Min dag i kosttilskudd

Her kommer min dag i kosttilskudd – til alle dere som har lurt på det! Jeg spiser selvfølgelig mat i tillegg, pulver og piller kan aldri erstatte et variert kosthold men det er fint å bruke tilskudd for å dekke kroppens daglige behov. Alle lenkene i innlegget er sponset, men som dere vet vil jeg aldri anbefale noe jeg selv ikke liker/bruker. De produktene jeg mottar som ikke liker velger jeg å aldri nevne, fordi hele grunnen til at jeg har denne bloggen er å kunne motivere og hjelpe andre til en bedre og sunnere hverdag. Å “lure” noen til å kjøpe et produkt vil jeg derfor aldri finne på. Dette er ikke jobben min, men bloggen er min måte å dele treningsgleden min med alle dere på. Disse produktene hjelper iallefall treningen min – og jeg håper de kan hjelpe noen av dere også 🙂 

Hver morgen starter jeg med Frenzy fatloss og multivitamin. Jeg har ikke troen på at piller gjør så utrolig mye for fettforbrenningen, men at koffeinet i disse pillene kickstarter dagen min er det ingen tvil om! Multivitamin er noe jeg anbefaler til alle og enhver, fordi vitaminer er nødvendige for helsen vår. Kroppen produserer noen vitaminer selv, men resten må tilføres via mat og kosttilskudd.

I løpet av arbeidsdagen går det gjerne med noen kopper kaffe og et par Fres for ekstra energi slik at jeg holder trykket oppe hele arbeidsdagen. Smaker utrolig godt gjør de også, vinnvinn 🙂

I treningsbagen min finner du alltid preworkout og BCAA. Jeg drikker for tiden SAW før trening som inneholder blant annet kreatin, taurin og arginin som øker utholdenhet og forsinker muskelutmatting under økta. I løpet av treningen drikker jeg BCAA og har lagt min elsk på denne. BCAA står for branched amino acids og inneholder oppbyggende aminosyrer som stimulerer proteinsyntesen. Ingen trening uten BCAA for min del!

Etter trening er det obligatorisk å ta flexebilder – kan ikke kalle meg en ekte fitnessblogger uten harryflexing 😉 Topp og tights kommer fra Better Bodies og smilet  kommer rett fra hjertet! Ingen følelse er nemlig bedre enn en skikkelig god styrkeøkt. Etter økta fyller jeg alltid på med protein og karbohydrater, og proteinhylla mi i gangen ser slik ut:

Sjokoladeproteinet har utrolig god smak og kan brukes til alt, cappuccino er magisk i havregrøt og proteinkaffe og bakeproteinet har jeg faktisk ikke testet selv enda! Men jeg lover at det skal bakes etter konkurransene, masse sunt og godt skal lages på kjøkkenet hjemme hos denne jenta. I vinduskarmen på soverommet mitt står det aller siste jeg inntar før jeg legger meg, ZMA for bedre restitusjon.

Hvilke kosttilskudd bruker du?

 

32 kommentarer
    1. Her går det i omega tre, Whey protein fra Nordic Power (suuuper digg!), BCAA (samme som deg), og ZMA har jeg også startet opp igjen med nå. Føler jeg får en bedre søvn, og at jeg ikke våkner av at en arm eller fot sover eller er i full krampe! Ha en herlig lørdag søte!

    2. Hei:) Æ tåler lite koffein,får hjertebank osv. Og det forsterkes helt klart på tom mage.. Hva kan alternativene være..? Mye som skal øke fettforbrenninga inneholder koffein..

    3. Nå for tiden bruker jeg bare proteinpulver (troponin), bcaa, omega3, kreatin og zma. Føler det dekker behovet greit nå for tiden 🙂

    4. Bruker du alle disse tilskuddene bare når du er på diett (fordi du ikke får i deg nok på kaloriunderskudd) eller ellers også?

    5. Kanskje et ekkelt/teit spørsmål men, opplever du noe forandring i fordøyelsessystemet når du tar disse kosttilskuddene?

    6. Hei, jeg lurer veldig på det med kreatin monohydrat (vet du har prøvd det før). Har en pakke som går ut på dato i november og som jeg derfor vil prøve nå fra og med neste uke en gang – på en periode på 2 mnd. Er som mange andre jenter redd for å legge på meg og se “vannete ut”, men vil samtidig få maks ut av styrken og massen. Spm er derfor: kjørte du en oppladningsfase med 5 gram * 5 dagen i 5 dager eller noe, eller startet du rett på vedlikehold? Den oppladningsfasen gjør jo at man får maks effekt av kreatin fortest mulig, men samtidig har jeg lest at det er det som kan binde vann også (store doser mao).:/ ??

    7. Ana: jeg ville ikke vært så bekymret for det vannet, det er ikke snakk om mye eller i hele tatt en effekt alle får 🙂 5 gram 2 ganger daglig er vanlig dose for min del synes det fungerer supert!

    8. Hei 🙂
      Jeg trener ved å gå på toppturer, men nå har jeg klart å tråkke over, så har litt smerter.. Har du noen tips til andre måter å trene på? Eller kan jeg fortsette med toppturer for å trene opp musklene i ankelen? 🙂

    9. Hei! Kom over bloggen din for første gang nå, men dette er vel den første bloggen jeg faktisk kommer til å følge. Du har utrolig mange gode tips jeg skal prøve ut, så takk for det 🙂 Du ser også strålende ut! Gleder meg til å følge bloggen din 🙂

    10. Vil bare informere deg om denne videoen jeg har laget. Jeg ønsker å få dem ut blant så mange så mulig, da jeg håper den kan hjelpe mennesker som ikke har det så bra. Jeg har selv vært der, og forteller om dette i videoen. Er du langt nede selv, eller kjenner du noen som sliter, klikk på linken. Alt jeg ønsker er å hjelpe noen. Omså det kun er én person føler jeg at jeg har lykkes.
      http://vektlofterjenta.blogg.no/1377352258_video__de_sm_skritten.html

    11. Hei! To spørsmål om BCAA:
      Tar du BCAA før morgencardioen? Og tar du alltid BCAA på tom mage? 🙂

    12. Hei!
      Er litt nysgjerrig på hva du mener om å stille for kaliber under fitnesskonkurranser. Det er ikke til å stikke under en stol at det er mye doping på kaliber. Nå har jeg ingen som helst grunn til å uttale meg om deg, fordi jeg ikke kjenner deg, men hvilke tanker gjør du deg om å stille for et treningssenter der doping er et hverdagslig fenomen?
      Jeg vet at 3T,Sats og de andre senterene i Trheim er underlagt rent senter av antidoping Norge, men de kommer ikke inn dørene på Kaliber. Da er det ikke vanskelig å forstå at det er mye shady som foregår der.
      Hvilke tanker gjør du deg om dette og synes du kaliber representerer dine verdier i en idrettskonkurranse?
      Ser dette ble langt, men håper du tar deg tid til å svare på innlegget:)

    13. Hvor kan man få kjøpt BCAA i Trondheim utenom på butikken til Kaliber? 🙂 Vurderte å bestille fra x-life, men frakten er dyr for en fattig student!

    14. Elisabeth frendal: Nei – absolutt ikke 🙂 Kroppen din skal vokse og gro, og du skal absolutt ikke tenke på å slanke deg 🙂 Kos deg med venner, vær aktiv, lek, lær og spis!

    15. Johan: Som du sier er det doping i fitness-verdenen, det gjelder dessverre alle senter, om det er 3T eller Kaliber. Jeg kan ikke gjøre annet enn å feie for min egen dør og gjøre de valgene som er riktige for meg – det vil si å være 100% dopingfri 🙂

    16. Ikke for å være slem her nå, Nora, men du sier at du vil være 100% dopingfri. Hvordan kan du si dette når Frenzy fatloss inneholder ingredienser som står på dopinglisten til WADA? Nå er geranium riktinok tillatt for salg i Norge, men den står fortsatt på dopinglisten og utøvere som blir testet kan ikke bruke et slikt kosttilskudd.

    17. Maije: koffein er jo også på dopinglisten hvis man tar for mye, men man kan jo ikke kutte ut alt. Alt her i verden kan jo misbrukes. Alt av kosttilskudd som fås lovlig kjøpt i butikk i Norge er IKKE doping i mine øyne, og det tror jeg de fleste er enige med meg i 🙂

    18. Men det finnes jo så mange andre kosttilskudd som f.eks bare inneholder grønn te og koffein og dermed ikke vil gi utslag på en dopingtest, hvorfor ikke bruke dette slik at du faktisk kan kalle deg 100% ren? Kan det gi utslag på en dopingtest så _er_ det nå engang definert som doping, uavhenging om det er lovlig i salg eller ikke. Jeg sier jo heller ikke at man skal kutte ut alt, men hvorfor bruke et kosttilskudd som klassifiseres som doping når det finnes alternativer og du går knallhardt ut på at du er 100% dopingfri?

    19. Hva er du ute etter med dette innlegget Majie?
      Du gir inntrykk av at du er ute etter å “ta” Nora.
      Norge er rimelig streng på ulike stoffer, så får man kjøpt det her til lands, er det lovlig i de flestes øyne!
      Greit å stille sprøsmålstegn ved ting Majie. Du fikk svar også!! Hva er da årsaken til at du kverulerer videre??
      Jeg støtter deg Nora, og er kjempe imponert over det du har oppnådd hittil! Stå på videre!!
      Hilsen en frustrert jente som er lei av folk som ikke unner andres glede!!

    20. Hei! Litt sen kommentar på dette innlegget, men jeg lurte på – hvilken smak av bcaa foretrekker du? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg