#5k5dager

God morgen! Jeg har treningsfri i dag, men kom meg opp tidlig for å løpe 5 kilometer på mølla. Jeg må jo gjennomføre cardiochallengen jeg har startet, og jeg må nok en gang si at jeg synes det er utrolig gøy å se hvor mange som er med meg på den! Så fantastisk at vi kan komme i bedre form sammen synes jeg 🙂 Jeg blir virkelig motivert av å se hvor flinke dere er, og det inspirer meg til å kjøre flere slike challenges fremover. Det får jo både meg og dere på trening – vinnvinn med andre ord! Dagens tid ble 27:03- altså bare 13 sekunders forbedring fra mandag. I går løp jeg ute og tok ikke tiden, men jeg har jo fortsatt to økter igjen denne uka å forbedre meg på. Det skal jeg nok klare – målet er å komme under 25 minutter 🙂

Hentet fra #5k5dager på Instagram – flinke og spreke mennesker!

Jeg er jo som dere kanskje vet fan av å belønne meg selv når jeg har gjort en god jobb, det synes jeg selv er en veldig god egenskap. Det trenger ikke nødvendigvis være noe stort, men små ting som gir glede i hverdagen. Dagens belønning var å ta sol etter løpeøkta, det er så godt å slappe av i varmen. Mange av dere har spurt hvor høy den populære anti-shake tightsen er i livet, så jeg knipset like gjerne et bilde inne på Insane sun for å vise dere hvordan den ser ut:

Rosa antishake-tights som løfter og former & matchende sports-BH fra Rohnisch

Matvrak som jeg er må også litt god mat til som belønnig. I dag har jeg for engangsskyld litt ekstra tid før jeg skal på seinvakt, og lagde et skikkelig godt måltid. Karbonadedeig stekt med chili, salt og hvitløk sammen med søtpotetmos og et lass med grønnsaker. Selvfølgelig må litt sukkerfri ketchup på – det bruker jeg på nesten all maten min! Et iskaldt glass funlight ved siden av – og lunsjen er komplett. Som dere ser har jeg hatt en veldig fin start på onsdagen, og jeg håper det samme gjelder for alle dere 🙂

Innlegget inneholder sponsede lenker

14 kommentarer
    1. Hvis du vil slå løperekorden din, foreslår jeg at du i hvert fall har en eller to dager hvile fra løpingen. Jeg har løpt mine beste turer etter løpefri. Sånn som i en periode kjørte jeg 3 km, ville se hvor bra jeg kunne løpe det og hvor mye jeg klarte å presse meg selv. Kun en gang i uka, i ca 3 uker, gikk jeg fra 14 min og 55 sekunder til 13 minutter og 44 sekunder. Jeg er sikker på at du kommer til å løpe en helt sinnsykt bra løperunde i neste uke, etter litt pause fra løpingen 😉

    2. Hei Nora. Jeg har gått ned nesten 20 kilo, og nå er det egentlig bare finpuss igjen. MEN den finpussen .. den er ikke lett. Kiloene blir bare tyngre og tyngre å miste. En ting jeg har tenkt over at kan være grunnen er at når det virkelig begynner å gjøre vondt, og det virkelig svir (og det er jo ofte da en utfordrer kroppen) – så gir jeg opp. Jeg er med andre ord ganske mentalt svak. HVA sier du til deg selv ? HVA er dine lure tips for å fortsette – til og med når du kjenner blodsmak?
      Hadde satt utrolig stor pris på et svar som kan hjelpe meg, med å trene opp det mentale.

    3. Hvis du vil klare 25 min så setetr du farten på 12 Km/t. Aksellerasjonen for mølla å komme i farten er ca 8 sek. Så da vil tiden bli 25:08. Men du kan løpe siste 400 m på fart 12,5 km/t. Da vil du ende på 25 blank. Bare et tips!

    4. Hei! Jeg har vært fast leser i kjempelang tid nå, og jeg driver å trener selv. Det eneste er at jeg ikke ser noen progresjon i det hele tatt og det er så deprimerende… Jeg liker egentlig veldig godt å trene, men jeg får liksom ikke bort det ekstra fettet nederst på magen, mellom lårene og på baksiden av lårene. Jeg har heller ikke råd til å kjøpe de produktene du har, så jeg må nesten nøye meg med det mamma kjøper inn. Jeg vet jo ikke så veldig mye om mat, men jeg passer på å drikke nok vann hver dag, få i meg grønnsaker og spiser salat til middagen. Jeg ser uansett ingen resultater… Jeg spiser jo godteri og sånt så jeg er ikke så veldig streng på hva jeg spiser, det vil jeg heller ikke være fordi jeg vil ha et avslappet forhold til mat og ikke gå å tenke at “nei dette kan jeg ikke spise, for da legger jeg på meg” osv. Har jeg lyst på godteri så vil jeg jo gjerne spise det. Men har du noen øvelser som kan hjelpe mot å fjerne fettet nederst på magen og som kan fjerne fettet mellom lårene og noen gode rumpeøvelser? Og hvor lang tid tror du det tar før jeg ser resultater? Jeg er utrolig utålmodig og har jo trent i flere år så jeg kunne gjerne ønske at fettet hadde fjerna seg! Jeg har også beinhinnebetennelse så jeg kan ikke løpe så mye. Når jeg først løper tar jeg geriljaintervaller så det ikke er så hardt press på føttene så lenge. Men jeg bruker ikke så lang tid på oppvarming fordi jeg liker ikke å sykle, og synes ikke jeg får noe ut av elipsemaskina…. Jeg er desperat etter hjelp fordi jeg vil virkelig bli litt tynnere, men også sterkere!

    5. Jeg er også med på 5k, men har glemt bilde på instagram da. Du må fortsette med challenges hver uke! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg