Skulderfavoritt og brokkolimos

God fredagsmorgen alle sprekinger!  Jeg har fullpakket timeplan i dag, og måtte tidlig opp for å klemme inn ei styrkeøkt. Det er heldigvis den beste måten å starte dagen på i mine øyne – så da er det lett å  komme seg ut av senga når alamen ringer. Jeg kjørte en skulderfavoritt i dag som jeg tenkte å dele med dere – nemlig sidehev i kombinasjon med fronthev. Det jeg liker så godt med øvelsen er at den jobber godt med hele skuldra, og slår to fluer i en smekk. Den utføres ved å først ta en sittende skulderhev på vanlig måte, hold et lite sekund på toppen og før manualene frem forran deg. Senk de så kontrollert ned før du gjentar på nytt. Konsentrer deg gjennom hele øvelsen, prøv å holde armene så strake som mulig når du strekker de frem i en fronthev. Prøv deg frem med manualene og velg heller en lettere vekt den første gangen. Selv brukte jeg 6 kilo i dag, og kjørte 3 sett med 10 repetisjoner. Det var mer enn tungt nok, og jeg måtte virkelig ta i som dere ser på bildene under:



Topp fra Reebok / antishake tights fra Röhnisch / sko egnet til styrketrening fra Inov8 (sponsede lenker)

Etter gårsdagens gulrotmos fikk jeg spørsmål om jeg ikke kunne legge ut oppskriften på brokkolimos også – så da gjør jeg selvfølgelig det. Kok en pose med brokkolitopper og hell av vannet. Legg i en bolle sammen med ca.150 gram cottage cheese, litt salt og pepper. Mos med stavmikser og server med en god proteinkilde til, jeg valgte hjemmelagde karbonader og en enkel salat. Karbonadedeig og egg er alt du trenger for å lage karbonadene, og du er klar for å nyte en fantastisk lunsj denne fredagen!




Nå skal jeg løpe videre, gleder meg til å sette meg ned i sofaen med youghurtnøtter ikveld! Ha en super fredag og riktig god helg alle sammen 🙂

5 kommentarer
    1. Den øvelsen må jeg prøve 😊
      Fikk den nye treningsdsgboka fra x-life/siljemariela i posten i går og for ei flott treningsdsgbok!! Anbefales virkelig 😊
      God helg!!!

    2. Skal teste ut brokkolimosen med CC, takk for tips! Har også bare most broccoli uten flere ingredienser, og da får den jo en mer vannete konsistens. Den middagen så forresten kjempefristende ut 🙂 Håper fredagen og resten av helga di blir fin, Nora 🙂 Hilsninger herfra!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg