Treningsfavoritt og julemarsipan

Dette er uten tvil min favoritt-tights nå om dagen! Ja, jeg ser at jeg kunne ha vasket speilet før jeg tok bildet, men jeg kan jo ikke være perfekt jeg heller 🙂 Jeg har som alle andre dager hvor jeg føler meg mindre fornøyd med kroppen min jeg også. Jeg kan føle meg vannete eller oppblåst, selv om jeg vet at jeg egentlig har en bra fysikk. På slike dager er nettopp anti-shake tightsen min beste venn, den holder nemlig alt på plass! I tillegg til at den gjør magen flat og midjen smal så gir den også rumpa et løft, noe som absolutt er et stort pluss. Kall meg gjerne overfladisk, men for meg er det faktisk veldig viktig å føle at jeg ser bra ut på trening. Føler jeg meg som dritt blir for treningsøkta dritt også, og det kan jeg ikke ha noe av! Treningsklær er vel noe som står på ønskelista til mange denne julen, og har du ikke denne tightsen på lista anbefaler jeg at du skriver den opp 🙂

Hvis man spiser alt for mye smør og sukker i julen er det vel ingen tights som kan redde formen, derfor er det så fint at det finnes så mange fine alternativer til julegodis! Sunn marsipan er nok en gjenganger hos mange, det smaker jo nesten identisk med vanlig marsipan. Oppskriften finnes på de fleste fitnessblogger allerede, og her kommer den på min blogg også:

100 gram finmalte mandler

80 g Sukrinmelis

20 g Sukrin Gold

1 eggehvitte

10 dråper stevia vanilje

2 dråper mandelessens (kan sløyfes)

Bland alt god sammen med litt vann, slik at du får en deig. Pass på å ikke ta for mye vann, deigen skal ikke være klissete. La deigen hvile noen timer i kjøleskap før du former til det du ønsker – gjerne stikk ut figurer med pepperkakeformer. Det smaker også utrolig godt med sukkerfri sjokolade på, det skal jeg ha på neste gang jeg lager disse. Jeg kommer nemlig til å lage disse flere ganger før jul, denne porsjonen er allerede long gone! Lag den så skjønner du hvorfor, marsipan er jo så godt 🙂 




Innlegget inneholder sponsede lenker 

14 kommentarer
    1. Er det noen forskjell om man bruker sukrin eller sukrin gold? Hva er egentlig forskjellen på disse? Ser at det er mange som har begynt å bruke sukrin gold istedenfor og forestiller meg at det kan sammenlignes med brunt sukker

    2. Det ser deilig ut med et så høyt liv på tightsen! Selv heiser jeg de opp til under puppene hvis jeg kan, haha 😀 Irriterende når de siger ned.

    3. Søte Nora. Jeg lurte på om du hadde noen tips etter selv å ha vært på backpacken hvordan man unngår å legge på seg alt for mye og beholde muskelmassen best mulig. Holder det med 3 styrkeøkter på tur? Litt redd for for mye god mat og for liten tid til trening 🙂

    4. Det med å føle seg bra når man er på trening er såå sant! Jeg trener gjennom SiT Idrett her i Trondheim, og i går var jeg i utgangspunktet innstilt på pump-time først, før ei spinningøkt etterpå. Underveis i pump-timen ble jeg litt lei, sliten og tenkte at “nei, jeg drar hjem etter dette”. Da jeg var ferdig, tok jeg en titt i speilet, fant ut at det jeg så ikke var så aller verst, og motivasjonen var på topp. Dro hjem blid og fornøyd en og en halv time senere 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg