Treningsverk?

Jeg spiste en sykt digg lunsj idag, nemlig grønnsaks- og rekegrateng! Spiste dette til middag i går også, og jeg lager nesten alltid dobbel posjon så jeg har til lunsj dagen etter. Bifftomat, sopp, rødløk, paprika og spinat legges i ei ildfastform og toppes med reker. Bland inn 2 ss med både pesto og mager kesam og  stek midt i ovnen på 180 grader i ca. 30 min. NAM 😀


Uansett, poenget med dette innlegget var ikke den fantastisk gode lunsjen min – men samtalen jeg overhørte mens jeg spiste den. Noen jenter snakket om trening, og hvorfor de ikke hadde trent denne uka fordi de fortsatt hadde treningsverk etter økta deres søndag. Det er langt ifra første gang jeg hører dette, og derfor er det et tema bare må ta opp.

For NEWSFLASH: Det er ikke farlig å trene selv om du har treningsverk!!! Selv digger jeg å være stiv i musklene i dagene etter ei økt, da føler jeg at jeg virkelig har brukt musklene mine. Det er nesten så jeg blir litt lei meg om jeg ikke er støl etter ei økt – SÅ digg synes jeg det er 😉 Brystet mitt nærmest skriker etter gårsdagens økt, og det er akkurat sån det skal være. GO HARD OR GO HOME!

28 kommentarer
    1. Jeg har også vert den som vurderte å droppe, men har gang på gang dratt lell for å prøve.. Det som er med meg vertfall er at etter oppvarminga er jeg ikke så støl lengre og etter å begynt med litt lettere vekter å begynne med, så er det ikke så ille lell 😀

    2. Hei nora 🙂 Jeg lurte på om du kunne lage ett innlegg av hva slags produkter du bruker i baking osv. hvilke protein pulvere og alle de tingene du bruker fra iherb?? 🙂
      Må bare si at du er en kjempe inspirasjon 🙂

    3. Så det er helt greit å trene samme muskelgruppe som man er stiv i, eller burde man holde seg unna dem? Har alltid trodd at det ikke er smart:s

    4. Henger meg på Heidi. Vet jo at man kan trene selv om man er støl, restitusjonstrening med lette vekter, eller kondisjon. Men det er vel ikke bra for musklene å trene ren styrke når man er støl? At man er støl betyr jo at kroppen reparerer ødelagte muskelfibre…

    5. Å så glad jeg blir når du sier at vi skal kjenne forige treningsøkt på neste økt. Jeg er som kjent spinninggal. I dag har jeg 3 økter spinning og jeg lover deg, Siste time var bena tunge, men jeg bet tenna godt sammen og i slutten av timen kunne jeg tråkke til i makspuls.Jiihaa!!!

    6. Heeii 🙂 jeg er ny leser, men er allerede catcha av din blogg!! ah så mye inspirasjon og fakta som bare får meg til å klø i fingrene etter å “starte” 🙂 har alltid vært aktiv og i god fysisk form, men litt for glad i søtsaker og har litt ekstra 😉 men om 3 mnd skal jeg til utlandet å studere og ønsker å komme i form på flere måter for å føle meg fresh og fin, i og med at studet er i Brasil, og for det meste i bikini/sommerlige klær. Jeg vil ønsker å få mer muskler, mer markerte muskler, og mindre fett. Har du noen tips og råd jeg kunne gjort godt nytte av i de siste mnd.ene?? erfaringer og fakta du vet om dette emnet som kan hjelpe meg?! Håper på svar 😀

    7. HELT enig! Jeg blir også litt skuffet om jeg ikke kjenner noe sted at jeg har trent.. Det er jo ikke deilig å være så støl at diverse bevegelser er skikkelig vonde, men på en måte så er det deilig selv om…
      Sånn er det vel å være treningsfreak, eller hva? 🙂

    8. Har nylig oppdaget bloggen din, og vil bare si tusen takk for at du driver med den! Lette nemlig etter en fitnessblogg med bra bilder og variasjon i innlegg – dvs både kroppsbilder, mattips, treningstips og hverdagsliv. Kjempe bra jobbet. Skal følge deg fra og med nå.:)
      PS: Mulig du har skrevet om det før (har ikke scrollet langt nok ned i så fall), men hadde vært spennende å høre om hvordan det hele startet og hvor lang tid det tok før man virkelig kunne se at fettprosenten var relativt lav og musklene var markerte. Prøver nemlig å komme i litt (!) fitness form selv, selv om jeg ikke ønsker å ta hele steget og stille i konkurranser.

    9. Hei 🙂 Jeg kom nettopp over bloggen din, og lurer på om du har noen gode tips når man skal ned i vekt?? Både trening og kosthold.. Jeg skal ned ca 15-20 kg. Jeg spiser generelt sunt med frukt, grønt, grøve knekkebrød med magert pålegg, fisk, kylling, magert kjøtt osv.. Trener styrke 2-3 dager i uken, er med på gruppetime en dag i uka med zumba og stavgang en dag i uka. Ellers prøver jeg å gå litt turer og sykle..
      Hadde blitt glad for alle gode tips 🙂

    10. Må si jeg hadde rimelig vondt etter volleyballøkta i gymtimen igår, siden jeg ikke har trent den type sport på omtrent 2 måneder… Lårene verker noe enormt, men dro meg likevel ut for å jogge, og gjett hva! Det føles DEILIG nå!

    11. Du er så motivasjon, trente 3 timer på mandag, nå er det torsdag..kan nesten ikke gå ennå haha, når jeg trener så brekker jeg mer, skjelver og svetter som en griiiiis.. Er ei blond lita berste som er klar for å bli en tøff jente 🙂

    12. Jeg blir nesten ikke støl lenger, kjenner meg kanskje sliten men ikke noe mer. Blir så skuffa å føler jeg gjør noe galt. Ennå jeg presser meg med øya igjen og tårene titter frem. :/ Gjør jeg noe galt eller ikke presser meg selv nok når jeg trener? Trener fullkropps styrke annenhver dag. En PT som satte det opp :p

    13. MarieOlsen: Grunnen til det er sikkert fordi kroppen har vendt seg til programmet, og musklene er vandt til de øvelsene den blir utsatt for. Prøv andre øvelser for samme muskelgruppe en gang, og se hva som skjer?

    14. Jeg er også veldig enig i det du sier. Jeg blir også litt skuffa hvis jeg ikke er støl etter trening, spesielt etter ei styrkeøkt da (kardio forventer jeg ikke å bli støl etter).
      Men jeg pleier i allefall å tenke at dersom jeg er veldig støl i beina, så kan jeg trene armer, rygg eller noe istedet. Slik at den muskelgruppen jeg er skikkelig støl etter får litt restitusjon. Har jeg forstått det riktig da..? Eller kan jeg bare presse musklene selv om de er støl?

    15. Jeg har vondt i alle muskler i kroppen etter ukens trening, men jeg var allikevel på gymmet klokken 0730 i morges! 😀 Jeg er helt enig med deg, jeg blir skuffet hvis jeg ikke er støl etter trening, da føler jeg at jeg ikke har gjort god nok innsats.

    16. Vær forsiktig med alle råd du får søte Nora. Vet om flere som bruker steroider på Kaliber. Så håper du har gode venner og familie rundt deg. Den ene PT der har tilogmed anbefalt det til en venn av meg. Fikk helt sjokk. Kan skjønne det er fristende, men skummelt se de langsiktige bivirkningene.

    17. Jeg synes også det er veldig godt å ha litt verk i musklene dagen etter! Da vet jeg at uansett hva jeg gjorde, så hjalp det veldig! 🙂 God følelse!

    18. Når jeg har en dårlig treningøkt så tenker jeg: Fanken, nå blir jeg ikke støl;) Det er det jeg elsker med å trene 4-splitt, at jeg godt kan være støl og stiv som stål i låra etter gårsdagen for det er jo feks bryst dagen etter:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg