Kreativ utetrening

Vi har vært velsignet med utrolig fint vær her i bartebyen de siste dagene, og det må bare utnyttes. Jeg er så heldig at jeg har mulighet til å jobbe både sent og tidlig, og velger ofte senvakter for å utnytte dagslyset. Det blir jo lysere og lysere ute for hver dag som går – og den tanken gjør med så glad! Vi er jo faktisk snart i mars nå, våren venter like rundt hjørnet 🙂 Jeg sto opp i dag og fikk på meg varme klær, før det bar ut i marka på tur. Treningsfrelst som jeg er måtte jeg selvfølgelig kjøre på med noen styrkeøvelser mens jeg var ute på tur. Dette er øvelser alle lett kan legge inn på spaserturen sin for å få litt ekstra trening ut av det!


Ullgenser / rosa superundertøy / terrengsko (sponsede lenker) 

Finn først noe å ha føttene på, om det et en stubbe eller traktoregg spiller ingen rolle. Start med strake hender og strak kropp, før du utfører pushups. Senk deg så langt ned mot bakken du føler er komfortabelt, samtidig som du holder kroppen din strak. Gjør så mange pushups du klarer før du hopper opp på traktoregget og gjør deg klar for neste øvelse som er airquats:


 

 Her gjør du jo enkelt og greit knebøy med egen kroppsvekt, men gjør du mange nok repetisjoner vil denne få lårene til å brenne skikkelig. For ekstra utfordring kan du hoppe ned til bakken og opp igjen mellom hver air squat – da vil du få opp pulsen!  I allefall hvis du med engang etterpå kombinerer med bulgarske utfall som dere ser utførelsen av på bildene under:

 

Dette fikk iallefall pulsen min opp litt ekstra, og om du skal ut på tur i helga kan du jo prøve deg på 3 runder med disse øvelsene. Du trenger faktisk ikke å tilbringe mange timer inne på gymmet for å trene, det handler bare om kreativitet og å bruke kroppen. Plutselig har det faktisk blitt fredag igjen – som betyr at taco står på menyen ikveld. Sunnifisert fredagstaco er et must for meg, det blir liksom ikke helg uten. Men før det blir tacotid må det jobbes litt først, ha en fantastisk fin dag da dere!

17 kommentarer

Siste innlegg