Søndagstrening, powergrøt og parkas

21.10.2012 - 19:48 21 kommentarer




Sorry for at jeg har vært en dårlig blogger den siste uka, men jeg har mildt sagt hatt mye å tenke på. Likevel er det en dårlig unnskyldning for å ikke oppdatere, så nå skal jeg være flinkere fremover :) Over ser dere dagens ettertrenings-måltid, sjokoladegrøt med rosiner, banan og masse kanel. Skikkelig powergrøt med andre ord -viktig med påfyll etter trening! Siden sist har jeg hatt mange gode økter, både på Kaliber og Maxpuls. Styrkeøktene mine har jeg jo fremdeles på verdens beste Kaliber, og i dag trente jeg rygg, biceps og mage. Økta så slik ut:

Markløft 3 x 6, 90 kg

Stående stangroing 3 x 10, 45 kg 

Sittende roing 3 x 12, 40 kg

Nedtrekk 3 x 12, 45 kg 

Rygghev 3 x 10

EZ-curls 3 x 12, 20 kg

Hammercurls med tau 3 x 8, 30 kg

Mageøvelser

Fornøyd etter god økt i garderoben med varm og god parkas fra Röhnisch! Ikke bare funker den fint til å dra på trening i - men også perfekt til tur i fint høstvær. Love it :)

Nå er jeg veldig klar for en ny uke med nye muligheter :) Jeg har begynt på en aldri så liten diett for å komme meg i bedre form til jeg reiser. Det er bare 10 uker igjen, men heldigvis har jeg masse tid til trening fremover :) Nå skal lage mat for de kommende dagene, mens jeg har dette i bakhodet:

God søndagskveld alle sammen :) 

21 kommentarer

Hærlig økt :) Er det bare 10 uker til du reise? Wow, dt er ikkje så lenge til det :):) Havregrøt er det BESTE som fins, trur eg aldri blir lei eg :)

Fitnessnora

21.10.2012 kl.20:02

Lidenskap for ein sunn livssti: JA - det er det :) 3. januar er avreise - gjett om jeg gleder meg!

Jenny

21.10.2012 kl.20:26

Jeg gleder meg masse til å følge deg på turen din Nora! Du er ei vanvittig sterk og inspirerende jente! Stå på, du kan flytte fjell! :-))

Ida L

21.10.2012 kl.20:29

Sååå med på minidiett selv jeg ;-) vi reiser også om ti uker!! 29.desember :-D hvor skal dere først?

healthylondoner

21.10.2012 kl.21:23

10 uker går utrolig fort! Er bare å begynne å glede seg. Jeg var selv på en jorden-rundt reise for et par år siden, og skulle LETT gjort det igjen! :)

othiliie

21.10.2012 kl.21:27

Kjempefin parkas ! ;D

Cecilie

21.10.2012 kl.21:39

Hei!

Jeg må først si at du er en stor inspirasjon! Virkelig :)

Og så har jeg et spørsmål som det hadde vært fantastisk om du hadde hatt mulighet for å svare meg på. Hva er grunnen til at du tar fatburns på kvelden framfor på morgenen? Funker det bedre?

Karine

21.10.2012 kl.22:13

Håper virkelig at du oppdaterer bloggen på turen din :-) Så spennende!!!

silje

21.10.2012 kl.23:22

jeg reiser om 9 uker, blir tenerife på meg :D kan du legge ut hva du spiser i løpet av en dag på dietten her? artig å følge med:) et til spm, hvor mange dagen i uka trener du kondisjon\intervaller?

Merete

22.10.2012 kl.01:01

Hei Nora! :) jeg har bare fulgt deg gjennom bloggen, men har til stadighet adoptert styrkeprogrammene dine - og i tillegg overtalt min kjære tante med bil til å ta meg med til Bunnpris Nidarvoll, i ens ærend for å få tak i cherry coke zero! ;) så du påvirker nok mange flere enn du tror ! og det er utrolig godt å lese en blogg med et individ som lar oss få se at livet bare ikke er en dans på rosa skyer, samtidig som at det ikke betyr at man skal la seg følge med i dragsuget når noe trasig først skjer. Du ser mer fantastisk ut enn noensinne - og jeg har alltid synes at du har sett strålende ut! :) Stå på, Nora, du er en inspirasjonskilde uten sidestykke! :)

Fitnessnora

22.10.2012 kl.07:54

Karine: Jeg skal selvfølgelig oppdatere så ofte jeg klarer :)

Fitnessnora

22.10.2012 kl.07:55

Cecilie: Jeg tar de t ikke på kvelden - jeg tar det til første måltid på dagen, ca kl 12 evt kl 5 om jeg glemmer det. Grunnen er rett og slett at jeg ikke spiser mat før ca 12, og hvis jeg tar fatburners uten å spise blir jeg kvalm :)

Fitnessnora

22.10.2012 kl.07:55

Ida L: Så gøy! Vi drar til India først :) Dere da?

Fitnessnora

22.10.2012 kl.07:58

silje: Det kan jeg selvfølgelig :) Det er egentlig akkurat som før, bare at jeg dropper spisedagene mine i helga, og heller legger inn høydager. Har en tendens til å bli liiiitt for mye på spisedagene ;) Trener intervaller ca 3 dager i uka!

Fitnessnora

22.10.2012 kl.08:00

Merete: Nå ble jeg faktisk skikkelig glad av å lese kommentaren din :) Så gøy å høre at du faktisk prøver det jeg legger ut, gjør det mer motiverende for meg å blogge også :) For en fin start på en mandagsmorgen! Håper du får en herlig start på uka - og at den fortsetter akkurat likedan.

22.10.2012 kl.09:48

Utrolig fin parkas! Men blir det ikke varmt å gå tur i den? Og hva kostet den?

Ida L

22.10.2012 kl.13:17

Vi skal til Thailand først vi :)

Gleeeder meg! Kanskje vi ses underveis ;)

LS

22.10.2012 kl.17:32

Din fantastiske lasagne står i ovnen mens jeg skriver derre. Jeg begynte å lese bloggen din for ca 8-9 mnd siden og har vært fast leser siden da. Du er et kjempeflott forbilde og du motiverer noe helt sinnsykt! Skulle nesten ønske du var personlig trener så jeg kunne trene med deg:) lurte på om du kan lage et innlegg for hvordan man skal takle sorgen etter bruddet. Har nylig gjort det slutt med typen selv, og sliter litt med å komme meg vekk fra de dumme tankene uansett hvor mye jeg trener..:/ siden du har så mye fine tips til hverdagen, kanskje du også har noen supre tips til oss kjærlighetssørgende:p

Klem

Cecilie Lykke

22.10.2012 kl.17:36

Herlig økt, fy så sterk du er! Ha en super uke, Nora :)

lise

22.10.2012 kl.19:46

lurer på om du koker havregrøten din på melk eller vann? :)

silje

22.10.2012 kl.21:07

jaokei, sliter med det samme! Gikk ned 20 kg forige halvår men nå er jeg heelt stagnert.. Skal pushe meg selv disse 9 ukene før det blir syden, droppe disse overdrevne spisedagene:p Bedre å bare kutte de helt ut og heller ta noen posjoner ekstra med ris og havregryn pluss litt sunn baking og helsekost-kos i helgene :D Skal melde meg inn i kaliber etter jul, så da håper jeg resultatene begynner å komme med god veiledning ( har en tendens til å trene liiitt for mye.. ) hehe:)

-silje

Skriv en ny kommentar

hits