Kyllingburger

Du ble sulten av å se det bildet det ikke sant? 😉 Det blir iallefall jeg, selv om magen er full av shake og riskaker etter ei god ryggøkt. Coach Gunnar har satt opp nytt program til meg, og det ble en 5 splitt igjen – hurra 😀 Den skal jeg fortelle mer om senere, for akkurat nå skal jeg fortelle hvordan denne digge burgeren tilberedes.

Jeg lagde brøene først. Bland 100 g havremel, 2 ss bakepro, 1 ss fiberfin, 1 ts bakepulver og 1 ts salt godt sammen i en bolle. Tilsett to hele egg og ca. 1 dl vann. Deigen blir litt  “vannete”, men det er helt i orden. Fordel på bakepapir og strø sesamfrø over. Stekes midt i ovnen på ca. 180 grader i 15 minutter. La de avkjøle seg på rist.


Mens brødene står i ovnen steker du kyllingfilet. Skjær de på langs slik at de ikke blir for tykke til å ha inni burgeren. Krydre etter smak, jeg brukte hvitløkssalt, kajennepepper og litt chili. Jeg elsker å ha mye grønt inne i burgeren, og brukte rødløk, ruccola, agurk, tomat og paprika som tilbehør. Som alltid må jeg ha favorittdressingen på, laget av mager kesam iblandet presset hvitløk og en klype salt. Jeg bruker alltid kinesisk hvitløk uten fedd, den er mye bedre enn den vanlige! Salsa gjør også godt på burger, men den gadd jeg rett og slett ikke lage – så den kom fra butikkhylla. Funker det og, selv om hjemmelaget alltid er best 🙂


Tips til for å spise denne burgeren: gap HØYT 😀

19 kommentarer

Siste innlegg