Treningsplan

Mandag igjen – herlig! 🙂 Jeg startet denne uka med en god runde ute i snøen med Ayla. Det blir litt mer cardio på meg nå som jeg har en hund jeg kan gå med, og det synes jeg er superkos! Så var det klart for matlanging til dagene som kommer – greit å planlegge litt 🙂 Og når jeg snakker om planlegging så tenkte jeg at jeg skulle dele treningsplanen min for uka med dere. Jeg synes det er veldig greit å lage slike planer, for da vet jeg hva jeg skal gjøre den uka. Da er det ingen unnskyldninger – planen skal gjennomføres 🙂 Slik ser planen for denne uka ut:

Jeg krysser iallefall fingrene for at uka blir sånn, skuldra mi er nemlig ikke helt med om dagen. Jeg mistenker veldig at det er dipsen fra sist trening som utløste det, så jeg skal være veldig forsikitig med de fremover. Skal til behandling litt senere i dag, så håper vi at den blir bedre etterpå! Hvis ikke blir det veldig mye beintrening fremover 😀 Det handler om å se mulighetene, er det ikke det man sier?


Mindre fokus på å glise og mer på riktig teknikk neste gang kanskje 😉

Lager du treningsplaner for ukene?

33 kommentarer
    1. det sies jo at de som har hund er mer aktive enn de som ikke har det 😉
      jeg har lagt opp et treningsprogram som skal gjennomføres i 8 uker, i tillegg setter jeg opp hvilke dager jeg trener det og det. blir faktisk mer motivert når jeg har satt av flere dager i uken for å trene, og at du faktisk “må”, siden du har gjort alt klart 😀

    2. Gøy å se treningsplanen din, den kan gjerne bli et fast mandagsinnslag sier jeg! 🙂
      Vil også komme med en kommentar til gårsdagens innlegg: Veldig bra at du uttrykker ditt standpunkt. Som stor tilhenger av både deg og fitnessbloggen fikk jeg mildt sagt sjokk da jeg leste saken i DN. Det kan ikke være lett for deg heller, og derfor ønsker jeg nok en gang å takke deg for all insperasjon og motivasjon du gir meg! 🙂

    3. Har alltid en plan for uken. Nå har jeg laget en plan for noen uker framover, det hjelper på motivasjon, og det hindrer overtrening. Titt innom bloggen min visst du vil se planen:)

    4. Kjekt å se treningsplanen din 🙂 Fortsett gjerne med det 🙂 Jeg har laget treningsplan for denne uken og neste uke .

    5. Du er så flott Nora! Trener alle på kaliber i hot-pants og sports-bh? Synes det er kjipt at janteloven styrer de fleste treningsentre(tom. singlettforbud(!)) Stå på!

    6. Jeg har også en plan! Å jogge raskere! Masse intervaller her, og litt mindre styrke enn vanlig for å fokusere på joggingen frem til løpet jeg skal være med på slutten av april 🙂

    7. Alltid godt å ha planene klare! 🙂
      Jeg har hatt en skikkelig skulderbetennelse nå i over en uke, som bare ble verre og verre pga. at jeg ikke lot den komme seg skikkelig til hektene igjen…. Så mitt råd til deg Nora, det er å lytte til kroppens signaler om den vonde skulderen! 🙂 Å trene deretter! 🙂
      Silje <3

    8. Haha, morsomt bilde 😛 Jeg lager alltid en omtrentlig plan, så flytter jeg bare rundt på øktene dersom noe ikke går helt som planlagt 🙂

    9. Hei hei! Jeg lager alltid en ukeplan for alt som skal gjøres, inkludert trening. Jeg må si jeg er mektig imponert over antallet treningsøkter du har i løpet av en uke! Jeg har bare 4-5… 🙂
      Jeg har forresten tenkt til å lage eplekaka di fra morsdagen i kveld (den så rågod ut), og lurer på hvor mange den er beregnet på? Vi blir vel 6-7 stykker, tror du det holder å doble oppskriften?

    10. Hærlig med hund, og det er sant som det sies over her. Vi med hund er mer aktive. (Og blidere også 😉 Hvor trener du Kettlebells?

    11. stakkars deg som har anlegg for å bli litt rund her og der, kan ikke være bare bare og måtte trene så mye for å holde vekten på plass, hehe ;)Forresten, hvordan er kvaliteten på øktene dine, dette er ikke et frekt spørsmål, men så lenge kroppen din orker å kjøre 12 økter i uka, og intervaller og styrke på samme dag!? Har selv deltatt i sandefjord open, og vet hva trening og kosthold er, så lurer jeg på hvordan du kan få fremgang når du trener så mye?
      men flink er du da, ha en fin dag!

    12. Har du en oppskrift på hvordan man slanker/trener hoftene? Jeg er forsåvidt fornøyd med resten av kroppen (trener kickboksing, jogger og trener styrke) Men situps viser ikke å funke på hotepartiet. Hater at jeg kan gripe tak i litt fett der. Vil ha det helt stramt.. Lyst og lage eit innlegg med evt tips og øvesler for å fjeren det? 🙂

    13. Christina: Jeg skulle ønske jeg kunne hjelpe deg, men det er desverre umulig å punktforbrenne. Om du vil få bort fettet som ligger der må du generelt gå ned i fettprosent 🙂

    14. Anonym: Oi, her er det noen som har misforstått skjønner jeg 🙂 Jeg trener aldeles ikke for å holde vekta på plass – jeg gjør det fordi jeg ELSKER det 🙂 Øktene mine går kanon, og jeg kjører intervaller om morgenen og styrke om kvelden,. Funker dødsbra – og fremgang er det ikke tvil om at jeg har 😀

    15. Sunniva: Det handler om å finne den mengden man trives med vet du 🙂 Jeg ville minst ha doblet den ja, vi var 3 som spiste den jeg lagde, og ingen av oss hadde klagd på litt til 🙂

    16. Hei!
      Alltid lurt å ha planen klar ja!
      Bare lurer – er det ikke veldig mye trening på en uke? Selv har jeg enten cardio eller styrke på en dag ikke begge deler. Jeg tenkte spesielt på søndagen hvor du vil både kjøre kettlebells + styrke. Heftig? Jeg er kettlebell instruktør og ut i fra hvordan jeg ofte trener det synes jeg det hørtes mye ut – kroppen trenger å restituere og hente seg inn også. Bare noen tanker..
      Men dedikert er du – absolutt! Det skal du så visst ha =)

    17. Heldige deg som får til morgenkardio så ofte. Pga småbarn får jeg ikke gjennomført det i det hele tatt nå, men det er jo noe av det beste som finnes, ikke bare når man skal ned i fettprosent. Med det beste som finnes mener jeg vel mest for velværet sin del 😀
      Men lurer på en ting, mht PF og trening på morran, hvordan funker det med sånt som 4×4 intervaller hvis du gjør det så tidlig at du ikke får spist i for- og etterkant?
      Ser at noen her syns du trener mye, akkurat passe syns jeg. Har vel omtrent de mengdene der jeg også. Og lager alltid planer for uka. Men i tillegg til å planlegge når jeg skal trene intervaller og styrke har jeg også nøye planlagt hva som skal løftes. Har alltid med minst en øvelse som skal være en forbedring fra forrige uke 🙂
      Trening er GØY! Ha en fin uke!!!

    18. Marie: Jeg kjører de to øktene tidlig/seint sånn at jeg får slappet av imellom 🙂 Og for meg er styrkeøktene alltid nr. 1, hvor jeg henter ut alt. Så får det som blir igjen til overs brukes opp på de andre øktene. Jeg tar meg ikke i det hele tatt ut 100% på en kettlebellstrening, men gjør det like mye for variasjonens skyld 🙂

    19. Cecilie: Ja, morgencardio er herlig uansett 🙂 Gir så god start på dagen! Jeg tar BCAA og Lglutamin før både morgencardio og intervaller, så kommer første måltid ca. kl 12. Intervallene løper jeg 06.30, og jeg synes det fungerer veldig fint å løpe om morgenen 🙂

      Ikke sant, det handler om å finne sin egen trivselsmengde! 🙂 Ha ei fin uke du og 🙂

    20. Hei Nora!
      Er fysioterapeut og har spesialisert meg på skuldre, ser skulderen din har vært et tilbakevendende tema i innleggene dine, hvis du trenger hjelp eller ideer til trening, tell me! Hjelper gjerne 🙂
      <3

    21. Det å være glad i mandager er vist en gjenganger til folk som trener aktivt. Nå som jeg har begynt å trene mer og mer, og holdt helgene treningsfrie, gleder jeg meg mer og mer til mandager jeg også, noe som tidligere har vært ukas kjipeste dag. 😉

    22. hei! kjempeinspirerende blogg du har:)
      Jeg har akkurat startet med et lignende treningsopplegg som det du beskrev i uke 8, med en blanding av intervaller og styrke, vill gjerne bli mer markert. jeg lurer på hvordan du kjører styrkeprogrammet? tar du hele kroppen hver gang eller deler du opp? trener du mye mage, eller kommer sixpacken med intervallene? hvor lange er styrkeøktene sånn ca?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg