En helt typisk treningsuke

Jeg får ofte spørsmål om hvor mye jeg trener, og hvordan jeg legger opp treningsukene mine. Helt ærlig har jeg vel aldri trent så lite styrke som nå, men det får helt fint. Kroppen responderer fint på det jeg gjør, og det er en fin treningsmengde for meg nå. Jeg føler verken for å øke eller redusere den, for ukene er så fine som de er nå! Her ser dere en typisk treningsuke for meg:

Mandag: Svømming

Tirsdag: Styrketrening fullkropp

Onsdag: Bootybuilder* og Intervallspinn*

Torsdag: Treningsfri

Fredag: Styrketrening underkropp

Lørdag: Styrketrening overkropp

Søndag: Treningsfri

De to med stjerne bak på onsdager er gruppetimer hvor jeg er instruktør. Jeg har fire gruppetimer i uka, men to av de kan ikke regnes som egen trening da jeg ikke er med hele tiden. De to på onsdager derimot, der gir jeg full pinne på lik linje med alle medlemmene som er med og går nesten i bakken etter timene er ferdig. Men det er utrolig gøy, og jeg vil virkelig kalle det luksus å kunne trene på jobb. Lørdager koser Ulrik seg i barnepassen mens foreldrene trener, det er en super lørdagsvane. Er vi borte i helgene flytter jeg økta til søndag, slik at jeg får inn de tre styrkeøktene. De må jeg nemlig ha! I går var det fullkropp, og da er det enkle, store øvelser som gjelder. Jeg tok frontbøy, strake markløft, militærpress, dips og pullups. 5 øvelser, det var mer enn nok. Det skal ikke alltid så mange øvelser til, jeg velger alltid kvalitet over kvantitet.

Topp / tights / sko fra X-life (sponsede lenker)

Hvordan ser treningsuka di ut? ♥

3 kommentarer
    1. Du er rå!
      Syntes du underkropp og overkropp spillt me den fullkropp er godt? Jeg har akkurat lagt opp til en underkroppsøkt, en overkropps og to fullkrops, en med kun kroppsvekt og en med vekter, men har ikke begynt enda! Håper det funker for meg, kjenner jeg trenger variasjon for å fortsette å trene etter 3-4 uker.

    2. Får du noen ganger vondt i håndleddet av å utføre chins (altså supinert grep)?
      Jeg har fått det i høyre håndledd

    3. Omtrent sånn ser min treningsuke ut:
      Mandag: Tempoøkt 5-7 km
      Tirsdag: Styrke fullkropp
      Onsdag: Fri
      Torsdag: 4*4 intervaller
      Fredag: Rolig jogg 40 min
      Lørdag: Ukas økt eller tabata på 3T
      Søndag: Langtur 10-20 km
      Tar en ekstra fridag når det trengs 🙂 Legger inn korte yogaøkter her og der når jeg føler for det og har mest fokus på løping som du ser. Trener styrke for å holde meg skadefri og for variasjonen sin del.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg