Fri-torsdag

God kveld! Jeg hadde fri fra jobb i dag, og det måtte jeg utnytte til det fulle. Selv om det nettopp har vært juleferie var det veldig godt med en fridag midt i uka likevel, lade opp til arbeidshelg. Dagen startet med en lang tur ute i frisk luft sammen med Siri og hennes nydelige staff. Jeg savner sånn å ha hund – heldigvis har jeg bestilt min egen staffegutt som kommer i september. Mye å glede seg til dette året med andre ord 🙂 Uansett, vi gikk så lenge i Estenstadmarka at vi var klissvåte av svette etterpå – det er så god følelse! Jeg kunne like gjerne svette litt til når jeg først var i gang, og la dro på Insane Sun for å få litt eksta brunfarge på kroppen. Kall meg gjerne overfladisk, men jeg blir gladere av å føle at jeg ser bra ut. Og det gjør jeg når jeg er brun, samtidig er det jo en gyllen mulighet for en aldri så liten bein-selfie med superundertøy i speilet!

Slappet av fikk jeg jo i sola og, sånn at jeg fikk samlet litt energi til en tung trening. Jeg tar alltid BCAA før økta mi, i tillegg til at jeg drikker av det under styrkeøkta også. I dag trente jeg rygg, som uten tvil er den muskelgruppen jeg liker å trene best. Jeg kjørte nedtrekk, stangroing, sittende roing, pullover på benk og rygghev før jeg avsluttet med litt mage. Når litt av vinterpelsen forsvinner og magerutene stikker frem igjen  vil jeg så gjerne at de skal være litt større. Så om dere har noen tips til gode mageøvelser er det bare å kommentere under – jeg tar gladelig i mot! Etter å ha gomlet riskaker og proteinshake rakk jeg litt shopping og, det må vel være en perfekt avslutning på dagen etter tur, trening og tanning. Nå skal jeg komme meg tidlig i seng også – det er så viktig for gode treningsresultater med nok restitusjon. Og med en økt før jobb i morgen trenger jeg å sove litt nå, så da får jeg bare ønske dere alle en god natt. Håper dere har hatt en like bra torsdag som meg!


Inneholder sponsede lenker

17 kommentarer
    1. Mageøvelser som går mye på coren –
      Clean and jerk (viktig å spenne magen og rumpa under hele øvelsen)
      Toes to the bar (sykt krevende øvelse som er en mer avansert variant av beinhev, krever litt å mestre den, og det er lov til å “kippe”, det er nemlig nedsenkingen som gjør at du kjenner det sykt i magen)
      Crunches i TRX (TRX eller slynger går veldig mye på core, jeg anbefaler crunches, planke, sideplanke osv…, for å jobbe på coren)
      Håper du fikk litt inspo ^^

    2. Melder at jeg har sett det solariumsbildet før! :p Nice though;-)
      Mageøvelser så er det to øvelser som gjelder:
      Russian twist: http://www.youtube.com/watch?v=KtDH26PvGV4 Jeg gjør med kettlebells nedi hver side.. Så kjører jeg denne: http://www.youtube.com/watch?v=UNuEnbUT8fQ Mer effektiv enn vanlige leg raises ( synes i hvert fall jeg)
      Kjører 20-25 hver side på russian twist(husk å ha tunge nok vekter til at det blir tungt!) og 20-30 av den andre øvelsen etter hverandre uten pause.

    3. Koselig med hund 🙂 men jeg var sikker på du hadde det jeg??
      Har samme følelse ang brunfarge, man føler seg alltid litt bedre når man ikke er så bleik. God jobbehelg 🙂

    4. Øvelser som gjøres i slynge/TRX og med catslide er supergode for å trene mage! Mange av de samme øvelsene som gjøres i slynge kan man også gjøre med catslide, godt å variere! Finnes masse bra øvelser på youtube. Mine favoritter er Pike, Saw og alt av rotasjonsøvelser. 😀

    5. Ja bilde fra solariumet er jo ikke formen du har nå 🙂 Og det er ingenting galt med det, men de bloggerne som blir best likt er de som ikke prøver å fikse på sannheten.

    6. Jeg har en sikkelig god mageøvelse som virkelig svir gjør du den sikkelig! Godt mulig du allerede vet om den, men kan nå tipse om den er det ikkje tilfelle:)
      Du ligger på ryggen med hendene på hode og sykler på en måte med bena .. hehe, vet ikke helt om du forstod det, er litt vanskelig å forklare! jeg pleier å gjør det i 1 min, med 15 sekunders pause mellom hver:)

    7. Super plank climber funker bra 🙂 Du starter i planken (altså med albuene på gulvet), deretter går du opp i push-up posisjon, og går hendene mot bena. Og så går du hendene frem til push-up posisjon og ned igjen i planke. Finnes mange videoer på youtube om du ikke forsto helt hva jeg mente 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg