Superøkt med supersett

Lørdagsøkta er i boks, og når har jeg 3/20 økter gjennomført allerede. De fleste av øktene mine går raskt for seg, det er sjeldent jeg trener mer enn 45 minutter. Denne økta tok omtrent en halvtime, supersett er virkelig min beste venn i en travel hverdag! I det første supersettet ble det både rumpepump og høy puls, det så nemlig slik ut:

3 x 10 hipthust

2 minutter prowler 

Pulsen holdt seg høy gjennom hele økta, sånn er det når jeg kjører supersett med lite hvile. Her ble det knebøy og strake markløft med samme vekt på stanga, anbefaler å ha på sikkerhetsarmene slik at det er lett å bytte mellom de to øvelsene. Supersett to så slik ut:

3 x 8 knebøy

3 x 10 strake markløft

Sist men ikke minst ble det en utrolig gøy variant til slutt, som kan brukes på slutten av flere økter for å få ut det siste! Her starter jeg med et godt tak på kulene og tar en pushup. Derifra er det direkte opp i et spensthopp med kulene i hånda. Ned til bakken igjen og en ny pushup venter før du spretter opp! Kjør 10 x 3 så har du en god og svett avslutning på økta!

Så er det bare å smile, være fornøyd med innsatsen og nyte lørdagskvelden!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg