Favoritt cookies!

Advarsel! Dette er ikke min oppskrift, jeg har kun gjort små endringer og oversatt den til norsk. Originalen heter no-bake thumbprint cookies, som du kan finne her. Nå kan ingen beskylde meg for plagiat, men dere KAN beskylde meg for å bli hekta etter å ha spist disse! OMG er alt jeg har å si om disse herlighetene. Gjett om disse blir laget igjen flere ganger før jul, det hersker ingen tvil om det! Så digg å ha sunnere alternativer nå som julen nærmer seg, ikke minst med oppskrifter som denne som tar 10 minutter å lage. Oppskriften på mine favoritt-cookies for tiden ser slik ut:

100 g havregryn

50 g sjokoladeprotein

2 ss økologisk peanøttsmør, tilsvarer ca 32 gram

10 dråper stevia english toffee

1 dl vann

100 g Nora bringebærsyltetøy uten tilsatt sukker

Bland alt utenom syltetøy godt sammen, og gjerne la peanøttsmøret stå romtemperert først slik at det er mykt. Deigen skal være litt klissete, slik at du enkelt kan rulle små kuler av den. Jeg fikk 15 stk og fordelte disse på bakepapir, før jeg presset tommelen ned på hver enkelt av de for å lage fingeravtrykk. Fyll med sukkerfritt syltetøy, jeg valgte bringebær som ble utrolig godt. Legg de i en boks med lokk, og sett de i kjøleskapet natta over. Dagen etter kan du NYTE disse herlighetene.



Trust me, jeg vet det frister å spise opp alle samme kveld men det er virkelig verdt det å vente til dagen etter! De smaker så utrolig mye bedre når de har stivnet 🙂 Jeg fikk 15 stk favoritt-cookies, og  ca. næringsinnhold per kjeks ser da slik ut:

Kcal: 55

Protein: 4 g

Karbohydrater: 6 g

Fett: 1,6 g

Det beste jeg veit er å spise gode ting med god samvitighet  – og det kan jeg virkelig med disse. I stedet for bursdagskaker spiste jeg disse i går, alle 15 helt alene! Who cares når jeg hadde ei bra styrkeøkt på Kaliber først, og tilsammen inneholdt alle sammen 826 kcal, 61 g protein, 89 g karb og 24 g fett. Finfint påfyll post-workout, eller bare hvis man føler for eksta kos i hverdagen 🙂 

Uten tvil mine favoritt-cookies, prøv de så blir de sikkert dine favoritter og 😀  

49 kommentarer

Siste innlegg