mens overkroppen kommer frem og ned. Ryggen holdes så rett som ovethodet mulig. På vei opp passer jeg på å ikke dra med hendene, men sørger for å presse hofta frem og skviser rumpa godt på toppen. Jeg tenker alltid at jeg skal klare å holde fast en mynt mellom rumpeballene – så hardt skal de skvises!


T-skjorte / tights / vektløftersko (adlinks)

Etter trening venter det såklart påfyll av næring til kroppen og slitne muskler som har jobbet bra. Det er lenge siden jeg har trent mye bein nå – og det merkes for å si det sånn. I stedet for den elskede grøten min etter trening gikk jeg i dag for ei skål med havregryn, melk, rosiner, banan, mandler og sukkerfritt syltetøy. Det enkle er ofte det beste, det er dette et godt eksempel på! En skikkelig powerbowl, med alt kroppen trenger etter ei god økt.  Full av energi etter en sprek start på dagen, nå skal jeg være flink student i noen timer før jeg skal ut i sola. 


Ønsker dere alle en sprek og sporty onsdag!

5 kommentarer
    1. Jeg sliter med at jeg blir fort veldig kvalm og litt svimmel etter økter der jeg tar meg fullstendig ut. Spesielt ved Kardio. Men, det er jo begrenset hvor mye jeg kan spise før en sånn økt også. Kjipt 🙂 Men kos deg i sola.

    2. Har prøvd meg på pull through, men føler ikke jeg får det helt til. Kan du ikke legge ut en film som viser teknikken også??

    3. Ville bare gi deg en tommel opp for bra blogg og motiverende innlegg! Jeg har aldri vært “avhengig” av å lese blogger, men ble det etter jeg kom over din. Veldig godt for trenings entusiaster å få litt ny inspirasjon, også er det rett og slett morro å følge litt med på hva andre gjør iblant og 😉
      Har hvertfall lært utrolig mye av deg, så håper du tar det til deg og fortsetter å blogge 🙂

    4. Så ut som en suuper rumpeøvelse!! Drar på trening straks, men noen rumpeøvelse blir det i hvertfall IKKE da jeg er såå syyyykt støl i rumpa og beina etter gårsdagens økt. Min kollega spurte hva som feilet meg da jeg gikk i dag, så det sier sitt.. Skal i hvertfall være fornøgd med gårsdagens økt, og satse på at kveldens blir like bra! 😀
      Ønsker deg en fin kveld <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg