Knebøy, kjettinger og kiwi

Beinøvelsen over alle beinøvelser – knebøy! Jeg har nevnt det før, men det virker som folk blir like sjokkert hver gang jeg sier at jeg faktisk ikke liker bøy særlig godt. Det betyr selvfølgelig ikke at jeg dropper øvelsen fordi, men jeg tar en del ulike varianter av den for egen trivsel og motivasjon. Knebøy til boks og frontbøy har blitt kjørt mye tidligere, og nå har jeg prøvd knebøy med kjetting også! Jeg tillater meg å sitere Tomas Fjeldberg som er foreleser hos AFPT når det kommer til trening med kjetting: “Grunnen til at jeg bruker kjetting, er fordi bevegelsen blir tyngre og tyngre mot toppen. Uten kjetting må man bremse bevegelsen litt mot toppen, da man ikke kan hive stangen opp i luften og ta den imot.” Han snakker her om benkpress og kjettning, men det samme prinsippet vil jo gjelde for knebøy. Til vanlig er jo knebøy tyngst i bunnposisjon, mens med kjetting blir den tyngre mot toppen.

Tights / topp / sko for styrketrening / caps


Det er litt vanskelig å finne de rette vektene første gang, så prøv deg frem! Vi endte opp med vektskiver på 2,5 kg og kjettinger som veide 18,5 kilo hver.

 Etter trening er det enkle ofte det beste. Jeg kokte havregrøt etter dagens styrkeøkt og jeg tar alltid grøten av plata mens den fortsatt er litt “vannete.” Etterpå rørte jeg inn en scoop vaniljeprotein, og toppet med kiwi pluss et dryss sukrin gold. Enklere og bedre blir det nesten ikke tidlig på en tirsdag! Jeg må bare få poengtert hvor uendelig mye bedre havregrøt smaker når den er kokt i stedet for å lage den i mikrobølgeovnen. Ikke tar det mye lengre tid heller, og du får bare en bitteliten kjele med oppvask. Det er lett verdt det når den blir så utrolig mye bedre. Det var tirsdagens lille tips fra denne jenta!



Ønsker alle en sprek tirsdag!

7 kommentarer
    1. Da har jeg et tips til deg! kok opp vann i vannkoker, hell ove halvkokte havregryn, rør litt eller la den stå å svelle and DONE! så enkelt og kjempe godt! Heller ikke noe fan av å ha den i mikroen. Blir så tørr… Prøv det og si meg hvordan du likte det 😀

    2. Så godt ut 🙂 Havregrøt har virkelig fått en boost i det siste, ikke mange årene siden det ble sett på som kjedelig “fattigmannskost”! Hvor mange gram havregryn spiser du etter en slik økt?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg