Dagens dobbel

Hei dere! Over ser dere kveldsmaten som nettopp er fortært, lettvint og godt på en tirsdag. Doble speltlomper, to egg og grønnsaker – sunn mat trenger ikke å være vanskeligere enn som så. Godt med litt eksta påfyll etter beinøkta i dag, ei økt jeg garantert kommer til å merke i morgen! Jeg kjenner nemlig at jeg har stivnet allerede, det merkes at kroppen har hatt treningsfri. Trente på magiske Hit the gym sammen med Siri i dag, og økta vår så slik ut:

Utspark 3 x 12

Reverse hyper i maskin 3 x 15

Pullthrough 3 x 15

Glutebridge 3 x 8

Baklengs utfall i smith 2 x 10

Sumosquat stående mellom to benker 3 x 15


Topp og tighs er begge fra Better Bodies.

Som om jeg ikke var sliten nok etter denne økta valgte jeg å gjøre litt cardio når jeg var ferdig. Ettersom det var langkjøring i går gikk jeg for geriljaintervaller i dag. Det utfører jeg ved å spurte 8 drag på 20 sekunder, og hviler med beina på siden av mølla i 10 sekunder mellom dragene. Selve intervallperioden varer dermed bare 4 minutter – så dette er en veldig rask og effektiv måte å gjøre cardio på. Jeg hadde 5 i stigning og 15 i fart, og det var nok til å få pulsen min til å skyte i været. Husk å presse deg selv hvis du prøver denne – 20 sekunder er nemlig kortere enn du tror og du klarer fort å øke fart/stigning. Nå skal jeg ta med meg de slitne beina mine til sengs, og lade opp til en ny treningsdag i morgen. God natt 🙂

16 kommentarer
    1. Hvor effektiv er egentlig denne treningen? Sånn for kondisjonen mener jeg. Jeg har kjørt dette selv før og synes egentlig det er en ganske artig form for intervalltrening (kjører vanligvis 4×4 / 4×5). Men jeg føler liksom at jeg stiller meg litt skeptisk til utbyttet man får på 4 minutter.

    2. Har nå bladd meg gjennom bloggen din helt ned til sommeren 2013. Fasinert! Skjønner godt at du er på topplisten!
      og jeg som trodde jeg var noen lunde pen (men sammenlignet med deg! ikke sjanse. du er nydelig)… jaja. Kommer til å følge bloggen din! Du er virkelig inspirasjon=D

    3. Hei! Jeg ser du drikker en del Pepsi Max. Påvirker den kroppen på noen måte? Det er jo ikke sukker i den, men er det noen andre negative stoffer som jeg bør unngå i et sunt kosthold? Er veldig avhengig av den, så vil ikke slutte å drikke den..

    4. Jeg har en utfordring! Kjør gerilja intervallene x8, deretter pause i 40 sek, gerilja intervaller x5, 40 sek pause igjen også geriljaintervaller x3 til slutt! De siste rundene tar virkelig knekken, men det er så deilig når man er ferdig, for noen ganger virker det helt umulig. Tar kun 9 min! Supergøy!

    5. hei :- )
      lurte på om du hadde noen forslag til trenings program, sliter med å finnet et. vil miste fett + og forbedre kondisen, og jeg lurer på om du har noen gode program å foreslå?
      vært til god hjelp!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg