Fredagspump

Å få pump må være en av de beste følelsene i verden. I dag kjørte jeg ei økt på biceps og triceps, og avsluttet hver av mukskelgruppene med skikkelig pump. På de siste settene kjørte jeg droppsett, som svei som bare det etter jeg var ferdig. Droppsett vil si at jeg tar så mange repetisjoner som planlagt på de tre settene mine, før jeg umiddelbart etter det siste settet reduserer vekta og tar så mange reps jeg klarer. Det SKAL brenne og svi i etterkant av droppsettet, så bare kjør på til du ikke klarer mer når du prøver dette 😉 

Jeg avsluttet biceps med hammercurl med tau og kjørte 3 x 12 reps på 30 kilo, deretter 10 reps på 20 kilo og 11 reps på 10 kilo tilslutt. Svir som faen, og jeg hadde ikke sjans til å klare en eneste rep til. Digg! På triceps avsluttet jeg med smale dips mellom benker, og jeg fant en gammel video som viser øvelsen. I dag kjørte jeg 3 x 15 reps på 20 kilo, før jeg vippet av vektskiva og tok så mange dips jeg greide uten belastning. Det svei faktisk så mye at jeg mistet tellinga 🙂   

Som jeg har nevnt utrolig mange ganger før er det viktig med både karbohydrater og protein etter trening. Musklene trenger påfyll etter ei hard treningsøkt. Jeg blandet sjokoladeprotein, peanøttmel, salt og stevia english toffee med litt vann og smurte det på riskakene mine. Omnomnom sier jeg bare! Nå er det på tide å komme seg i dusjen før en etterlengtet jentekveld. Håper dere har en herlig fredagskveld – nå er det helg folkens 😀

Hva har du trent i dag? 

18 kommentarer
    1. har ikke fått kommet meg på trening enda jeg, men i dag er det bryst, biseps og mage som står på planen 😀 Gleder meg 😀

    2. Pump er rett og slett fantastisk! 😀 Å det ser så sinnsykt bra ut når musklene får den ekstra størrelsen, kan ikke gjøre annet enn å digge det!! 😀
      Ha en fantastisk Jentekveld Nora! God Helg! 😀

    3. Har trent ben og skuldre i dag, hard og god økt ble det, og sliten som bare pokker ble jeg. Likevel, klarte du å motivere/inspirere meg til å ta noen dips her på kjøkkenstolene. Takk for det 🙂 hehe
      God helg til deg Nora, hilsen Regine!

    4. -pullup + markløft 5x5x5 på tid
      -rumpe med vekter
      og bein hard kettlebell økt 40 sec jobbing 20 sec hvile x4
      5 ulike KB øvelser sm river og svetten renner
      føles godt en stund senere…..

    5. Åh, det hørtes ut som ei skikkelig god styrkeøkt! Keep up the good work 🙂
      I dag, etter flere dager med styrke, kjører jeg langdistanse med relativt høy hastighet. Deilig i friskt trøndervær, noen små dråper regn på turen, men ingenting å klage over. Herlig start på helga!

    6. Håper du koser deg på jentekveld 😀 I går var det min tur, og jeg må si jeg følte meg sær som vanlig, der jeg satt og spiste sjokoladefluffen min mens de andre heiv innpå med brownies (av den usunne typen) 😉 God helg!

    7. Hei! Husker du nevnte noe om bikinifitness konkurranser? Hvor kan man finne beste informasjon og bilder på dette? Skulle gjerne funnet inspirasjon og motivasjon for å stp it up a notch:)

    8. Hei
      Jeg har nylig begynt på proteinpulver, og merker fremskritt både i styrke og masse. Har opplevd en bivirkning og det er luft i magen. Andre jeg kjenner har opplevd det samme når de begynte på proteinpulver, men bivirkningene gikk vekk hos de etter en stund.
      Jeg lurer derfor litt på om du opplever noen bivirkninger ved bruk av proteinpulver, og hva du har hørt om langtidsvirkninger av proteinpulver? Jeg har både lest og hørt mye positivt og negativt om proteinpulver, og vet ikke hva jeg skal høre mest på når jeg hører at proteinpulver kan påvirke hjertet negativt, og man kan få lever og nyreproblemer….

    9. Hei 🙂 Først vil jeg bare si at du er en råflott inspirasjonskilde! 😀
      Det jeg lurer på er om du kan lage en liste over alle ingredienser og hvor du kjøper dem, når du skal lage deg noe søtt/godt? Jeg har nettopp begynt på diett, og det er utrolig vanskelig å ikke unne seg noe godt i hverdagen. Hehe…

    10. SUPERT med videoer hvor du viser øvelser og sier hva de heter.. Er så vanskelig å vite hva alt er og hvordan de skal utføres 🙂 flere videoer, ja takk :p hehe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg