Saftige gulrotrundstykker

Jeg skulle egentlig være flink med lekser fra morgenen av i dag, men da ei venninne ringte med og fortalte at vi hadde fått tak i billetter til Kanye West og JayZ konserten ble jeg så gira at jeg rett og slett måtte finne på noe annet. Da ble det inn på kjøkkenet for å bake noe sunt og godt! I dag ble det gulrotrundstykker, og de smakte supergodt til lunsj! Tror jammen de siste blir dagens middag, det var så utrolig godt med brødmat igjen 🙂 I allefall når den er helt fri for hvete og gluten – da blir magen glad! Her er oppskriften:

1 egg

2 eggehvitter

60 g mandelmel

30 g bakepro

20 g fiberhusk

150 g revet gulrot

100 g cottage cheese

1 ts bakepulver

1 ts salt

1 dl vann

Bland alt det tørre godt før du rører inn egg, cottage cheese og vann. Tilsett revet gulrot til sist, før du bruker en skje til å fordele den litt klissete røren på bakepapir. Jeg fikk 10 stykker. Stekes midt i ovnen på 180 grader i ca. 30 minutter. La de avkjøle seg på rist før du skjærer de opp og har på pålegg. Smakte godt både med salt og søtt på 🙂 Næringsinnhold per stykk blir ca. 56 kcal, 2 g fett, 7,6 g protein og 2 g karb. Næringinnhold i ting du spiser kan du enkelt regne ut på Matvareguiden.

Inn i ovnen

Avkjøl

Skjær opp

SPIS 😀

Litt senere i dag blir det ei styrkeøkt, og jeg kjenner at jeg må varme godt opp før dagens økt! Stiv og støl etter litt andre typer trening enn vanlig i helga. Kettlebellstimen på Gympuls i går kjennes, for å si det sånn! Det var mye fokus på teknikk og riktig løfting, noe som passet en nybegynner som meg veldig bra. Jeg tror jeg har veldig godt av å få brukt kroppen på litt andre måter enn å bare løfte vekter – variasjon er en bra ting 🙂

Anne Berit og jeg var slitne med fornøyde etter timen på Gympuls 🙂


Måtte få tid til en harryflex og, med søteste AB i speilet 😀 

 Har du prøvd kettlebells før?

53 kommentarer
    1. Jeg bruker kettlebells i treningen hver uke,artig med litt annerledes trening:) Selv om det er tungt da! Hvor viktig er bakepro i denne oppskriften? Kan det sløyfes eller byttes ut med noe annet? Evt hvor får man kjøpt det?:)

    2. Tviler på at du har lagt på deg all den muskelmassen du har nå kontra NM “reint” som du så fint sier det. Fysisk umulig

    3. her har musklene vokst! 😀 Men i motsetning til andre anonyme her som må slenge ut idiotiske påstander har jeg fulgt bloggen din og sett virkelig hvor mye du har jobbet for det! Stå på! :))

    4. Anonym – seriøst? Nora har jobba hardt og ete GODT og RIKTIG. Dessutan er det ikkje rein muskel ho har lagt på seg, derfor ser ho ein god del større ut no når feittprosenten er høgare. Det er lågmål å gå ut med slike påstandar, rett og slett! Stå på, Nora 🙂 Eg gler meg til å teste ut gulrotrundstykkene til helga – oppskrifta var enkel og grei, likar ikkje for mykje styr! Klem 🙂

    5. Heia!
      Husker en gang du posta linken til en side hvor man skriver inn hva man har spist så kommer det opp kalorier, proteiner, osv osv. men husker ikke lengre hva den var og finner det ikke igjen her på bloggen. Kunne du posta den en gang til? 😀

    6. Må si meg enig med anonym. Og er veldig skuffa, trodde du hadde holdt deg unna all den dritten som finnes på Kaliber. Men du er vel ikke bedre enn de du omgås du heller 🙂

    7. Til dere som kommenterer anonymt: Hva vet dere om hva Nora putter i seg og ikke? Ingen ting! Da er det bedre å hold munn enn å slenge om seg med usakligheter og usannheter. “Og er veldig skuffa, trodde du hadde holdt deg unna all den dritten som finnes på Kaliber” – Så vidt jeg vet er det ikke funnet noe “dritt” på Kaliber. Dessuten: enkeltpersoners handlinger representerer ikke nødvendigvis majoriteten av de som trener der, og Nora tar klart avstand fra doping! Dere som ikke kjenner Nora personlig bør holde dere for gode til å spre slike rykter. Det hører barneskolen til! Hvis dere hadde fulgt bedre med på bloggen hadde dere vel fått med dere at det kreves et ekstremt disiplinert kosthold for å oppnå slike resultater, og Nora følger et kosthold med mye protein. Mye protein + mye styrketrening = store muskler. Basic biokjemi!

    8. Flotte Nora 🙂 du ser knallbra ut nå:)) må bare si at jeg må le av anonym:) det sitter desverre mange stakkarslige og usikre mennesker der ute som er tøffe over tastaturet 🙂 desverre er det mye misunnelse ute og går. Mennesker som rakker ned på andre for å selv føle seg bedre er et kjent fenomen! Stå på Nora, you go girl 😀

    9. Kan du lage et inlegg over gode måter å trene mage, rumpe og lår på?:) Hadde vært veldig fint å få en oversikt over hvordan de utføres, gjerne med bilder! Er litt lettere å fortstå da, enn om en bare sier; ”crunch” feks.
      Hadde vært super!: )

    10. Når skal du deffe?????? Er det ikke konkurranse ganske snart?:/
      Jeg er veldig spent på hvordan du spiser på deff og hvordan kroppen endrer seg. Vanskelig å egentlig se noe nå for oss som også er trent.

    11. Har trent kettlebells ja, men er en stund siden nå! Men likte det veldig godt da 😀 Husker første gangen, klarte såvidt gå opp de to trappetrinnene utenfor treningssalen, hehe

    12. hehe så artig at det faktisk sitter sjalu folk og slenger ditt og påstander om doping kunn pga sjalusi. “fysisk umulig” ja liksom;) Hehehe er jo bare å le av da, og ikke ta deg nær av det Nora, vært stolt av den natrulige sterke kroppen din.

    13. Hei
      Du har virkelig økt i muskelmasse! Litt av en jobb som ligger bak!! Vil bare få si at jeg selv var dvask og uten en synlig muskel da jeg begynte å trene styrke for 7-8 måneder siden. Med fire styrkeøkter i uka har jeg nå synlige, ganske store muskler, ikke minst overarmer/skuldre/rygg. Så hvorfor skulle det ikke være mulig å bygge muskler sånn som Nora har, med enda flere styrkeøkter i uka, og ikke minst helt sikkert mer målrettede økter og strengere kosthold enn mitt? (Og et bedre treningsgrunnlag!) Blir iallefall ikke noe “renere” sport av ubegrunnet drittslenging. Nora: keep up the good work:-)

    14. Anonym – du har meget lite peiling når du sier “fysisk umulig” til et bilde som e tatt foran speil rett etter heftig skuldertrening. I tillegg er det flex close-up to camera. Står ingenting om vekt etc.
      Jiiiiiz korr lamt. E vel en grunn t at d ikke skrives fult navn under – flaut.

    15. For en gjeng idioter. Så vidt mine øyne kan se er ikke de musklene der større en foreksempel Marit Bjørgen sine. Og hun blir testet for doping relativt ofte så man kan med trygghet si at hun er ren. Der har dere bevis på at det er fysisk mulig å få store muskler uten dop.

    16. Og mer ang deff: Hva er fettprosenten din nå vs på bildene i headeren? Jeg tror jeg ligger midt mellom der du er nå og der du er på bildene, så er veldig spent på hvor langt ned jeg må i fett% for å faktisk være skikkelig deffa da jeg synes det er finest.
      Og hvorfor holder du ikke en all-year-around form? Som feks hun bodywork jenta som ser markert ut hele året og deffer litt ekstra mot konkurranse. Et annet eksempel er Pauline Nordin som driver fighter diet. Det er vel bedre for både kropp å sjel å ikke hoppe 10-15 kilo og og ned i vekt et par ganger i året?!

    17. Jeg blir helt oppgitt over de forferdelige kommentarene over her! Nora er på off-season nå, fett% er høyere og da er det selvsagt at musklene blir litt større istedenfor bare markerte. Skaff dere litt kunnskap, jeg er sikker på at Nora kan bli såra av det her. Hun er helt imot dette med dop, og hva tror dere henne føler når dere slenger ut slike kommentarer? Hold det for dere selv. Hadde dere for eksempel likt å få hørt at dere er alkohollikere, narkovrak om dere var 100% imot slike ting? NEI NEMLIG. tenk lengre enn nesen neste gang folkens. Skaff dere kunnskap om kroppen, så forstår dere hvorfor hu ser “større” ut enn vanlig

    18. Det er ikke ofte jeg kommenterer på blogger.. men kjenner at jeg ikke klarer å la vær denne gangen.
      Nora, du ser så sinnsykt bra ut nå! MYE bedre enn noen gang spør du meg. Du ser sunn, frisk ut, og har virkelig pakket på deg mer muskler – Dette skal du være solt av!
      Jeg tenker ofte på alle dere som blogger, hvor tøffe dere er som må tåle så mange rare former for kritikk. Spesielt dere som er “gode bloggere” i mine øyne. Håper du ikke lar slike stygge kommentarer gå inn på deg, for du er virkelig flott og du har jobbet hardt for dette.
      Haters gonna hate 🙂
      Du er vakker! STÅ PÅ! 😀

    19. Kommentarene over er ett veldig godt eksempel på at for det utrente øye, så ser ikke folk forskjell på FETT og MUSKLER. Det er IKKE masse muskler hun har lagt på seg, det er FETT
      .
      Fjerner man fettet, så ser hun ut som hun gjorde da hun sto på scenen. Ei meget liten og TYNN jente. (Nå er ikke dette en jente som er i nærheten av å være tykk nå heller, hun er i kjempeform.) Det blir ikke mer muskler på kroppen om hun hadde ligget i underskudd. Og målet er jo mer muskler.
      Å påstå at ei jente doper seg, når hun rett og slett bare har spist sunn MAT, er horribelt.
      Man bør ikke uttale seg om ting man ikke har greie på, spesielt når det gjelder slike alvorlige påstander.

    20. Jeg har meldt meg på Kettlebell-kurs, som er en time hver mandag i en måned. Begynner neste mandag og kan ikke vente! Det ser ut som skitgod trening! Og jeg er nybegynner også. Passer perfekt å få opplæring i det, så jeg kan bruke det på egenhånd etterpå.
      Du ser FLOTT ut btw!

    21. Du ser flott ut Nora! Du får prøve å ta det som et komplement fra de som slenger dritt over her. De er nok misunnelsen som rår;)
      De rundstykkene skal jeg jaggu prøve å lage en variant av i morgen:D
      Ha en fortsatt fin kveld!

    22. Herregud! Må da få lov å skrive andre ting enn “åhh så flott du ser ut!” og “så mye muskler du har fått”, særlig når jeg ikke er enig i sistnevnte! Jeg er genuint interessert i styrketrening selv, men har aldri klart å komme under 20 i fett%. Derfor jeg spør. Fordi jeg faktisk har mer markerte muskler og slankere kropp enn henne og likevel klarer hun å deffe myemye bedre enn meg. Er ikke dette et kompliment så vet ikke jeg!?! Så lurer på åssen hun gjør det.
      Og ærlig talt: som en over her skrev. Et øye som er trent til å se trente folk ser at det ikke er muskler, men FETT hun har lagt på seg ja. Om hun blir såret eller ikke er en annen sak. Dette er en blogg og så lenge man ikke går direkte til angrep, men bare er genuint interessert i å høre om hvorfor hun ser sånn ut og hva hun har tenkt å gjøre for å komme tilbake i form, så synes jeg man må få lov til det. Det synes jeg en blogger skal takle. Kalles konstruktiv kritikk! Dessuten er det en grunn til hvorfor jeg spør, og det er fordi jeg trenger hjelp til å komme videre selv.
      Når det er sagt: det med doping er bare tull. Er ikke sånn at en jente ikke har mulighet til å utvikle noe form for muskler i det hele tatt. Med proteinrikt kosthold og tung styrketrening 4-5 ganger i uken over flere måneder, ville nok dere som påstår at hun doper seg også sett sånn ut.

    23. Jente 23: Så driver ikke akkurat Silje Mariela med bulking heller da… Det burde jo du kanskje forstått? Hun liker å holde akkurat den formen hun har nå, hun driver ikke akkurat å bulker seg for å deffe igjen før en konkurranse… Målet til Nora er å bli større enn hun var forrige konk, og da må man faktisk legge på seg såpass mye muskler og fett.
      Stå på Nora, du er nydelig!

    24. Gud bedre meg! Hvorfor skal dere sammenligne Nora og Silje? De har forskjellige mål med styrketreningen og ingen kropper er like! Skap dere litt treninsgserfaring før dere legger igjen slike kommentarer.
      Nora er et godt forbilde! 😀

    25. Roooosa kettlebells! 😀
      Rundstykkene så utrolig gode ut!
      Og sist men ikke minst blir jeg utrolig lei meg på dine vegne når jeg ser kommentarer som den over her. Jeg stoler på det du sier om at du er dopingfri og jobber hardt på den ordentlige måten! Stå på videre! 🙂

    26. Hei! Bir veldig inspirert av bloggen din! Hvor får du tak i de indegriensene på listen som ikke finnes i vanlige matbutikker? 🙂

    27. Nora :
      prøv kettelbells hos allan fallerø på Max puls !
      måtte bæres ned trappa morgenen etter……

    28. nam, de var gode!! Men mine ble så mørke i forhold til dine? Kan du legge ut bilde av bakeproduktene dine når du legger ut oppskrifter? 🙂 Du ser bra ut 😀

    29. flott du e:)
      Ett spørsmål ang ingrediensa i rundstykkan dine, e bakepro nødvendig for bra resultat? eller e det mest for å få med proteinet i røra?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg