Følelsen utenfor komfortsonen

Jeg er vant til å være god på trening, jeg har lett for å mestre nye øvelser og elsker når jeg klarer en utfordring. Som med alt annet i livet så blir du ikke god i det du ikke øver på, og derfor er det kanskje ikke så rart at jeg ikke er noen god crawler. For jeg har nesten ikke øvd på det, nettopp fordi jeg ikke kan det. Fordi jeg liker ikke å ikke være god. Når jeg skriver dette må jeg nesten slå meg i panna, for det er jo en fantastisk dum tankegang. Likevel vet jeg at så uendelige mange flere enn meg tenker akkurat det! De dropper treningsstudio, dropper å løpe, dropper å plukke opp manualene fordi de ikke vet hvordan. Men hvordan i all verden kan vi bli bedre på ting vi ikke prøver på? Det går faktisk ikke det, så da er det bare en ting å gjøre. PRØV. Vil du ikke prøve alene, så spør en venn, kollega eller familie om de vil prøve med deg. Om ikke det er et alternativ heller, så finner du en aktør som kan hjelpe deg. Jeg Googlet meg frem til de ulike crawl-kursene i Trondheim, og fant et som passet for meg. Det kriblet litt i magen første gangen, og tanken streifet meg at jeg potensielt kunne være den dårligste på kurset.  Men hva har  det egentlig å si? Noen må være den dårligste også, og hele poenget er jo at alle er der for å bli bedre. Det har jeg allerede blitt, og du verden for en mestringsfølelse det fører med seg! Jeg har fremdeles langt igjen å gå før jeg blir god i crawl, men det å kjenne på at jeg stadig blir bedre i et element jeg ikke var kjent med er så fantastisk gøy! Så om du har en svømmer, danser eller løper langt inne i magen et sted – få den frem i lyset. Det er så morsomt, og jeg tror vi alle har godt av å komme oss utenfor komfortsonen en gang i blant. 

Nå skal badedrakten på og konsentrasjonen skal hentes frem, for i kveld skal det crawles for alle penga. Det er mandag, ny uke og nye muligheter – grip dem med begge hendene og kjør på!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg