Den fineste julekalenderen jeg kan tenke meg

Ulrik blir to år i februar, han er høyt og lavt hele dagen som de fleste på hans alder. Han har sjelden tid til å sitte stille, bortsett fra når vi leser bøker. Da kan han sitte i fanget i en time mens vi lever oss inn bøkenes verden. Lesestundene våre er noe det beste jeg vet, og nettopp derfor ble det julekalenderen hans. Jeg skal leie en bok for hver dag i desember, og hver morgen skal han få plukke en vi skal lese den dagen. Jeg kjenner at jeg blir varm inni meg av å tenke på hvor ivrig han kommer til å være hver morgen når han løper inn i stua for å plukke en pakke. Biblioteket hadde utrolig stort utvalg selv for de minste, så det kommer til å bli mange fine fortellinger fremover. Det er virkelig den fineste julekalenderen jeg kan se for meg, både for han og meg. I tillegg til fine lesestunder synes jeg det er godt å gi han noe, samtidig som jeg ikke kjøper noe nytt. For vi trenger strengt tatt ikke flere ting, vi har alt vi trenger. Det tror jeg mange andre har også, men gode stunder med barna blir det aldri nok av. Jeg håper dette kan bli en tradisjon i mange år, helt til han ikke vil sitte i fanget til mamma å lese lenger. Forhåpentligvis blir det veldig lenge til ♥

Nå kan desember bare komme ♥

10 kommentarer
    1. For en utrolig god og flott Idè!
      Og Ulrik er jo så nyyydelig en liten gutt <3 kjenner jeg får nesten tårer i øynene av å se på bilde av dere.
      Har selv en ettåring, kanskje jeg skal gjøre det samme for han neste år! 🙂

    2. Så fint å se at det er flere som liker bøker. Har en som er født et par dager etter U, og han er også i en fase hvor han elsker bøker. Kjempelurt å leie på biblioteket, vi har også gjort det tidligere 🙂

    3. Oda: Så utrolig koselig kommentar, jeg fikk litt tårer i øya av å lese den jeg! Må være en mamma-ting, haha <3 Jeg skulle ønske jeg hadde tenkt på det i fjor også, det var masse baby-bøker på biblioteket også 🙂 Ta-og-føle bøker, stor og liten, mine første ord osv 🙂 Så det er mulig i år også om den lille liker bøker 🙂

    4. Maria: Så herlig, de er så gode når de sitter der helt oppslukt i bøkene. Jeg har faktisk ikke leid før, skjønner ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på det før!

    5. Når han blir litt større så vil eg varmt anbefale Jostein Gaarder “Julemysteriet”. Veldig fin! med eit kapittel for kvar dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg